خبرگزاری کار ایران

سیاوشی در گفت‌وگو با ایلنا:

روند رای‌گیری با کُندی مواجه است/ تخلف خاصی رخ نداده

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۲۸۰

عضو هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه بیشترین مشکلات ناشی از تاخیر در اجرای روند انتخابات است، اظهار کرد: بعضا مهر یا تعرفه‌ها دیر رسیده و این مشکلات منجر به بروز این مشکلات شده است.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا که پس از بازدید از محل اخذ رای در مسجدالنبی تهران انجام شد، اعلام کرد: باتوجه به مسئولیت نظارتی که برعهده نمایندگان مجلس قرار گرفته، از صبح امروز ابتدا از مدرسه هاشمی و در ادامه نیز از مسجدالنبی بازدید کردیم. همچنین در ادامه روز قرار است به دیگر حوزه‌های اخذ رای در منطقه شرق و جنوب تهران میدان خراسان و نازی آباد سرکشی کنیم.

عضو هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران، در پاسخ به سوالی درباره مشکلات احتمالی در این حوزه رای گیری گفت: متاسفانه مشکل اصلی این است که روند رای گیری به کندی انجام می‌شود. بعضی از حوزه‌های رای گیری واقعا مناسب نیست. هم اکنون به یکی از مدارسی که به عنوان محل اخذ رای درنظر گرفته شده سرکشی کردیم که در این حوزه، نمازخانه مدرسه برای اخذ رای در نظر گرفته شده بود و رای دهندگان مجبور بودند کفش خود را دربیاورند و همین مسئله روند انجام مراحل رای گیری را کند کرده بود و صف طولانی تشکیل شده بود. همچنین روند شناسایی هویت افراد ازجمله تطبیق کد ملی با کندی پیش می‌رود و این مسئله نیز منجر به ایجاد وقفه در اخذ رای رای دهندگان می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره تخلفات احتمالی اعلام کرد: خوشبختانه تا این لحظه شاهد بروز تخلف خاصی نبوده‌ایم و بیشتر مشکلات ناشی از تاخیر در اجرای روند انتخابات است. بعضا مهر یا تعرفه‌ها دیر رسیده و این مشکلات منجر به بروز این مشکلات شده است.

او گفت: ناگفته نماند باوجود تعداد بالای ناظران به هر حال پوشش دادن شهر بزرگی چون تهران نیازمند درنظر گرفتن تمهیدات بیشتری است.

سیاوشی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نخستین کار در روند نظارت بر این انتخابات، ابتدا یک دبیرخانه دایر کردیم و باتوجه به اینکه برای انتخابات شوراها دبیرخانه ثابت وجود ندارد، ساماندهی و برنامه ریزی این انتخابات زمان بر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز