خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو:

با برهم زدن روابط خارجی نمی‌توان شغل ایجاد کرد/برخی شایعات علیه دولت برای خالی کردن دل دینداران است/ مردم به تبلیغ‌های ضددینی و شب‌نامه‌های علیه دولت توجه نکنند

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۰۵۳

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه برخی شایعات علیه دولت برای خالی کردن دل دین‌داران است، اظهار کرد: در همین بحث بیانیه یونسکو موسوم به۲۰۳۰ سعی کردند بگویند این ضد دینی بوده و شب نامه‌هایی علیه ما توزیع شد. این یک بیانیه است. اگر کنوانسیون بین‌المللی مغایر با ارزش‌های دینی مردم باشد اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره برنامه‌هایش برای ایجاد شغل پایدار و سرمایه لازم برای این کار و نحوه تامین آن گفت: در این رابطه بحث‌های زیادی شده و برخی کاندیداها هم وعده‌هایی دادند ولی من برنامه مشخصی در این میان ندیدم.

خالص شغل ایجاد شده از سال ۸۴ تا ۹۲ حدود صفر است

او گفت: خالص شغل ایجاد شده از سال ۸۴ تا ۹۲ حدود صفر است و انباشت بیکاری حدود ۳ میلیون بوده و متقاضیان شغل نیز هر ساله اضافه می‌شود و به طور متوسط سالانه یک تا یک و نیم میلیون نفر جویای کار اضافه می‌شود که عمدتاً متولدان دهه ۶۰ هستند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بهترین دوران ایجاد شغل‌مان در دولت اصلاحات است، اظهار کرد: در آن دولت سالانه حدود ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شده و در سال‌های اخیر نیز همین حدود شغل ایجاد شده اما نسبت به متقاضیان کم است و به همین دلیل با کسری روبرو هستیم.

طبق برنامه ششم باید سالانه ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کنیم

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: بنابر برنامه ششم توسعه باید سالانه ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کنیم که باید تولید را افزایش دهیم، سرمایه‌گذاری را بیشتر کنیم تا منجر به ایجاد شغل شود. ما در دولت دوازدهم برنامه‌ای برای ایجاد شغل تهیه کردیم و فکر می‌کنیم اگر سقف ۹۵۰ هزار شغل برنامه ششم توسعه را درنظر بگیریم باید الزامات آن را فراهم کنیم که مقام معظم رهبری نیز پس از اعلام شعار سال به برخی از این الزامات ازجمله حذب سرمایه اشاره کردند.

او با بیان این‌که این الزامات مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی است، گفت: اگر تولید کشور رشد پیدا کند و بتوانیم به رشد اقتصادی حدود ۸ درصد برسیم، خود به خود در راستای ایجاد شغل حرکت خواهیم کرد. همچنین باید تولید را افزایش دهیم که در این راستا باید با قاچاق مبارزه شود و برای جذب سرمایه، دیپلماسی فعال در دستور کار قرار بگیرد.

با برهم زدن روابط خارجی نمی‌توان شغل ایجاد کرد

جهانگیری با بیان اینکه برای ایجاد ۹۵۰ هزار شغل، باید ۷۰۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه داشته باشیم، گفت: از این مبلغ ۶۵ میلیارد دلار منابع و سرمایه خارجی خواهد بود و رییس‌جمهوری که به دنبال جذب این میزان سرمایه خارجی است باید تعامل جدی با دنیا داشته باشد و دیپلماسی فعال ایجاد کند و نمی‌توان با شعارهایی که صرفاً به هم زدن روابط با خارج است، ایجاد اشتغال کرد. به همین دلیل هم در یک دوره‌ای باوجود وفور درآمدهای نفتی، میزان شغل ایجاد شده صفر است. چرا که به جای پرداختن به الزامات ایجاد شغل، فکر کردن اشتغال به‌صورت خود به خود حل می‌شود.

ایجاد ۱۱۰ هزار شغل از طریق شرکت‌های دانش‌بینان

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: شاید یکی از ساده‌ترین شیوه‌های ایجاد شغل، شرکت‌های دانش‌بنیان باشد که ما در دولت یازدهم ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد کردیم که از این طریق حدود ۱۱۰ هزار شغل ایجاد کردیم و پیش‌بینی کردیم در دولت آینده این شرکت‌ها به ۱۰۰۰۰ شرکت افزایش یابد.

او ادامه داد: از طرفی برای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و روستا‌ها اقداماتی انجام دادیم که و در دو سال گذشته ۳۴۰ هزار شغل ایجاد شده است. همچنین اواخر سال گذشته لایحه‌ای به مجلس تقدیم کردیم که یک و نیم میلیارد از صندوق توسعه ملی وام ریالی به روستاییان برای ایجاد شغل پرداخت شود که البته مجلس به‌خاطر برخی گرفتاری هنوز به تصویب آن نرسیده اما رییس مجلس قول دادند که در روزهای آینده این لایحه در دستور کار قرار بگیرد.

جهانگیری یادآور شد: میلیاردها دلار دیگر نیز برای صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده که وام روستایی پرداخت کنیم و صنایع کوچک و متوسط نیز ازجمله دیگر سیاست‌های ما است. بهبود فضای کسب و کار به‌معنای این که فضایی درست کنیم که بخش خصوصی با رغبت بیشتر وارد شود نیز در دستور کار است و به‌طور کلی مجموعه‌ای از اقدامات را مدنظر داریم که باید در کنار هم به اجرا دربیاید. در دو هفته گذشته در ستاد اقتصاد مقاومتی برای سال ۹۶ تصویب کردیم که در چه زمینه‌هایی چه اقداماتی انجام گیرد که منجر به سالی ۹۵۰ هزار شغل شود.

تولید مسکن از نیازهای اصلی جامعه است

معاون اول رییس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره راهکارهای دولت برای خروج بخش مسکن از رکود، خاطرنشان کرد: همان‌طور که اشاره کردید، بخش مسکن یکی از پیش‌ران‌های اقتصادی است که با فعال‌شدن آن ده‌ها بخش صنعتی همچون سیمان و کاشی و غیره فعال می‌شود. بخشی از صنعت ساختمان مربوط به طرح‌های عمرانی است و این درحالی است که یکی از نیازهای اصلی جامعه تولید مسکن است.

 این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: مشکل ما در بخش مسکن تولید مسکن نیست. اخیراً در دو هفته گذشته گزارشی مطرح شد که دو و نیم میلیون واحد مسکن خالی وجود دارد و در تهران نیز بیش از ۶۰۰ هزار واحد مسکونی ایجاد شده که خالی افتاده و حدود ۲۵۰ میلیارد در این حوزه هزینه شده و منابع کشور معطل مانده است و مسکن متناسب با قدرت خرید مردم ایجاد نشده است.

جهانگیری یادآور شد: به عبارتی مسکن متناسب با قدرت خرید مردم ایجاد نشده و متاسفانه در دهه گذشته در یک مقطع قیمت مسکن بسیار بالا رفت و حتی ۱۰ برابر شد و چند موضوع به‌عنوان اولیت‌های تولید مسکن در دستور قرار گرفته است که نخستین اقدام طرحی است برای خانه‌اولی‌ها و بر این اساس یک صندوق سپرده‌گذاری درنظر گرفتیم و پیش‌بینی شده از محل سپرده‌گذاری این صندوق در کلان‌شهر تهران تا ۱۶۰ میلیون تومان و در کلان‌شهرها و شهرهای دیگر نیز به نسبت هر شهر وام پرداخت می‌شود که از روز نخست اعلام این طرح حدود ۱۶۰ هزار زوج جوان نام‌نویسی کرده و سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به نظر می‌آید با وام حدود ۲۰۰ میلیون تومانی که با سود تک‌رقمی پرداخت می‌شود، این مشکل حل شود.

او با بیان اینکه باید در بافت فرسوده برای ایجاد مسکن سرمایه‌گذاری شود گفت:  زیربنای این سرمایه‌گذاری وجود دارد و به شرکت‌های توسعه‌گر که خصوصی هستند امتیازاتی داده می‌شود. همچنین شورای پول و اعتبار تسهیلاتی را در این زمینه قائل شده است تا با مشارکت بخش خصوصی و صاحبان آنها، بافت فرسوده را ترمیم و مسکن ایجادکنند و همینطور معتقدیم باید مسکن حاشیه‌نشین‌ها نیز سامان پیدا کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در بازسازی و ساخت بافت فرسوده سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده که از دولت یازدهم شروع و قرار است استمرار پیدا کند. یکی دیگر از پروژه‌های ما برای مسکن، مسکن اجتماعی است که با کمک نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و  وزارت تعاون، خیرینی که علاقه‌مند هستند برای کسانی که قادر به استفاده وام نیستند مسکن ایجاد شودما  برای این گروه از افراد منابع ساخت مسکن را از طریق نهادهای حمایتی و دولت مسکن ساخته شود در سال گذشته وزارت کار به افرادی که دو معلول دارند یک واحد مسکونی می گیرند امیدواریم در سال آینده نیز افرادی که یک معلول دارند صاحب مسکن شود و ما برنامه کافی برای این بخش داریم.

نقدینگی در کشور هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است

معاون اول رییس جمهور در پاسخ به این سوال که حجم نقدینگی در اقتصادکشور چه مقدار است و چه تبعاتی می‌تواند برای کشور داشته باشد اظهار کرد: نقدینگی در کشور هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و نسبت آن با تولید ناخالص داخلی از بسیاری از کشورها کمتر است. نقدینگی به میزان تولید ناخالص داخلی نرسیده. نقدینگی می‌تواند از طرفی کمک کننده مهم برای توسعه کشور باشد البته از سوی دیگر می‌تواند تهدید جدی هم باشد زمانی برای کشور مفید است که درسرمایه‌گذاری استفاده شو چراکه سرمایه‌گذاری نیاز به نقدینگی دارد و تهدید زمانی است که مردم احساس کنند زمینه فعالیت آنها برای سرمایه‌گذاری منابع‌شان کم وجود دارد.

او با بیان اینکه بهترین نقاط برای جذب نقدینگی بازار سرمایه‌است گفت: دولت دوازدهم یکی از سیاست‌هایش حمایت از بازار سرمایه است تا افرادی که سهام خریده‌اند آسیب نبینند. اگر مردم به سیاستگذاران اعتماد خود را از دست بدهند به هر میزاین که نقدینگی وجود داشته این نقدینگی می‌تواند مانند بهمن به سمت یکی از کالاها هجوم ببرد. ما تاثیر منفی بی‌اعتمادی مردم به دولت را در سال ۹۱ و ۹۰ دیدیم و مشاهده کردیم که قیمت ارز بیش از سه برابر شد چراکه مردم آن رامطمئن‌تر می‌دیدند. در طول دولت یازدهم همه کشورهای نفت خیز به دلیل کاهش پول نفت با تلاطمی در بازارشان مواجه شدند و ارزش پول آنها با نوسان مواجه شد اما ایران تنها کشوری بودکه دربازارش تلاطم بوجود نیامد چراکه این امید و اعتماد به دولت وجود داشت. عده‌ای اگر به امید مردم آسیب زنند حتما نقدینگی می‌تواند به مشکل تبدیل شود

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره شرایط اقتصاد ایران با رکود تورمی توضیح داد: اقتصاد ایران در طی سال‌های گذشته در مقاطعی با تورم بالای ۴۰ درصد روبرو شده است. در دروه‌ای که تورم بالا داشته رشد اقتصادی مثبت هم داشته البته در مواقعی رشد اقتصادی منفی بوده و تورم هم پایین بوده  است. در یک دوره هم زمانی رشد منفی است و تورم بالاست سال ۹۱ و ۹۲ تورم بالای ۳۵ درصد است و رشد اقتصادی منفی ۶.۸ درصد است. دولت یازدهم با چنین شرایطی روبرو شد. یعنی دوره‌ای که اقتصاد ایران در دوره رکود تورمی بود و با سیاست‌گذاری‌های خوبی که شد اول تورم را کاهش و بعد تک رقمی کردیم. در ادامه رشد اقتصادی را افزایش دادیم. لذا هم رشد اقتصادی مثبت شد و هم تورم پایین آمد اما مردم به دلیل گرفتاری‌های دیگری که دارند و به دلیل اینکه سفره زندگی مردم در سال‌های گذشته کوچک شده همچنان با مشکلاتی روبرو است اما ما امیدواریم در دولت داوزدهم سرعت رشد اقتصادی را افزایش دهیم تا مردم قدرت خرید بیشتری داشته باشند.

اولویت دولت آینده بالابردن سرعت رشد اقتصادی است

او درباره سیاست‌های دولتش برای مقابله با اقتصاد تورمی گفت: مهمترین تصمیم این است که سرعت اقتصاد کشور بیشتر شود. اقتصاد در مسیر صحیح قرار گرفته و قادر به افزایش معیشت است و می‌تواند تولید شغل کند. مهمترین اولویت دولت آینده این است که سرعت رشد اقتصادی کشور را بالاتر ببرد به طوری که  مردم آن رادر زندگی لمس کنند.

جلوگیری از فرار مالیاتی ۷ هزار میلیارد تومان در دولت یازدهم

جهانگیری در پاسخ به این سوال که یکی از تصمیمات مهم برای کشور اخذ مالیات است آیا شما در دولت آینده مالیات بر تولید را کاهش می‌دهید یا در همین حد نگه می‌دارید یا افزایش می‌دهید گفت: مالیات در کشور ما پایین است. درسطح دنیا بنگاه‌هایی که فعالیت می‌کنند اگر سود داشته باشند ۲۵ درصد مالیات می‌دهند ما در زمینه مالیات به دنبال این هستیم که به مالیات دهندگان خرد مانند اصناف اعتماد کنیم و اجازه دهیم آنها خود مالیات را باتوجه به درآمدشان پرداخت کنند اما تمرکز ما روی مالیات دهندگان بزرگ است که فرار مالیاتی نیز در همین جا صورت می‌گیرد. ما در این دولت از فرار مالیاتی ۷ هزار میلیارد تومان جلوگیری کردیم و معتقدیم در بخش صنوف و واحدهای کوچک با رابطه بهتری که با دولت برقرار خواهد شد و از سوی دیگر با نظارت بیشتر بر مالیات دهندگان بزرگ وضعیت مالیات را بیش از پیش سر و سامان دهیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا قاچاق را از مبادی رسمی در سطح گسترده قبول دارید و راهکار شما برای مقابله با آن چیست تصریح کرد: قاچاق یکی از بدترین اتفاقاتی است که در یک کشور اتفاق می‌افتد. واردات قاچاق به تولید کشور ضربه می‌زند. روزی که کار در دولت یازدهم را شروع کردیم حجم قاچاق کالا ۲۵ میلیارد بود اما به امروز ۱۲ میلیارد کاهش پیداکرده. امروز گمرک ایران مجهز به سامانه‌های الکترونیکی است که از لحظه‌ای که کالا به سمت کشور می‌آید تا زمانی که در گمرک ایران تحویل گرفته شده و به انبار منتقل می‌شود از این طریق این سامانه‌ها کنترل و ردیابی می‌شود امیدواریم با تحهیزاتی که برای کمرگ تهیه کردیم  به سرعت این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا مشکلات کشور را ناشی از تحریم می‌دانید یاسوء مدیریت گفت: تحریم حتما در مشکلات کشور سهم عمده‌ای داشته و بیشترین سال‌های دولت یازدهم در دوران تحریم گذشت. اما در گذشته تلاطم عجیبی در کشور به وجود آمد به صورتی که نمی‌شد قیمت ارز، کالا و ... را پیش بیینی کنیم. این مشکل ناشی از  سو مدیریت مدیران آن دوره بود اما در دولت یازدهم با مدیریت عالمانه‌ای که صورت گرفت با مشکلات برخورد کردیم و به ثبات اقتصادی مناسبی رسیدیم. معتقدم اگر مدیریت خوبی بر کشور حاکم باشد می‌تواند مشکلاتی را که بر اثر تحریم برای کشور ایجادمی‌شود برطرف کرد.

دولت هیچ خط قرمزی برای برخورد با فساد ندارد

معاون اول دولت یازدهم درباره راهکارش برای مبارزه با فساد اقتصادی خاطرنشان کرد: متاسفانه فساد در دستگاه‌های اداری کشور زیاد بود و من در چند جا از آن به عنوان فساد سیستماتیک یاد کردم. دولت برای مبارزه با فساد آمادگی دارد و در مقابله با آن هیچ خط قرمزی برای دولت وجود ندارد مهم این است که در افشای فساد دسترسی آزاد به اطلاعات وجود داشته باشد و مسئولین در اتاق‌های شیشه‌ای باشند یعنی مردم بتوانند بر عملکرد آنها نظارت داشته باشند فضای مجازی بهترین فرصت برای مقابله با فساداست یک جوان با استفاده از فضای ایجاد شده در فضای مجازی موفق شد موضوع املاک نجومی را برملا کند البته باید ارتباطات و سامانه‌های الکترونیکی نیز هم در نظام بانکی و هم در نظام پولی ایجاد شود و از همه مهمتری این که تعامل خوبی بین قوه قضاییه و دولت برای مقابله با فساد باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص درون زا بودن یا برون نگر بودن اقتصاد گفت: درون زایی استفاده از تمام ظرفیت‌هاست و برون نگری تعامل با دنیا است. ما از اقتصاد دنیا، سرمایه و بازار و تکنولوژی می‌خواهیم. باید تیم سیاست خارجی قادر باشد این نیازها را برطرف کند.

آبرسانی به بیش از ۲۹۰۰ روستا در سال ۹۵

او در خصوص درون زایی گفت: این یعنی از همه ظرفیت ها برای حل مسایل اقتصادی باید استفاده کنیم. اصلی ترین مساله روستا ها هستند که ظرفیت بالایی دارند. این دولت موفق شد در سخت‌ترین شرایط امکانات به روستاها بدهد یکی از دغدغه ها در روستا آب آشامیدنی بود. در سال ۹۵ بیش از ۲۹۰۰ روستا در یک سال آب رسانی شد. برق رسانی نیز صورت گرفت. ده هزار کیلومتر راه روستایی کشیده شد. به روستاها اینترنت داده شد.

معاون اول رییس جمهور درباره ایجاد اشتغال در روستاها نیز گفت: در این مناطق بیش از ۳۴۰ هزار شغل ایجاد شد. در روستا ما به سمت توسعه کشاورزی در روستا رفتیم. نواحی صنعتی در کنار روستا ایجاد کردیم. گردشگری روستایی را توسعه دادیم. در کنار آن توجه به طبقات ضعیف نیز صورت گرفت.

ایجاد بیمه برای ده میلیون نفر

جهانگیری افزود: یکی از ظلم‌هایی که به این دولت می‌شود این است که می‌گویند به محرومین توجه نکرده است. طرح نظام سلامت برای محرومیت بود. برای بیش از ده میلیون نفر بیمه ایجاد کردیم. ما برای این ده میلیون در خانواده‌های تک نفری حدود ۲۰۰ تومان در خانواده دو نفره ۳۰۰،  در خانواده سه نفره ۴۰۰، برای چهار نفره ۶۰۰ و پنج نفره ۷۰۰ تومان از طریق کمیته امداد قرار دادیم. امسال مستمری کمیته امداد برای این خانواده‌ها تا چهار برابر شده است. گام بعدی ما این است هرکس از این مبالغ اعلام شده هزینه  کمتری دریافت می‌کند به ما اعلام کند تا رسیدگی کنیم.

۵۰ میلیون نفر در ایران سهام‌دار شده‌اند

او در خصوص بحث سهام عدالت نیز گفت: در حال حاضر  ۵۰ میلیون نفر ثبت نام کردند. ما در سه سال گذشته کاری کردیم که مردم به معنای واقعی طعم سهام‌داری را بچشند. از سال ۹۶ باید سهام عدالت را تعیین تکلیف می‌کردیم. ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران سهام دار شده‌اند. ارزش هر خانوار ۵ نفره ده میلیون سهم است. تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد پول سهام را دریافت کردند. بقیه مردم تا شهریور تعیین تکلیف می شوند. هر سال سود از سهام را خواهید گرفت

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه چه دولتی این همه به طبقات ضعیف توجه کرده است گفت: در دولت بعدی بیش از گذشته اینها عملیاتی می شود.

برخی می‌خواهند با شایعات دل مردم را خالی کنند

جهانگیری تاکید کرد:  برخی با شایعات سعی می‌کنند دل مردم را خالی کنند. دولت مصمم است نسبت به طبقات ضعیف وارد عمل شود و دغدغه شما از معیشت و رنج بیماری را بر طرف کند. اینها بعد دورن زایی اقتصاد است که باید در دولت آینده مورد توجه قرار بگیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای اشتغال جوانان تحصیلکرده دارد، گفت: امسال در دولت یازدهم این مساله بحث شده و در دولت دوازده طرحی به نام کارورزی داریم. در  زمینه آی تی و آی سی تی فرصت خوبی ایجاد شده است. زیرساخت‌های آی تی در کشور با سرمایه‌گذاری سنگین فراهم شده و این زمینه اشتغال تحصیل کرده‌ها خواهد بود.

جهانگیری در خصوص برنامه دولت برای تقویت بازار سرمایه ادامه داد : بعد از اینکه سهام داران سهام عدالت به بازار سرمایه وارد شوند، ما بازار بزرگی خواهیم داشت. باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که اطمینان برای سهام داران خرد وجود داشته باشد. از سویی در تامین مالی بنگاه‌های خرد باید عمل کند. امیدوارم بازار سرمایه یکی از محورهای تامین بنگاه‌های بزرگ باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اینکه گفته می‌شود شبکه دلالی بیشتر از کشاورز سود می‌برد و برنامه دولت او در این خصوص چیست، اظهار کرد: یکی از بهترین مسیرهای توسعه بحث تعاونی‌ها است. یک مجموعه وسیع در بخش های تولیدی خدماتی ایجاد شده است. سیاست دولت طبق اصل ۴۴ بالا بردن سهم تعاونی ها است. اینها در عرضه محصولات نقش مهمی دارند. ما در این بخش قادر هستیم حمایت بهتری بکنیم.

برخی شایعات علیه دولت برای خالی کردن دل دینداران است

معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه برخی شایعات علیه دولت برای خالی کردن دل دین داران است، اظهار کرد: من با اطمینان می گویم این دولت برای ایثار گران و خانواده های شهدا و متدینین جایگاه ویژه ای قایل است. بهترین رابطه را این دولت با مراجع  داشته است در شرایطی که رابطه با مراجع در دولت گذشته بد بود. همین بحث بیانیه یونسکو موسوم به۲۰۳۰  سعی کردند بگویند این ضد دینی بوده و شب نامه‌هایی علیه ما توزیع شد. این یک بیانیه است. اگر  کنوانسیون بین‌المللی مغایر با ارزش‌های دینی مردم باشد اجرا نمی‌شود.

مردم به شایعات توجه نکنند

او افزود: این بیانیه وقتی اعلام شد ما اعلام کردیم هر جای این بیانیه با مقررات ایران مغایر باشد و از این بالاتر اگر با اسناد بالا دستی کشور در خصوص طرح تحول نظام آموزش و پرورش و موارد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تضاد باشد اجرا نمی‌شود. مردم به این شایعات توجه نکنند.

جهانگیری با بیان اینکه ما در این سال‌های اخیر سعی کردیم با کاهش تورم حقوق‌ها را افزایش دهیم گفت : صندوق بازنشستگی یکی از مهمترین جهت‌گیری‌های دولت است.

جوانان با روستائیان گفت‌‌وگو کنند

او گفت :مردم عزیز انتخابات موضوع مهمی است. انتخابات فقط رای دادن نیست. فرصت گفت‌وگو بین ملت است. از جوانان می‌خواهم با روستاییان و مردم گفت‌وگو کنند. خصوصا جاهایی که با بی انصافی خدمات دولت را زیر سوال می‌برند.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه خواهش می‌کنم مردم به عملکرد و سوابق کاندیداها توجه کنند ادامه داد : ما امروز به دولتی نیاز داریم که قادر باشد دیپلماسی فعال داشته باشد و نخبگان را سر کار برآورد و مسایل کشور را حل کند. چنین دولتی از سابقه کاندیدا ها می‌آید.

مردم فریب شعارهای دروغین را نخورند

او با اشاره به اینکه کاندیدایی که یک روز سابقه اجرایی نداشته نمی‌دانم با چه پیش فرض و جراتی آمده و خود را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری  مطرح کرده است، گفت: انتظار دارم ملت با آگاهی رصد کنند. فریب شعارهای دروغین را  نخوردند. عملکردها اگر با شعارها تطابق دارد انتخاب کنند اگر نه نکنند. ما با اجماع و همدلی و همراهی بعد از انتخابات با هم کار می‌کنیم و مشکلات را از  پیش روی مردم ‌بر می‌داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز