خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام رییسی در بازدید از ستاد انتخابات:

سازوکار انتخابات در کشور ما اطمینان بخش است

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۴۸۸

نامزد انتخابات ریاست جمهوری از ستاد انتخابات کشور بازدید و اعلام کرد که ما به رای مردم و قانون همواره باید احترام قائل باشیم و از این رو من معتقدم میزان رای ملت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا مستقر در وزارت کشور، دقایقی پیش حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی با حضور در وزارت کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

او در این بازدید روند کاری ستاد انتخابات کشور را مورد بررسی قرار داد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در واکنش به اظهارات اعضای ستادش مبنی تخلفات گسترده در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده در ابتدا باید بگویم که آمده ام از دست اندرکاران انتخابات به خاطر زحماتی که در سراسر کشور کشیده اند تشکر کنم.

او ادامه داد: حضور بنده در ستاد انتخابات کشور برای خسته نباشید برای همه دست اندرکاران انتخابات است. آنهایی که در شهر و روستاهای مختلف در راستای برکزاری انتخابات فرایند رای گیری انجام می دهند.

این نامزد انتخابات ریاست حجمهوری با بیان اینکه جا دارد به همه دوستان اجرایی خسته نباشید عرض کنم، اظهار داشت: سازوکار انتخابات درکشور ما، سازوکار اطمینان بخشی است. یعنی قانون گذار یک بخش اجرا و یک بخش نظارت را پیش‌بینی کرده است. ما تحربه سی و چند سال کشورداری و برگزاری انتخابات را داریم و این سازوکار، سازوکار اطمینان بخشی است.

رییسی با بیان اینکه امروز یکسری مشکلات را از ابتدای انتخابات به بنده گزارش دادند، تصریح کرد: از همان آغاز انتخابات که اعلام اسامی بود و شهرت بنده را در بعضی از اعلانات ذکر نکرده بودند که علی القاعده ممکن است تعدادی از افراد با نام شناسامه‌ای من آشنا نباشند. عنوان مشهور بسیار مهم است و این موضوع هم در قانون پیش بینی شده است.

او افزود: در قانون پیش بینی شده است کسانی که به یک فامیلی مشهور هستند شهرت شان در اعلامیه ذکر شود و این اشکالی بود که از سوی ما اعلام شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در برخی از موارد مسئله پذیرش نمایندگان کاندیدا مطرح بود، خاطرنشان کرد: این مسئله متن قانون است و ما به وزارت کشور اعلام کردیم. امیدواریم انتخابات پر شوری که بوده است، بتواند شور مردم عزیز ما را در انتخابات و پس از آن برای مردم حفظ شود.

رییسی با بیان اینکه ان‌شاالله این انتخابات، انتخابات پر معنایی برای تعیین و تکلیف سرنوشت برای مردم باشد، ابراز داشت: ما به رای مردم و قانون همواره باید احترام قائل باشیم و از این رو من معتقدم میزان رای ملت است و هم احترام به قانون و هم رای ملت مهم است و باید منتظر باشیم و ببنیم رای مردم چه چیز است.

او در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه برخی از سایت‌های خبری حامی وی موجی را در راستای تخلفات گسترده دولتی در فضای رسانه‌ای به راه انداخته‌اند، با توجه به مشارکت بالای مردم بیان کرد: مشارکت مردم خوشبختانه مشارکت خوبی بود اما دست اندرکاران هم توجه کنند که اشکالات کمی هم در جریان انتخابات وجود نداشته باشد مثلا در یک نقطه تعرفه نرسد. ممکن است در کلان اتفاقی رخ ندهد اما در آن نقطه موجب نگرانی می‌شود. لذا دست اندرکاران انتخابات باید به این موضوع توجه کنند و به نحوی اخذ آرای مردم را که حق شان رای دادن است، انجام دهند که مناسب باشد و آنها بتوانند رای خود را در بستر مناسب ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز