خبرگزاری کار ایران

نگاه رسانه‌های عربی به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۶۸۸

دو روز مانده به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران، تبلیغات نامزدهای این انتخابات اوج گرفته و رسانه‌های عربی نیز در کنار حجم انبوه رسانه‌های مجازی، ابعاد تازه‌تری از این انتخابات را تحلیل می‌کنند.

به گزارش ایلنا، تازه‌ترین تحلیل‌ها و بازتاب‌های انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در رسانه‌های عربی به این شرح است: 

تلویزیون «الجزیره» در گزارشی، به حمایت اصولگرایان از «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اشاره کرد و نوشت: جریان اصولگرا در ایران کمپینی برای حمایت از رئیسی تشکیل داد و «محمدباقر قالیباف» نیز در راستای حمایت از همین شخصیت، روز دوشنبه کناره‌گیری خود را از این انتخابات اعلام کرد.

به گزارش الجزیره، انصراف قالیباف از کاندیداتوری، رئیسی را مهم‌ترین رقیب «حسن روحانی» در انتخابات پیش‌رو کرده است.

پایگاه خبری «النشره» لبنان نیز با بیان این‌که اقتصاد، مهم‌ترین سلاح سید ابراهیم رئیسی در این انتخابات در مقابل حسن روحانی است، نوشت: شماری از هواداران طیف میانه‌رو رئیسی را شبه احمدی‌نژاد (رئیس‌جمهور سابق ایران) توصیف می‌کنند و نگران هستند با کناره‌گیری قالیباف از گود انتخابات، آرای وی و جریان‌ اصولگرا رئیسی را پیروز نهایی انتخابات کند.

روزنامه «النهار» نیز به بخشی از سخنان سه‌شنبه سید ابراهیم رئیسی در مصلی تهران اشاره کرد و نوشت: این نامزد جریان میانه‌رو در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران این موضوع را که وی مخالف رابطه با دنیا است، رد کرده است. 

به نوشته النهار، حامیان دولت کنونی ایران، سید ابراهیم رئیسی را به تلاش برای به انزوا کشیدن ایران متهم می‌کنند.

تلویزیون «المیادین» نیز با اشاره به حضور حامیان سیدابراهیم رئیسی در مصلی تهران در روز سه‌شنبه، گزارش داد: روحانی شهروندان ایرانی را به حضور گسترده پای صندوق‌های رای در روز جمعه فراخوانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز