خبرگزاری کار ایران

نامزد پنجمین انتخابات شورای شهر تهران:

مجوز افزایش یارانه را باید مجلس بدهد

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۲۹۹

امیر بهمنی (کاندیدای شورای شهر تهران) گفت: پول نفت و مالیات در شرایط کنونی به سختی کفاف هزینه‌های مملکت و یارانه را می دهد. اما اگر نخواهد انضباط مالی را رعایت کند، رو کاغذ این شانس را دارد که با تعدیل قیمت دلار، استقراض یا رشد پایه پولی, یارانه را افزایش دهد. اما عوارض جانبی آن تورم بسیار زیاد خواهد بود.

امیر بهمنی در مورد مناظره‌های انتخاباتی گفت: پخش زنده مناظرات انتخاباتی کاندیداها، شور و نشاط سیاسی خوبی در سطح جامعه ایجاد کرده و مردم استقبال خوبی از مناظرات داشتند و امید است که همین امر مسبب حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات شود. امیدواریم که سازمان صدا و سیما با بی‌طرفی کامل این مناظرات را به نحو احسنت برگزار و به خاتمه برساند.

این نامزد انتخابات شورای شهر افزود: در مناظره اول بی‌شک پیروز میدان معاون‌اول دولت‌اعتدال بود که با بیان فصیح و شفاف مسائل، خود را با صراحت سخنگوی جبهه‌اصلاحات دانست. جهانگیری نماینده جبهه‌های است که رئیس جمهورساز است. بی‌شک به قول یکی از سیاستمداران پدیده این دوره از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری جهانگیری بود که برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

او تاکید کرد: قالیباف در روز اول مناظرات بسیار ضعیف ظاهر شد و با بیان مسائلی که هیچ استناد محکمی به آن نبود سعی در تشویش فضای مناظره و بیان مسائل واهی داشت شهردار تهران در دوره‌ی گذشته نیز با اشتباهات خود راه را برای رئیس‌جمهور شدن روحانی فراهم کرد. در دور دوم مناظرات نیز جو کمی متعادل‌تر شد و رئیس دولت یازدهم با بیان دیدگاه‌های منطقی و رویکردهای عقلانی و امکان‌پذیر اذهان را بیشتر به سمت دولت اعتدال کشاند‌.

او افزود: باید بگویم پیروز اصلی این مناظرات و جریان انتخابات ملت شریف ایران خواهد بود که با حضور حداکثری و یک انتخاب صحیح، آینده کشور عزیزمان را رقم خواهند زد

او با اشاره به وعده‌های برخی کاندیدا‌ها از جمله قالیباف در مورد افزایش یارانه و ایجاد 5 میلیون شغل, گفت: در خصوص یارانه ٢ حالت وجود دارد. دولت نیت حفظ انصباط پولی و مالی رو دارد یا خیر. اگر قصدش حفظ انضباط پولی باشد، احتمال افزایش یارانه در حد صفراست. پول نفت و مالیات در شرایط کنونی به سختی کفاف هزینه‌های مملکت و یارانه را می دهد. اما اگر نخواهد انضباط مالی را رعایت کند، رو کاغذ این شانس را دارد که با تعدیل قیمت دلار، استقراض یا رشد پایه پولی, یارانه را افزایش دهد. اما عوارض جانبی آن تورم بسیار زیاد خواهد بود.

بهمنی گفت: تورم بسیار مهلک و برگشت به گذشته است و همانطور که می‌دانید ما قصد نداریم به گذشته بر‌گردیم. البته این تحلیل‌ها صرفا روی کاغذ است. مجوز افزایش یارانه را باید مجلس بدهد و مجلس هم طبق اعلام نظر لاریجانی این اجازه را نخواهد داد.

او با بیان اینکه درخصوص ایجاد شغل هم شرایط مشابهی حاکم است، گفت: ایجاد هر شغل به گفته دولت‌یازدهم حدود ١٠٠ الی ٣٠٠ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد که در حال حاضر دولت چنین سرمایه‌ای را در اختیار ندارد. از طرفی دیگر قالیباف استراتژی ایجاد شغل را اعلام نکرده که متوجه شویم که با چه راهکار و با استفاده از چه صنایعی می‌خواهد شغل ایجاد کند.

او افزود: مهمتر از اینها خطر کاهش قیمت مواد اولیه و نفت وجود دارد که ممکن است در آمد فعلی را کمتر از حال حاضر کند. متاسفانه اکثر صنایع ما در حال نابودی هستند و حفظ شرایط فعلی در اولویت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز