خبرگزاری کار ایران

کدخدایی:

با وزارت کشور همکاری همه‌جانبه داریم/نمی‌توان زمان پایان شمارش آرا را پیش‌بینی کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۳۴۶

سخنگوی شورای نگهبان در مورد روند نظارتی این شورا بر انتخابات توضیح می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص روند برگزاری انتخابات اظهار داشت: با شروع انتخابات و آغاز اخد آرا شورای نگهبان هم روند نظارتی خودش را شروع کرد و با تدابیری که از یک سال گذشته اندیشیده بودیم نیروهای آموزش‌دیده را به عنوان ناظر در محل‌های اخذ رای قرار دادیم و مردم می‌توانند با مشاهده کوچکترین تخلفی به این ناظران مراجعه کرده و تخلف مربوطه را گزارش کنند.

او افزود: طبیعتاً هنگام برگزاری چنین کنش اجتماعی عظیمی موارد و مشکلاتی هم وجود دارد که ناظران ما حضور دارند و به آنها رسیدگی می‌کنند. ما در این رابطه با وزارت کشور هم همکاری همه‌ جانبه داریم.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد سامانه گزارش‌های مردمی وزارت کشور گفت: این سامانه گزارش های مردمی را از تخلفات احتمالی دریافت می‌کند. البته سامانه آفلاین هم برای مواقع ضروری در نظر گرفته‌ایم که مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند و گزارش‌های مردمی در این سامانه به صورت دستی ثبت می‌شوند.

کدخدایی در رابطه با ازدهام جمعیت و صفوف طولانی اخذ آرا اظهار داشت: این اتفاق در ساعات اولیه اخذ رای روی داد ولی ما با وزارت کشور تدبیر کردیم و آن را کاهش دادیم. یکی از کارهایی که صورت گرفت افزایش تعداد منشی‌ها بود تا روند اخذ رای سرعت پیدا کند.

وی در مورد اینکه در صورت افتادن رای به صندوق اشتباه آیا آن رای شمرده شده یا باطل می‌شود گفت: من از مردم عزیز خواهش می‌کنم همه دقت و توجه‌شان را بکار بگیرند تا چنین اتفاقی نیافتد ولی اگر هم شاهد چنین موضوعی باشیم در صورت صحیح بودن رای آن را شمارش و لحاظ خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد پیش‌بینی‌اش از اتمام شمارش آرا و اعلام نتیجه نهایی انتخابات خاطرنشان کرد: اتمام شمارش را نمی‌توان پیش‌بینی کرد ولی شروع شمارش بلافاصله بعد از پایان رای‌ گیری خواهد بود. پایان شمارش آرا بستگی به میزان طول کشیدن اخذ رای و تعداد تعرفه‌ها و عوامل دیگری دارد که به همین دلیل نمی‌توان زمانی برایش در نظر گرفت.

کدخدایی در مورد نقش شورای نگهبان در انتخابات گفت: تنها مرجعی که می‌تواند ابطال حوزه یا ابطال صندوق داشته باشد شورای نگهبان است و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند چنین اقدامی انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز