خبرگزاری کار ایران

میرلوحی:

آنهایی که می‌گفتند نفت را سر سفره مردم می‌آوریم سفر‌ه‌ها را آتش زدند/ برای جلوگیری از تکرار دولت قبل همه باید پای صندو‌ق‌های رای بیایند

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۴۵۱

استاندار سمنان در دولت اصلاحات گفت: اگر مشارکت از ‌۴۵ درصد بالا برود رقبای رییس جمهور شانسی ندارند. اگر مردم در انتخابات مشارکت بالایی داشته باشند تردید نداریم که روحانی رای بالایی خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمود میرلوحی در نشست هم اندیشی اعضای حزب اتحاد ملت در منطقه شرق تهران به فضای انتخاباتی جامعه اشاره کرد و گفت: فراموش نمی‌کنیم سال ۸۴ جریان اصلاحات در کشور ۶۰ درصد آرا را داشت ولی به خاطر تفرقی که اتفاق افتاد، رقیب به صحنه آمد و چه پیامدی برای کشور به بار آورد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه هنوز بعد از یازده و نیم سال آثار آن وضعیت بر دوش کشور سنگینی می‌کند، اظهار کرد: در شرایطی که کشور روی ریل توسعه بود، چشم انداز بیست ساله کشور ترسیم و برنامه سوم عملیاتی شده و برنامه چهارم در آستانه تصویب بود، عقبگرد سنگینی در توسعه کشور رخ داد و ما آثار این عقبگرد و دور زدن در اقتصاد و فرهنگ و مناسبات بین‌المللی و همه عرصه‌ها را دیدیم و شنیدیم.

استاندار سمنان در دولت اصلاحات ادامه داد: تا زمانی که احمدی نژاد در سال ۸۴ به ریاست جمهوری منصوب نشده بود گفته می شود ما حدود ۶۵۰ میلیارد دلار از زمان قاجار و پهلوی‌ها و انقلاب اسلامی دخیره داشتیم. اما در دوره دولت قبل که  قیمت نفت رشد داشت، کشور ۱۵۰ میلیارد دلار در هر سال درآمد داشت. آقای خاتمی ‌۳۴ میلیارد دلار برای احمدی نژاد میراث گذاشته بود و ۷۰۰ میلیارد دلار هم خود احمدی نژاد درآمد نفتی داشت. آقای خاتمی ۱۸ میلیارد دلار در عسلویه سرمایه گذاری کرد و محصول صادراتی جدیدی در کشور در حوزه پتروشیمی مطرح شد. درآمد این هم به درآمدهای کشور اضافه شد. در نهایت احمدی‌نژاد زمانی که ریاست جمهوری‌اش را ترک کرد با همه این درآمدها ۱۲۰۰ میلیارد دلار بدهی به بار آورده بود.

او ادامه داد: نتیجه عملکرد دولت قبل ۴۶ درصد تورم شد. در زمان آقای خاتمی تورم تک رقمی شده بود. رشد تولید ناخالص داخلی در زمان دولت اصلاحات به ۷ درصد رسیده بود و احمدی نژاد آن را به منفی ۶.۸ درصد رساند. رکود را به جایی رساند که ۶۰ درصد واحدهای صنعتی  بسته شدند. کشتی‌های ما بر اساس نامه بنادر کشتیرانی با پرچم کشورهای دیگر در بندر پهلو می‌گرفتند.

عضو حزب اتحاد ملت گفت:‌ کسانی که بحث از اقتدار می‌کنند و می‌گویند کلید دولت تدبیر و امید کارساز نبوده یا بی‌اطلاع‌ هستند یا اینکه نمی‌خواهند دستاوردها را بیان کنند. یادمان هست در دانشگاه چه بر سر اساتید آوردند. حالا که قطعنامه‌ها لغو شده می‌گویند چرا همه تحریم‌ها لغو نشده است. سفارت‌خانه‌های ما با کیف پول جابه‌جا می‌کردند حالا مبادله ارز و بحث‌های مالی راه افتاده می‌گویند چه کسی گفتی لغو شده. انگار جلوی آینه نشسته‌اند و خودشان را روایت می‌کنند و فکر می‌کنند این دولت هم می‌خواهد مردم را فریب دهد.

میرلوحی گفت: تا زمان دارید هر نفر یازده نفر را قانع کند تا از تکرار وضعیت دولت قبل جلوگیری شود. برای اینکه دوران فریب مردم برنگردد باید همه پای صندوق‌های رای بیایند.

او بر لزوم دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات تاکید کرد و گفت: اگر مشارکت از ‌۴۵ درصد بالا برود آنها شانسی ندارند. اگر مردم در انتخابات مشارکت بالایی داشته باشند تردید نداریم که روحانی رای بالایی خواهد آورد. مردم تورم ۱۰ درصدی خاتمی را با دوره تورم ۴۵ درصدی آنها مقایسه می‌کنند. ما قبول داریم هنوز عواید سر سفره نیامده ما چنین ادعایی نداریم. آنها که می‌گفتند نفت را سر سفره مردم می‌آوریم سفره آنها را آتش زدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ما هم معتقدیم حضور مردم در صحنه مانع از وقوع جنگ شده است، ادامه داد: ما می‌گوییم صندوق‌های رای و مردم این مشکلات را رفع کرده‌اند الان هم مردم باید بیایند وگرنه ما به همان جا و بدتر از آنجا بر می‌گردیم. اینها همان‌هایی هستند که اشتباهات احمدی‌نژاد را ماله می‌کشیدند. ایشان از زمان استانداری اردبیل همین رویه را داشت. در شهرداری تهران همین رویه را داشت ولی چرا رسیدگی نکردند؟

او تصریح کرد: کسانی که برای حقوق نجومی آنقدر سر و صدا می‌کنند چرا برای تخلفات شهرداری هیچ کاری نکردند؟ پول‌های نفت الان کجاست؟ کجایند این بخش‌های نظارتی که زمان خاتمی مو را از ماست بیرون می‌کشیدند؟ الان مدعی مبارزه با فساد شدند. مگر مسئول مبارزه با فساد و قاچاق غیر از این افراد بوده‌اند؟  کارنامه شان چیست؟

این نامزد انتخابات شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه شوراها در قانون اشاره کرد و گفت: عمده مشکلات ما غفلت از قانون اساسی و بخش خصوصی است. اگر همه چیز در انحصار دولت نباشد همه چیز قابل کنترل است. چرا کشورهای اسکاندیناوی امروز فساد ندارند؟ما فقط در دو حالت رتبه جهانی داریم یکی در محیط زیست که کشور هفتم هستیم و یکی در فساد که با بورکینافاسو و زیمبابوه رقابت می‌کنیم. دنیا ۴۰ سال پیش به این نتیجه رسید که دولت بنگاه‌دار موفقی نیست.

او از شوراها به عنوان بهترین ظرفیت برای مدیریت مردم یاد کرد و افزود: انشالله شوراها در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند. در دولت اصلاحات ۲۳ ماموریت قرار بود به شورا ها داده شود اما عقبگرد کردیم و شورا شد شورای شهرداری که چهار سال استراحت می‌کند بعد دوباره به آن شهردار رای می‌دهد. با این تنوع فرهنگی هر محله می‌تواند نماد فرهنگ باشد. من طرح آمایش محلات را مطرح کرده‌ام. در تهران که جمعیت بزرگی از کشور در آن مستقر شده چرا نباید زیبایی زندگی مازنی‌ها، کردها و لرها در تهران نمود نداشته باشد؟  نباید طلاق و گرفتاری نماد تهران باشد.

میرلوحی در پایان در توصیف لیست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها گفت: افراد متخصصی در لیست حضور دارند. جوانان با نشاطی که دانشمندان فناوری کشور هستند. لیست خوبی از فرهنگیان و کارگران و زنان و جوانان شکل گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز