خبرگزاری کار ایران

نامزد پنجمین انتخابات شورای شهر تهران:

شهر پادگان نیست/با رئیس‌جمهوری قالیباف دوران احمدی‌نژاد برمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۸۵۰

یک نامزد شورای شهر گفت: شهر پادگان نیست، قالیباف شاید مدیر خوبی در حوزه نظامی باشد اما باید بداند که نمی‌توان شهر را مانند یک پادگان اداره کرد.

علی ناظم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره این که اشخاصی برای شرکت در دوازدهمین انتخابات ریاست جهموری نامزد شده‌اند و در بین این افراد شهردار تهران آقای قالیباف با توجه به عملکردی که در شهرداری داشته است. فکر می‌کنید آیا او می‌تواند بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند؟، گفت: آقای قالیباف در حوزه نظامی ممکن است مدیر خوبی باشد اما در طول ۱۲سالی که در شهرداری تهران حضور داشت اثبات کرد که به هیچ عنوان مدیر خوبی در حوزه مدیریت شهری نیست و در اتفاقات مختلف مشاهده کردیم که چگونه بحران را مدیریت کرد.

او تاکید کرد: قالیباف باید بداند شهر با پادگان متفاوت است، شهر پادگان نیست. او  جزو مدیران پرهزینه شهری بود که با مبالغی کمتر پروژه‌هایی که او انجام داد را می‌توانستیم انجام دهیم و فرصت‌های شغلی فراوانی به وجود بیاوریم .

او درباره اینکه قالیباف معتقد است که در طول دوران شهردار بودن به تمامی وعده‌هایی که داده عمل کرده و مرد عمل است، عنوان کرد: با نگاهی به کارنامه قالیباف و بدهی فعلی شهرداری تهران می توان دریافت که این تنها یک ادعاست. بر طبق قانون هر کسی می‌تواند برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کند اما در نهایت این مردم هستند که انتخاب می‌کنند چه کسی در رأس امور قوه مجریه قرار بگیرد.

 او در ادامه افزود: قالیباف نشان داده است که سودای ریاست جمهوری دارد لذا بسیاری از کارها و اقداماتی که در تهران انجام داد بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته تاکنون و غیر از این هم نبوده است.

این نامزد شورای شهر یادآور شد: شهردار در حال حاضر به غیر از بدهکاری به پیمانکاران شهرداری حدود بیست هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و در راس آن بانک شهر بدهکار است. وقتی یک چنین حجم بدهی در شهرداری یک شهر اتفاق می‌افتد طبیعتا در صورت ریاست جمهوری وی کشور قطعا به قهقرا خواهد رفت.

او یادآور شد: در زمان احمدی‌نژاد کشور صدماتی  از لحاظ اقتصادی، سیاسی و روابط بین‌الملل به خود دید که با ریاست مجدد قالیباف می‌توانیم دوباره شاهد تکرار آنها باشیم لذا وی اصلاً گزینه مناسبی برای کرسی ریاست‌جمهوری نیست. او نتوانست حتی یک کلانشهر مانند تهران را درست مدیریت کند.

ناظم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا قالیباف تا به این حد برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری تلاش می‌کند، اظهار داشت: در پی قدرت و مقام بودن جزو سرشت انسان است. ایشان قبلاً شانس خود را امتحان کرده است. قالیباف یک مدیر نظامی است و گاهی نظامی‌ها عطش فراوانی برای رسیدن به قدرت دارند.

او با اشاره به راه  امام درباره خدمت گفت:‌ شهردار تهران به جای اینکه شیفته خدمت باشد تشنه قدرت است، جایگاه قدرت کرسی ریاست جمهوری را می‌بیند و این دقیقاً مخالف آرمان‌ها و رهنمودهای امام است. ایشان بارها موکداً تاکید با عناوین مختلف عنوان فرمودند که مسئولان باید شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت.

او با بیان اینکه نامزدها در طول مناظرات باید برنامه‌های خود را عنوان کنند، ادامه داد: در یک مناظره آن هم مانند ریاست جمهوری اشخاص، اهداف و برنامه‌های خود را معرفی می‌کنند. شخصی که برنامه دارد طبیعتاً از هدف خود حرف می‌زند، مناظره برای تمام مردم است نه اینکه متعلق به یک جناح سیاسی یا شخص سیاسی، مشاهده کردیم که آقای روحانی برخلاف دیگران نامزدها برنامه داشتند اما دیگر رقبای ایشان به جای معرفی برنامه‌های اجرایی خود قصد برخورد داشتند. یک نامزد انتخاباتی باید بگوید در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی چه برنامه‌هایی دارد.

او خاطر نشان کرد: بهتر است ما یک بازبینی نسبت به رزومه نامزدهای انتخاباتی داشته باشیم. آقایان روحانی، هاشمی‌طبا، میرسلیم، رئیسی، جهانگیری، قالیباف هرکدام رزومه مشخصی دارند. افراد باید براساس آن حرف بزنند. بخواهیم هرکدام از آنها را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

ناظم در ادامه افزود: باید بگویم رزومه آقایان در گذشته هم آنچنان چشمگیر نبوده است. همه آن‌ها می گویند که قصد خدمت و مدیریت اجرایی کشور را دارند و می‌خواهند معضلات را حل کنند اما در مناظرات دیدیم عملاً برنامه‌ا‌ی را معرفی نکردند.

این نامزد شواری شهر با اشاره به رفتار جناح رقیب حسن روحانی عنوان کرد: هرچقدر که نامزدهای  اصولگرایان سعی می‌کنند با بیان مشکلات معضلات که گاها هم اغراق آمیز است فضای کشور را سیاه کنند اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند با ارائه راهکار از سد موانع بگذرند. بهتر است این دو جناح را با هم مقایسه کنیم تا به حرف من پی ببرید. اصولگرایان دارای لیدرها و میکروفن‌هایی هستند و می‌توانند از خودشان دفاع کنند اما می‌بینیم عملاٌ اصلاح‌طلبان خیلی صدایشان به جایی نمی‌رسد.

او تاکید کرد: اصولگرایان خودشان را مظلوم، از میان مردم و ساده‌زیست معرفی می‌کنند اما هیج میکروفنی در اختیار اصلاح‌طلبان قرار نمی‌دهند برای همین است وقتی آقای جهانگیری از جناح اصلاحات واقعیات را بیان می‌کنند مردم شدیداً جذب او می‌شوند.

او یادآور شد: تا قبل از مناظرات از دید یک شهروند عادی او فقط معاون اول رئیس‌جمهور بود اما امروز مشاهده می‌کنیم که عکس و سخنان او را در کانال‌ها و فضای مجازی پخش می‌کنند چون دقیقا حرف دل بسیاری از مردم را می‌زند. نه تنها آقای رئیسی بلکه آقای قالیباف و مابقی نامزدها باید بگویند در گذشته چه کاری انجام داده‌اند. کسی که می‌خواهد شغل و رفاه برای مردم تامین کند و یا دم از کرامت می‌زند باید این موارد در سابقه کاری ایشان ملموس باشد.

 ناظم در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که فکرمی کنید بین آقای رئیسی و آقای قالیباف اصولگرایان کدامیک را برای مرحله نهایی انتخاب کنند؟ گفت: من تصورم این است که این دو گزینه هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و نهایتاً تاثیری بر اوضاع کشور نخواهند گذاشت. چه آقای رئیسی و چه آقای قالیباف هرکدام که بیایند وضعیت کشور ما بهبودی پیدا نمی‌کند اما فکر می‌کنم روی آقای رئیسی به توافق برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز