خبرگزاری کار ایران

باهنر:

برای رهبری اصلاح‌طلب و اصولگرا معنا ندارد/ بعد از مناظره‌ها احساس حامیان انقلاب جریحه‌دار شد/ بناست که ۳ نامزد در رقابت‌ها بمانند

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۱۲۲

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در مناظرات اخیر احساس حامیان انقلاب تا حدود زیادی جریحه‌دار شد و اخلاق زیر سوال رفت و این دو اردوگاه را که سه به سه روبروی هم صف کشیدند را به دقت رصد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در همایش احزاب و تشکل‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت:‌ در قدیم الیام فکر می‌کردم بر کشور ما سیاستی حاکم می‌شود که می‌توانیم امورات کشور را به درستی صورت بدهیم و البته توانستیم چندین منزل از این راه طی کنیم اما با نگاه به پشت سر می‌فهمیم که تا حدودی این امر محقق نشده است. البته باید توجه کرد که رهنمودهای رهبری می‌تواند این راه را برای ما روشن سازد.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد:‌ غربی‌ها که پایه‌گذار دموکراسی هستند هم اشکالاتی بر آن می‌گیرند که قدرتنمایی یکی از آنها است. شورای نگهبان در این بین سعی کرد که بهترین‌ها را برای انتخابات گزینش کند اما متاسفانه قدرت‌نمایی برخی در این راستا نادرست است.

او ادامه داد:‌ یکی از اشکالات این است که پس از گذشت بیش از سه دهه نتوانسته‌ایم در محور نیروهای انقلاب چند حزب قدیمی و چارچوب‌دار و با برنامه تاسیس کنیم.  از این جهت من نگرانم که اصل انقلاب و اسلام در این بین خراطی شده و دستخوش تغییر شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه متاسفانه نتوانسته‌ایم پیرامون یک تفکر و ارزش واقعی به یکدیگر کمک کنیم، اظهارکرد‌: در این اواخر به این جمع بندی رسیدیم که برای رهبری هیچ جبهه‌ای اعم از اصولگرا یا اصلاح‌طلب معنا ندارد و فقط نگاه ایشان به نیروهای خدمتگذار به کشور و نظام است.حال این طیف در میان مدافعان حرم باشند یا در میان کسانی که مشغول به بالا بردن دیواره‌های علمی کشور هستند.

او به مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود‌: در مناظرات اخیر احساس حامیان انقلاب تا حدود زیادی جریحه‌دار شد و اخلاق زیر سوال رفت و این دو اردوگاه را که سه به سه روبروی هم صف کشیدند را به دقت رصد کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا مدعی شد: پاسخ‌هایی که دولتی‌ها دادند درست و متقن نبود و نتوانسته افکار عمومی را راضی کند. به عنوان مثال تورم یکی از این محورها بود که روی سفره مردم تاثیر گذار است. البته تورم مولفه های زیادی دارد مانند توسعه انسانی، اقتصاد و غیره که در تورم تاثیرگذار است.

باهنر یادآور شد: اگر خبرنگاران میکروفن را در این ایام در جلو شهروندان بگیرند و مطالبه آنها را جویا شوند هیچکس به امنیت اشاره نمی‌کند. چراکه کانون امنیت در منطقه ایران است و بانی آن رهبری است. اما باید دید که آیا با مذاکره امنیت به وجود می‌آید یا خیر؟

او ادامه داد: از این جهت آقایان دولتی نتوانستند درست جواب دهند. روزی به آقای نوبخت گفتم طرحی دارم برای اینکه تورم به صفر برسد. ایشان گفتند چه طرحی و من اظهار کردم که کشور را به بهشت زهرا تبدیل کنید درست می‌شود. یعنی نه اشتغال داشته باشند نه حقوق و ملک نجومی داشته باشند و نه خانه و زندگی داشته باشند، در اینجا است که تورم صفر می‌شود.

نماینده سابق مجلس رشد اقتصادی ۸ درصد را کذب خواند و گفت: باید پرسید که آیا افزایش فروش نفت دست بود یا اینکه برجام درست بود؟ درست است که باید با یکسری از کشورها فقط رابطه سیاسی داشت اما چرا سفرای ما و وزارت خارجه این دولت نتوانسته یک قرارداد اقتصادی منعقد کند؟  چرا سفرای ما هیچگونه اقدامی در این چهار سال به نفع ایران در محور اقتصادی صورت ندادند. به نظر من باید وزارت خارجه و اقتصاد با هم یکی شود تا بتوانیم قراردادهای اقتصادی خارجی به نفع ایران منعقد کنیم.

او با بیان اینکه روزانه ۵ میلیون بشکه نفت و معادل آن از گاز در داخل کشور مصرف می‌شود، افزود:  اگر شدت مصرف روشنایی در تهران را بر اساس تکنولوژی‌های بومی پایین بیاوریم خیلی از مشکلات حل می‌شود و حتی بر روی آلودگی محیط زیست تاثیر مثبت دارد.

باهنر گفت: در حالت فعلی دولت، یک دولت خسته به نظر می آید که این خستگی همچنان نمایان است و کشور را با مشکل روبرو کرده است.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در این دوره بین نامزدها و طرفدارانشان اختلاف وجود ندارد، ادامه داد: شورای مرکزی جمنا در روزها اخیر می‌توانست نامزد خود را اعلام کند و کاسه مردمی جبهه انقلاب را پر کنند که این حالت اتفاق نیفتاد.

او گفت:‌اگر یکی از کاندیداهای مورد نظر کنار برود تکلیف تا حدودی مشخص می‌شود. چراکه مجموع آرای قالیباف و رییسی تا به امروز از روحانی بالاتر است و اگر یکی از این دو به نفع دیگری کنار برود، در دور دوم اتفاقات خاصی می‌افتد. از این جهت اینکه آیا یکی از این دو نامزد کنار می‌روند یا خیر همچنان تحت مدیریت است. اما باید دانست که آرای منفی روحانی با مثبتش برابری می‌کند. اما تاکنون بنا بر این است که ۳ نامزد در رقابت‌ها بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز