خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت‌وگو با ایلنا:

درصد قابل‌توجهی از آرای قالیباف به سمت روحانی خواهد آمد / دیدار رییسی با «تتلو» نشانگر تناقض در گفتار و عمل اصولگرایان است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۸۴۵

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکرد دوگانه اصولگرایان و استفاده تبلیغاتی از یک خواننده جوان برای انتخابات ریاست‌جمهوری، از احتمال سرازیر شدن بخش قابل‌توجهی از آرای قالیباف به صندوق رای روحانی سخن گفت.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به انتشار تصاویری از دیدار امروز حجت‌الاسلام رئیسی با امیرحسین مقصودلو معروف به «تتلو» در شبکه‌های مجازی اعلام کرد: واقعیت این است که پیش از این هم در این رابطه شنیده بودم اما وقتی عکس و تصاویری که منتشر شد را دیدم که آقای رئیسی در کنار «تتلو» با آن چهره و دست‌های پر از خالکوبی نشسته، خیلی متعجب شدم!

او با تاکید بر این‌که مشکلی با هیچ هنرمندی نداشته و شخصاً موافق آزادی و برگزاری کنسرت‌های موسیقی در چارچوب قانون هستم، خاطرنشان کرد: با این حال پس از آن‌که تصاویر این دیدار عجیب را دیدم، به یاد آن جمله ماکیاولی افتادم که «هدف وسیله را توجیه می‌کند» اما سوال اینجاست که به چه قیمتی؟!

علم‌الهدی به‌عنوان حامی رئیسی تا دیروز کنسرت‌ها را تعطیل می‌کرد

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس که ازجمله اصلی‌ترین حامیان آقای رئیسی و پدر همسر ایشان است، تا دیروز کنسرت‌ها را تعطیل کرده و حتی شهروندان این شهر که حق آب و خاک دارند را تهدید کرده بود اگر این وضع را نمی‌خواهند از این شهر بروند اما حالا می‌بینیم این افراد صرفاً به‌خاطر چند رای در یک انتخابات کاملاً تغییر موضع داده‌اند که این مسئله کاملاً پارادوکسیکال و متناقض است.

عضو هیات رییسه کمیته تخصصی اقتصادی و بودجه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شخصاً این اتفاق را از یک نظر باعث افزایش آگاهی مردم می‌دانم اما از طرفی به‌عنوان کسی که نسبت به نظام و اسلام حمیت داشته و این اتفاق و چنین رویکردهای متناقضی را ضربه‌ای بزرگی به اسلام و روحانیت می‌دانم، امیدوارم با حوزه‌های علمیه و همچنین مقام معظم رهبری آن‌چنان که شایسته است، با این‌گونه بداخلاقی‌ها برخورد کنند.

او تصریح کرد: نمی‌دانم امام جمعه مشهد چطور خودشان را به‌عنوان منادی اسلام معرفی می‌کند و همزمان هرطور که صلاح می‌داند درباره موضوعات سیاسی اظهارنظر می‌کند البته مردم متوجه این تناقض در رفتار و گفتار افراد می‌شوند و پاسخ این رفتارهای دوگانه را پای صندوق‌های رای خواهند داد.

عضو فراکسیون امید افزود: با توجه به مشاغل قبلی رئیسی می‌توانیم بفهمیم که ایشان دارای ذهن حداکثر بسته‌ای است و با یک ذهن نیمه بسته نمی‌شود با دنیا تعامل کرد. ما نیاز داریم که با دنیا تعامل گرم داشته باشیم و حتی همانطور که با روسیه و چین رابطه اقتصادی و سیاسی داریم باید با غرب نیز تعامل داشته باشیم تا بتوانیم حق خودمان را از بازارجهانی بگیریم تا بتوانیم برای جوانان کشور خود شغل ایجاد کنیم. با حرف زدن نمی‌شود شغل ایجاد کرد.

درصد قابل‌توجهی از آرای قالیباف به سمت روحانی خواهد آمد

حیدری همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا باتوجه به آن‌که هواداران قالیباف لزوماً از میان اصولگرایان نبوده و باتوجه به گفتمان خاص تبلیغاتی و انتخاباتی این کاندیدا و شعارهای معیشتی او به سمتش آمده بودند، چه میزان از این آراء به صندوق رییسی ریخته خواهد شد، گفت: اتفاقاً تحلیل بنده این است که درصد قابل‌توجهی از آرای قالیباف به سمت روحانی خواهد آمد.

او گفت: این مسئله نشانگر آن است که در اردوگاه اصولگرایان دچار نوعی تشتت و سردرگمی شده است. هرچند از چندین سال گذشته، اصولگرایان معتدل که واقع‌بین شده و واقعیت‌ها را آنگونه که هست، می‎بینند، به ائتلاف به اصلاح‌طلبان آمده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هر تفسیر، آغوش اصلاح‌طلبان برای همه حق‌اندیشان، واقع‌بینان و همه کسانی که دغدغه پیشرفت و آبادانی کشور را دارند، باز است.

در این انتخابات هم نزدیک شدن اصولگرایان معتدل به سمت اصلاح‌طلبان تکرار خواهد شد

حیدری تصریح کرد: در سال ۹۲ نیز شاهد این گرایش اصولگرایان معتدل به سمت جریان اصلاحات و کاندیدای این جریان بودیم و در سال ۹۴ نیز این مسئله که اصولگرایان معتدل به سمت اصلاح‌طلبان آمدند، تکرار شد و به نظر می‌رسد این روند ادامه یافته و در این انتخابات نیز شاهد حمایت گروهی دیگر از اصولگرایان میانه‌رو از روحانی باشیم.

نماینده مردم تهران در مورد اینکه گروهی از اصولگرایان قصد دارند القا کنند که احمدی‌نژاد از رییسی حمایت کرده است، گفت: اینکه احمدی‌نژاد مستقیم یا غیر مستقیم از رییسی حمایت کند مهم نیست. اطرافیان تراز اول او در ستاد رییسی فعال هستند و با توجه به اینکه آنها با شیوه احمدی‌نژاد به میدان آمدند ایده‌آل فکری آنها روش احمدی‌نژاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز