خبرگزاری کار ایران

المانیتور گزارش داد:

احتمال لغو برخی تحریم‌های ایران توسط آمریکا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۸۶۰

یک منبع خبری اعلام کرد به احتمال فراوان ایالات متحده آمریکا در فاصله دو روز مانده به انتخابات، برخی تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از المانیتور، «لورا روزان» از روزنامه نگاران برجسته با درج مطلبی اعلام کرد احتمال دارد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در فاصله دور روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران  معافیت‌های بین‌المللی از اعمال تحریم‌های هسته‌ای علیه تهران را تمدید کند.

بر این اساس، دولت ترامپ طرح تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را برای یک دوره چهار‌ماهه دیگر تمدید می‌کند.

در این یادداشت تصریح شده است که «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران توافق هسته‌ای انجام شده با کشورهای ۱+۵ را محور تبلیغات مبارزاتی خود قرار داده است در حالی که رقبای محافظه‌کار (اصولگرا) اعلام می‌کنند که این توافق هیچ منفعتی نداشته است.

دولت ترامپ نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که در نظر دارد با توجه به رأی شورای عالی امنیت ملی آمریکا در خصوص بازبینی سیاست‌ خارجی واشنگتن در قبال تهران، به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای به ایران عمل کند. 

طرح تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران باید هر چهار ماه یک بار تمدید شود و در آخرین مرحله «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا طرح تعلیق این تحریم‌ها را امضا کرده بود.

بخش دیگری از تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران نیز باید هر شش ماه یک‌بار تمدید شود.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز در گزارشی که ماه گذشته میلادی و در راستای گزارش دولت به کنگره ارائه کرده بود، تصریح کرد که ایران به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

در همین حال، وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از سخنان خود در کنگره با انتقاد شدید از تهران، ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد و از دولت آمریکا خواست تا سیاست بازدارنده جدی علیه تهران اتخاذ کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز