خبرگزاری کار ایران

لیست‌های جعلی؛ پیشتاز انتخابات شوراها

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۳۱۷

بروز برخی اختلافات در نحوه تهیه لیست امید شوراها و همچنین اختلاف نظر رای دهندگان درمورد برخی افراد درون فهرست، و در ادامه انتشار لیست های موازی منجر به سردرگم شدن پایگاه اجتماعی رای این جریان سیاسی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،  درحالی  که بیش از دو ساعت از آغاز رای گیری دو انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا میگذرد، رای دهندگان در حوزه رای گیری مسجدالنبی واقع در میدان نبوت تهران همچنان در میان انبوه لیست های جعلی سردرگم هستند.

پس از آنکه در انتخابات مجلس دهم شاهد شیوه جدیدی از مشارکت انتخاباتی رای دهندگان در کلان شهرها بوده و شاهد بودیم مردم به صورت لیستی به یکی از دو لیست موردتایید شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان موسوم به "لیست امید" یا لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان رای دادند و در ادامه ناظران این مسئله را به عنوان گامی رو به جلو در مسیر توسعه سیاسی تحلیل کرده و بسیاری از این صحبت کردند که احتمالا در انتخابات های بعد نیز شاهد این نحوه مشارکت سیاسی رای دهندگان خواهیم بود.

اصولگرایان در انتخابات شورای شهر همچنان بر مشی مشارکت لیستی پافشاری کرده و این بار هم با یک فهرست واحد با عنوان "لیست خدمت" پا به عرصه انتخابات گذاشتند و در مقابل اصلاح طلبان نیز سعی کردند با تکرار شیوه قبل که منجر به پیروزی شان شده بود، فهرستی واحد با نام "لیست امید" که با محوریت و تصمیمگیری شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گام به کارزار انتخابات شوراها بگذارند. لیستی که همچون فهرست امید مجلس مورد تایید سیدمحمد خاتمی نیز قرار گرفت.

با حال بروز برخی اختلافات در نحوه تهیه لیست امید شوراها و همچنین اختلاف نظر رای دهندگان درمورد برخی افراد درون فهرست، و در ادامه انتشار لیست های موازی منجر به سردرگم شدن  پایگاه اجتماعی رای این جریان سیاسی شد.

با این همه، انتشار لیست های متعدد و موازی تنها مشکل پیش روی جریان اصلاحات در این انتخابات شوراهای شهر نیست. همزمان با انتشار این لیست های موازی، برخی چهره های اصلاح طلب بیرون مانده از لیست نیز با جایگزین کردن نام خود با نام یکی از اعضای لیست اصلی امید، اقدام به چاپ و توزیع فهرست های جعلی کردند.

اما این هم پایان مشکلات فهرست امید شورای شهر تهران نبود. در ادامه برخی چهره های اصلاح طلب از ورود اصولگرایان به بازار توزیع لیست‌های جعلی امید خبر داده و مدعی شدند جریان رقیب از سردرگمی ایجاد شده فضا سواستفاده کرده و با توزیع فهرست‌های جعلی به نام لیست امید، زمینه ساز سردرگمی بیشتر رای دهندگان اصلاح طلب را فراهم آورده است.

نکته ای که امروز پای صندوق های رای نیز به روشنی به چشم می آید و بسیاری از رای دهندگان هنوز نمی دانند لیستشان اصالت دارد یا نه!

بر این اساس بسیاری از رای دهندگان در مسجدالنبی واقع در میدان نبوت تهران لیست های خود را با یکدیگر تطبیق داده و سعی می کنند ضریب خطا را کاهش دهند اما همچنان بسیازی از رای دهندگان نیز نادانسته به لیست‌های جعلی رای می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز