خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دماوند در گفت‌وگو با ایلنا:

تقویت احزاب تضمین‌کننده سلامت انتخابات است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۲۸۲

میرزایی نکو گفت: برخی نهادها امروز تبدیل به ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها شده است.

قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در خصوص صیانت از آرای مردم گفت: در این که میزان رای مردم است و از دست‌درازی و تغییر در آن باید خودداری کرد شکی وجود ندارد و ما در این مورد هزاران تاکید شرعی، قانونی و عرفی داریم به طوری که امروز همگان از آن مطلع هستند.

عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها ادامه داد: اگر ما در کشور احزاب مستقل و قوی داشته باشیم سلامت انتخابات به بهترین وجه ممکن و بهتر از آنچه امروز شاهد آن هستیم تامین خواهد شد.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ موضوع عدم دخالت برخی نهادها در سیاست و انتخابات اظهر من الشمس است و بارها رهبر انقلاب و امام خمینی بر این موضوع تاکید داشتند اما در برخی موارد دیده شده که این وصیت امام و دستور رهبری اجرا نمی‌شود به طور  مثال برخی نهادها امروز تبدیل به ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها شده است. متاسفانه در این مورد ما مصداق قانونی برای برخورد نداریم و نیاز است هر چه زودتر قانونگذار برای برخورد با این تخلفات قوانین مناسب وضع کنند.

او در خصوص برخی از اظهارات مبنی بر تخلف استانداران و فرمانداران در انتخابات شورای شهر گفت: چنین چیزی امکان ندارد مطابق قانون تایید صلاحیت افراد بر عهده کمیسیون منتخب مجلس شورای اسلامی است و استانداران و اعضای هیات اجرایی هیچ دخالتی در تایید و رد صلاحیت‌ها نداشتند ضمن آنکه در صورتی شکایت داوطلبی به همراه مدارک و ادعای وی به کمیسیون پنج نفره مرکزی ارسال می‌شد مورد بررسی قرار می‌گرفت که در این دوره بیش از هزار شکایت به هیات مرکزی واصل شد و ۷۰۰ شکایت وارد نبود و این نشان می‌داد که کمیسیون مربوطه وظیفه خود را به درستی انجام داده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز