خبرگزاری کار ایران

قالیباف در ورامین:

مستضعفان بدون هیچ منتی پای انقلاب ایستاده‌‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۴۰۰

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:مستضعفان بدون هیچ منتی پای انقلاب ایستاده‌‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف که پیش از ظهر امروز در جمع مردم ورامین حاضر شد، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب و نظام برای محرومان و مستضعفان است. ایشان فرمودند که تنها کسانی که تا آخر خط با این انقلاب می‌آیند محرومان و مستضعفان هستند. امروز هم می‌بینیم هر کجا این انقلاب نیاز به حضور، تحمل و خون دل خوردن و خون دادن داشته- تا همین امروز مثل شهدای مدافع حرم- این مردم مستضعف و پابرهنگان بودند که بدون هیچ منتی پای انقلاب ایستاده‌اند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این مردم هرگز کم لطفی و کم محبتی مدیران و روسا را به دل نگرفته اند؛ غصه خورده و گله‌مند شده‌اند اما برای انقلاب و عظمت ایران و اسلام همه این موارد را تحمل کرده و هم خون دل خوردند و هم خون داده‌اند.

او با بیان اینکه انقلاب را مردم در سایه اسلام و امام(ره) ایجاد کردند تا سرنوشت مردم در دست خودشان باشد، اظهار کرد:  بعد از گذشت زمان می‌بینیم افرادی در این کشور پیدا شدند و رفتارها و نگرش اشرافی‌گری پیدا کردند که مردم را در صحنه‌های مختلف مخصوصا در صحنه اقتصاد راه ندادند و به عبارتی دست مردم را از صحنه اقتصاد کوتاه و نقش شان را از اقتصاد دور کردند.

شهردار تهران یادآور شد:‌نه تنها توده‌های مردم و مستضعفان حتی آنهایی که تلاش می‌کردند از راه حلال برای این کشور تولید ثروت کنند، کارخانه بسازند، اشتغال ایجاد کنند را هم دچار مشکل کردند و فرصت را از دست آنها هم گرفتند. ما امروز در کشوری هستیم که یک درصد جمعیت و خاک دنیا و پنج درصد منابع دنیا را داریم، در حوزه نفت و گاز ما اولین کشور در دنیا هستیم و ۱۸ درصد منابع نفت و گاز دنیا به عنوان ثروت عظیم خدادادی در کشور ما است.

او به ظرفیت‌های کشور اشاره کرد، گفت: چرا در یک کشور ثروتمند و با این ویژگی ها باید مردم امروز به صورت فقیرانه زندگی کنند؟ باید به این سوال پاسخ داده شود. چرایی این سوال روشن است. وقتی که در کشور ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا و ارز صورت می گیرد دیگر کدام تولید کننده، کارگر و ثروتمند حلال خور، تاجر باشرف، کارخانه دار سالم می‌تواند دوام بیاورد و کار کند؟ نتیجه این می شود که کارخانه ها یکی پس از دیگری تعطیل می شود و ده ها هزار کارخانه به تعطیلی کشیده می‌شود و در نهایت امروز در خانه‌ای نیست که بیکار نباشد.

قالیباف خطاب به مردم ورامین گفت:‌ در این دشت ورامین تولیدات شما چقدر دست شما را می گیرد؟  بعد با چه قیمتی در تهران به فروش می‌رسد؟ این وسط منفعت را چه کسی می‌برد؟ این‌ها همان جریان ۴ درصدی هستند که بدون هیچ تلاش و کاری، با زد و بند و رانت خواری از انفال عمومی بیشترین منفعت را می‌برند. اینها مانع این هستند که در کشور کار ایجاد شود و مانع رشد و پیشرفت کشور هستند.

او افزود: برای دریافت ۱۰، ۱۵ میلیون تومان وام انقدر می‌برند و می‌آورند و سند و وثیقه می‌خواهند که از وام گرفتن بیزار می‌شوید، اما این ۴ درصدی‌ها کسانی هستند که مدیرعامل بانک را خودشان می‌گذارند. هیات مدیره بانک را هم خودشان می‌گذارند. نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان وام از همان بانک بر می‌دارند بدون اینکه وثیقه بگذارند و بدون اینکه بابت آن سودی بدهند. حتی امروز برای وام قرض الحسنه هم بانک‌ها ۴ درصد سود می گیرند، اما این ۴ درصد هم را هم از آن ۴درصدی‌ها  نمی‌گیرند و به آنها ۴۰۰ میلیارد می‌دهند.

شهردار تهران ادامه داد:‌ به من می‌گویند قالیباف اینگونه حرف نزن هزینه دارد. می فهمم که حتما هزینه دارد، اما می گویم یک جا مکلف هستیم این اطلاعات را بدهیم و مردم مطلع باشند. بر اساس فرهنگ قرآنی در جایی که ظلم به مردم و جامعه شود باید اینها را افشا کرد.

او افزود: چرا من در مناظرات اصرار داشتم که نامزدهای ریاست جمهوری اعلام کند ثروتش چقدر است؟ من اموال خود را اعلام کردم و در تلویزیون گفتم اگر کسی سندی دارد که محمدباقر قلیباف از اول انقلاب تا امروز کار اقتصادی حتی کار اقتصادی مباح و حلال هم انجام داده است آن را نشان دهد. ما در نظام اسلامی از امام (ره) یاد گرفتیم که اگر مدیری در هر سطحی از بخشدار و فرماندار تا مدیر و رئیس جمهور و معاون اول به دنبال کاسبی و ثروت حلال هم باشند زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قانون می‌گوید ثروت را به قوه قضائیه بگویید که اضافه نشود. این قانون است و درست است اما حق مردم است که بدانند. در مناظرات دیدید من به خاطر دفاع از حق مردم گفتم. وقتی به خانه زن سرپرست خانواری می روم که کهولت سن دارد و از پا افتاده است اما دارای هشت فرزند معلول است و در خانه استیجاری ۷۰ متری زندگی می کندو اینها را در مقابل کسانی که دچار اشرافی گری شده اند، می بینم واقعا ناراحت می شوم.

او گفت: دولتی که تجارتخانه شخصی شود و وزرایی که نه یک شرکت و دو شرکت، بلکه ده ها شرکت داشته باشند و فعالیت اقتصادی کنند، مگر دردی از کارگر و مستضعف و معلول می‌فهمد؟

قالیباف با بیان اینکه همه سعی و توان من نیز این بوده است که در  ۱۲ سالی که توفیق خدمتگزاری در شهر تهران را داشتم، هیچ وقت وعده‌ای به مردم این شهر ندادم که به آن عمل نکرده باشم، اضافه کرد: امروز اگر از من سوال کنید مشکل کشور و شهرهای ما چیست؟ می گویم سه کلمه بیشتر نیست؛ بیکاری، گرانی و رکود؛ این سه مشکل بحران اقتصادی را برای ما ایجاد کرده است و این بحران اقتصادی در حال به وجود آوردن بحران اجتماعی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:‌امروز فاصله بین یک جوان نمازخوان، متدین و تحصیلکرده تا تبدیل شدن آن به یک معتاد کارتن خواب تنها به اندازه یک «شغل» است. من متعهد شدم که پنج میلیون شغل ایجاد شود، بعضی ها گفتند یا قالیباف معنی شغل را نمی داند . من می گویم هم معنی شغل را می دانم و هم ۵ میلیون را می دانم اما آن چیزی که شما نمی دانید درد این مردم است. شما برابر انسان ها احساس وظیفه نمی کنید.

او یادآور شد: وقتی برنامه ششم در مجلس مصوب شد، همین دولت برنامه ششم توسعه را ابلاغ نکرد. در همین برنامه ششم حداقل ایجاد یک میلیون شغل در سال دیده شده است. اینها می گویند ما ۳.۵ میلیون بیکار داریم اما من عرض می کنم ۳.۵ میلیون بیکار بر اساس یک ساعت کار در هفته محاسبه شده است. ما می دانیم اگر کسی دو شیفت هر روز کار کند نیاز زندگی اش تامین نمی شود چه رسد به چند ساعت در هفته. امروز بیکاران ما نزدیک به ۶ ، ۷ میلیون نفر هستند.

قالیباف گفت:‌سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به بازار کار اضافه می شوند . باید برای این افراد شغل ایجاد شود. اگر جوانی در این ۱۰ سال شغل پیدا نکرد و نتوانست تشکیل زندگی دهد به این معنی است که این جوان برای همیشه زمین خورده است و هیچ معنایی از زندگی اش نمی فهمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز