خبرگزاری کار ایران

طاهریان‌فرد:

مردم ایران حماسه‌ای بی‌بدیل آفریدند/ تهران و آنکارا دوستان شرایط سخت یکدیگرند

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۲۷۴

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه تاکید کرد: روسای جمهور دو کشور چشم‌انداز ۳۰ میلیاردی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور ترسیم کرده‌ و مصمم هستیم این چشم‌انداز را در فضای مناسب، حاوی احترام و اعتماد متقابل فیمابین دو کشور از طریق همکاری گسترده و مشارکت آمیز، محقق کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد در گفت‌وگویی با خبرنگاران درباره حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هموطنان و خصوصا ایرانیان مقیم ترکیه حماسه بیبدیل آفریدند و در مقطع بلوغ خردورزی در انقلاب اسلامی ایران، خوش درخشیدند.

ملت ایران با دقت تحولات کشور را زیر نظر دارند 

او افزود: ملت بزرگ ایران در داخل و خارج از کشور اثبات کردند با دقت و حساسیتی فوق العاده تحولات کشور را زیر نظر دارند و در موقع مناسب در جهت تامین منافع، مصالح عالیه کشور و انقلاب اسلامی، حماسه خلق می‌کنند. 

سفیر ایران در ترکیه اضافه کرد: ایرانیان خارج از کشور نیز در این مقطع حساس برای انتخاب سرنوشت‌ساز، همراه ایرانیان در جای جای کشورمان در امر انتخابات مشارکت کردند و منتخب خود را برگزیدند.

طاهریان‌فرد ضمن قدردانی از ایرانیان مقیم ترکیه برای حضور در این دور از انتخابات، با اشاره به اظهارات ظریف مبنی بر اینکه ما ثبات را نه از طریق ائتلاف با قدرت‌ها بلکه از حضور و قدرت ملت‌مان می‌گیریم، خاطرنشان کرد: روشن است که به همین میزان کشورها و مقامات خارجی نسبت به منشاء قدرت و اقتدار ملی ایران و پیام ایرانیان، توجه کامل دارند. 

انتخابات مقامات خارجی را متحیر و غافل‌گیر کرد

او افزود: اطلاع دارم در روز انتخابات شکوه حضور ملت ایران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیپلمات‌ها و مقامات خارجی را متحیر و غافل‌گیر کرد. برخی دیپلمات‌های مقیم ترکیه هم در روز انتخابات با حساسیت و دقت نظر فراوان حضور ایرانیان در شعب انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و خصوصا حضور مثال زدنی ایرانیان به خصوص در شهرهای آنکارا و استانبول را رصد می‌کردند. رسانه‌ها هم پوشش گسترده‌ای را صورت دادند. بدیهی است آثار و نتایج مثبت این دوره از انتخابات بنا به حضور گسترده مردم تاثیر کوتاه و بلند‌مدت خود در جهت ایجاد تغییر در نوع نگاه و رفتار مقامات خارجی نسبت به ایران و ایرانیان را بر جا خواهد گذاشت.

به گفته سفیر ایران در آنکارا دستاوردهای ممتاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حضور گسترده مردمی به علاوه سیاست‌های اصولی نظام و دیدگاه و برنامه سیاست خارجی رئیس جمهور منتخب، تاثیر مناسبی بر توسعه و بهبود روابط با همسایگان خواهد داشت. 

ایران و ترکیه درک دقیقی از تحولات همدیگر دارند

طاهریان‌فرد درباره تاثیر انتخابات بر مناسبات ایران و ترکیه ابراز داشت: البته ملت و دولت ترکیه در این میان جایگاه و اولویت خود را دارند. ما با ترکیه روابطی دیرینه، نهادینه شده و صمیمی داریم، تاریخ و فرهنگ ما در بسیاری از زمینه‌ها و موضوعات مشترک و عمیق است. ملت ایران درک دقیقی از تحولات ترکیه دارند و ملت ترکیه نیز از صمیم قلب با ایرانیان همنوا بوده و پیوند‌های عمیق و ناگسستنی فیمابین مردمان‌مان برقرار است. تجار و بازرگانان هر دو کشور از مبادلات تجاری بازرگانی فیمابین سود می‌برند و اعتمادی متقابل و محکم در روابط بین آنان برقرار است.

ایران و ترکیه دوستان شرایط سخت یکدیگرند

او تاکید کرد: روسای جمهور دو کشور چشم‌انداز ۳۰ میلیاردی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور ترسیم کرده‌ و مصمم هستیم این چشم‌انداز را در فضای مناسب، حاوی احترام و اعتماد متقابل فیمابین دو کشور از طریق همکاری گسترده و مشارکت آمیز، محقق کنیم. در یک جمله، ملت ایران و ترکیه دوستان شرایط سخت یکدیگرند.

سفیر ایران همچنین گفت که در این دور از انتخابات در ترکیه در پی استقبال گسترده هموطنان در برخی شعب اخذ رای با اتمام برگه مواجه شدیم و تا زمان رسیدن برگه‌های لازم ، مردم به انتظار نشستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز