خبرگزاری کار ایران

آسوشیتدپرس خبرداد؛

رویارویی قایق‌های سپاه با ناو آمریکایی تنها چند روز قبل از انتخابات

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۹۰۶

به گزارش آسوشیتدپرس روز دوشنبه در آستانه رقابت های انتخاباتی ایران، یک ناو آمریکایی با قایق های ایرانی در خلیج فارس رو در رو شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس یک ناوشکن آمریکایی رویارویی نزدیکی با قایق‌های ایرانی در خلیج فارس داشت. این رویارویی تنها چند روز قبل از انتخابات ایران رخ داده است.

به گزارش این پایگاه خبری، قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ۱۰۰۰متری نام «یو اس اس ماهان» آمریکا نزدیک شده و این ناو را مجبور به شلیک اخطار به سمت این قایق ها کرد. این آخرین رویارویی نزدیک ناوهای آمریکایی با قایق های سپاه در خلیج فارس بود. 

آسوشیتدپرس در گزارش خود مدعی شده این اتفاق تنها چند روز قبل از انتخابات در ایران رخ داده که در این انتخابات اصولگرایان سعی می‌کنند ریاست جمهوری را نیز به دست بیاورند.

«مک ناگی» سخنگوی ستون پنجم آمریکا در خلیج فارس گفته ناو ماهان تلاش زیادی برای ارتباط برقرار کردن با قایق های ایرانی از طریق تماس های رادیویی داشته است در این میان پیام های هشداری نیز فرستاده شده و دو بار هم سیگنال خطر بین المللی داده شده که این سیگنال پنج بار سوت کشتی در هر نوبت بوده است. همچنین سعی کردیم با شلیک نورافکن، قایق ایرانی را متوجه کنیم.

دیلی کالر آمریکا در گزارشی مدعی شده ارتباط بین انتخابات ایران و این حادثه مشخص نیست اما این همزمانی قابل توجه است. تحریک‌های سپاه می‌تواند تلاشی برای تقویت جریان اصولگرا در ایران باشد.

در این گزارش آمده: ناو ماهان قبلا نیز رویارویی با قایق‌های ایران در ماه ژانویه داشت و در آن رویارویی نیز مجبور به شلیک هشدار شده بود.

بسیاری از این رویارویی‌ها در نزدیکی تنگه هرمز رخ داده است. ناوهای آمریکایی ۳۵ بار رویارویی غیر حرفه‌ای و نا امن با سپاه در سال ۲۰۱۶ داشته‌اند. هفت مورد آن در سال ۲۰۱۷ رخ داده است که حادثه روز دوشنبه نیز یکی از این موردها بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز