خبرگزاری کار ایران

حسین کمالی:

حاضر نیستیم برای انتخابات تلاش دولت ها و وحدت ملی را نادیده بگیریم/ دولت بدهی خود به کشاورزان را پرداخت کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۰۰۶

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت:‌در دولت یازدهم بدهی دولت به کشاورزان پرداخت شد. صادرات گندم در هیچ دولتی پس از انقلاب نداشتیم اما امروز ما نه تنها نان خود را تولید می‌کنیم بلکه آن را صادر هم می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کمالی رییس ستاد ویژه حسن روحانی در همایش فعالان سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: انتخابات نقش مردم را در تعیین سرنوشتشان نشان می‌دهد. در همه جای دنیا انتخابات به مردم این فرصت را داده تا بگویند از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی چگونه فکر می‌کنند و چه نوع فرهنگی را می‌خواهند و دوست دارند چه تفکری بر آنها حکومت کند.

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به انتخابات در سایر کشورهای دنیا گفت: مردم دنیا براساس برنامه هایی که پیش رویشان قرار می گیرد انتخاب می‌کنند اما متاسفانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران  به صحنه‌ای برای برخوردهای ناشایست تبدیل شده است. هیچ کاندیدایی برنامه خود را معرفی نکرد. البته بعضی از کاندیدها آمار و ارقامی را ارائه دادند اما منشا ایجاد آن را اعلام نکردند.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان با تاکید بر اینکه کسی که رییس‌جمهور می شود باید با حساب و کتاب حرف بزند، تصریح کرد: همه افرادی که ۸ سال پیش از آغاز دولت یازدهم در این کشور مسئولیت داشتند، امروز در ستادهای نامزدهای مقابل روحانی قرار دارند. در آن دولت تنها سالی ۵۰ هزار شغل به گفته خودشان ایجاد شد. برای آنها  مهم است که فقط از اینجا عبور کنند و به مرحله بعد برسند و بگویند کاری از دستشان بر نمی آید.

کمالی تاکید کرد: در آن هشت سال تورم‌های سنگین به مردم تحمیل کردند و هر سال ۴۸ هزار میلیارد پول را از بین بردند. برای اینکه نظر مردم را بگیرند بیت المال را مفت از بین بردند. کاری که هیچ دولت شایسته‌ای انجام نمی‌دهد. در سیاست خارجی ما را به انزوا کشاندند و وقتی در آن جلسه مجمع عمومی همه کشورها  سالن را ترک کردند، شاید هر رییس جمهور دیگری بود روی برگشت به کشور را نداشت اما او آمد و دوستانش نیز به استقبالش رفتند.

او به اوضاع اقتصادی در دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: از لحاظ اقتصادی وضعیت کارخانه ها بسیار بد شد. حتی زاهدان با صنایع نویی که ایجاد شده بود تعطیل و به بارانداز کالاهای خارجی تبدیل شد. شرکت‌های تعطیل را تحویل دولت یازدهم دادند اما امروز از صبح تا شب در صدا وسیما از تعطیلی کارخانه‌ها در دولت یازدهم می‌گویند که دستاورد دولت‌های قبلی بود.

رییس ستاد ویژه روحانی گفت: آنها حافظه ملت را  دست کم می‌گیرند. بسیاری از کارخانه‌های بزرگ تعطیل شد. نفت را فروختند. تنها چیزی که بدست آمد تورم سنگین بود. در دولت یازدهم تورم کنترل شد این موضوعی غیرقابل انکار است و همه نامزدها به آن اذعان دارند.

کمالی خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم بدهی دولت به کشاورزان پرداخت شد. صادرات گندم در هیچ دولتی پس از انقلاب نداشتیم اما امروز ما نه تنها نان خود را تولید می‌کنیم بلکه آن را صادر هم می کنیم.

او با تاکید براینکه دولت روحانی دولت بی‌برنامه‌ای نیست و سیاست‌های لازم برای آینده را دارد، گفت: درهای کشور برای گفتگو و رفت و آمد با دیگر کشورها باز است. ما تلاش کردیم تا این وضعیت تغییر پیدا کند. ملت‌ها به دوستی و تعامل با یکدیگر نیازمندند. ما با دیگر ملت‌ها دشمن نیستیم. انسان دوستی جایگاه بالایی در فرهنگ ایر انی دارد. بنا نیست با همه بجنگیم و براساس منافع ملی باید با دیگر ملت‌ها ارتباط برقرار کنیم.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: امروز مردم ما در شرایطی هستند که می‌توانند به آینده بهتر امیدوار باشند و همه ما می‌توانیم به موفقیت‌های لازم و مناسب دست پیدا کنیم.

دبیرکل حزب اسلامی کار یادآور شد: نباید وارد مجادله‌های بی‌منطق شویم. دوستی و برادری و وحدت ملی را سرلوحه کارخودمان قرار دادیم. باید به همه افراد اعم از دوست، آشنا و مخالف احترام بگذاریم. حقوق اقلیت را پاس داشته و به رای اکثریت احترام بگذاریم. اگر مخالفان ما اهانت کردند، در مقابل ما باید با اخلاق خوب و براساس اخلاق اسلامی زمینه وحدت ملی را پس از انتخابات فراهم آوریم.

او تصریح کرد: ما برای یک انتخابات حاضر نیستیم تلاش دولت‌ها و ثمره خود جهادگران و وحدت ملی را نادیده بگیریم. ما به همه آرای مردم احترام می‌گذاریم و امیدواریم همه در روز ۲۹ اردیبهشت به روحانی رای دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز