خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

مشارکت گسترده مردم در انتخابات پشتوانه اصلی استیفای حقوق ملی در عرصه بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۷۴۱

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مشارکت مردم در عرصه مناسبات خارجی نیز موجب افزایش اقتدار سیاسی، امنیتی، دفاعی و پشتوانه اصلی استیفای حقوق ملی در عرصه بین‌المللی می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی با اشاره به نقش و اهمیت مشارکت مردمی در تقویت امنیت کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در این عرصه در منطقه پیشتاز است و قطعاً بخش زیادی از امنیت پایدار کشور مرهون نظام مردم سالاردینی است.

او افزود: مهم‏ترین ویژگی مشارکت سیاسی مردم که یکی از نمادهای آن انتخابات است تضمین و ارتقاء رشد سیاسی جامعه  ودر عین حال حفظ ثبات سیاسی است.

شمخانی با بیان اینکه فضای آزاد گفتگوها، مناظرات و سخنرانی های در انتخابات ،فرصتی برای افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه فراهم آورد تاکید کرد: رشد آگاهی موجب ایفای نقش مردم برای حفظ و ارتقاء منافع ملی و به دنبال آن امنیت ملی می‌شود.

امیر دریابان شمخانی با تاکید بر آمادگی و هماهنگی کامل مجموعه دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و انتظامی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و امن گفت: بسیاری از کشورهای منطقه متاسفانه فاقد نظام های با پشتوانه مردمی و انتخابات آزاد هستند و یا با رفتارهای امنیتی و پلیسی سعی در حفظ قدرت هیات حاکمه دارند که این مسئله آسیب پذیری آن ها در برابر تهدیدات را افزایش داده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان ساخت: مشارکت مردم در عرصه مناسبات خارجی نیز موجب افزایش اقتدار سیاسی، امنیتی، دفاعی و پشتوانه اصلی استیفای حقوق ملی در عرصه بین‌المللی می‌شود.

او افزود: تحکیم و گسترش وحدت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تقویت پیوندهای مردمی و نظام حاکم در مقابله با تهدیدات مشترک کارآمدترین سلاح است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اهداف امنیت ملی کشور از جمله حفظ استقلال و تمامیت ارضی، تحقق رفاه مردم و ثبات کشور و حفظ و اشاعه ارزش‏های ملّی و اقتصادی تاکید کرد؛ تامین اهداف عالیه نظام و تلاش برای پاسخگویی به مطالبات مردمی در عرصه‌های مختلف تنها با پشتوانه رای مردم  و حضور موثر آنان در تمام عرصه‌ها امکان‌پذیر است.

علی شمخانی گفت: حضور گسترده مردمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس و پاسخ کوبنده آنها به تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی هر ساله دارای نتایج ملموسی در حوزه امنیت ملی و عقب نشینی دشمنان از مواضع و ادعاهای خود بوده است و حضور در انتخابات نیز پیامی بسیار محکم در تقویت بنیه انقلاب اسلامی و ناامیدسازی دشمنان دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان از عموم مردم شریف ایران درخواست کرد که با لبیک به پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی چون همیشه با حضوری حماسی دانتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا شرکت نموده و پشتیبانی قاطع خود را از نظام اسلامی و ایران سرافراز به رخ جهانیان بکشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز