خبرگزاری کار ایران

واکنش مقام‌های بین‌المللی به پیروزی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۷۱۱

جفری ساکس در توییتی پیروزی روحانی را خبری فوق العاده برای جهان خواند و گفت: «امروز زمان صلح است. این پیروزی یک نه به ۱۰۰ میلیارد دلار فروش اسلحه از سوی ترامپ به عربستان سعودی است.»

به گزارش ایلنا، «جفری ساکس» رییس موسسه زمین دانشگاه کلمبیا و تحلیل‌گر اقتصادی در توییتر خود پیامی به مناسبت پیروزی حسن روحانی در انتخابات ایران منتشر کرد.

او در توییتی پیروزی روحانی را خبری فوق‌العاده برای جهان خواند و گفت: «امروز زمان صلح است. این پیروزی یک نه به ۱۰۰ میلیارد دلار فروش اسلحه از سوی ترامپ به عربستان سعودی است.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نیز در پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک کرد.

«صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت نیز در پیامی پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته و نسبت به گسترش روابط بین تهران و کویت ابراز امیدواری کرد.

بر اساس این گزارش، ولی‌عهد و نخست‌وزیر کویت نیز با ارسال پیام‌هایی جداگانه پیروزی روحانی را تبریک گفتند.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز طی پیامی توئیتری، پیروزی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبدیک گفت.

با انتشار پیامی در صفحۀ تویتر خود نوشت: مردم ایران، مشارکتی پرشور در زندگی سیاسی کشور خود رقم زدند و من این پیروزی قدرتمندانه را به روحانی تبریک می‌گویم.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان نیز طی پیامی، پیروزی حسن روحانی را تبریک گفت.

 در این پیام خطاب به روحانی آمده است: این پیروزی در انتخابات نشانه اعتماد مردم به شما و تقدیر از فعالیت‌های شما در راستای توسعه ایران و ارتقای رفاه مردم کشورتان است.

«خاویر سولانا» مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفت.

در این پیام آمده است: «تبریک به حسن روحانی. یک پیروزی قاطع. فرصتی دیگر برای کشورش و اقدام‌های بیشتری که باید برای ثبات منطقه صورت گیرد.»

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری در ایران، بر نظارت بر روند اجرای توافق‌نامه برجام از سوی خود تاکید کرد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که انتخاب مجدد روحانی امید‌ها را برای پایبندی ایران به توافق‌نامه هسته‌ای افزایش خواهد داد.

او در ادامه نسبت به توسعه همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی و همچنین حرکت این کشور در مسیر صلح در خاورمیانه از طریق دیپلماسی ابراز امیدواری کرده است.

 

 

 

 

 

واکنش مقام‌های بین‌المللی به پیروزی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز