خبرگزاری کار ایران

با حضور عراقچی در کمیسیون امنیت ملی؛

ذوالنور درباره تعهدات طرفین مذاکره گزارش داد / ارائه گزارش مشترک کمیته هسته‌ای مجلس و وزارت خارجه به هیات رییسه

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۲۱

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری نشست مشترک کمیته هسته‌ای این کمیسیون و وزارت خارجه طی دو تا سه روز آینده درباره گزارش این کمیسیون درخصوص برجام تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: نشست فوق‌العاده امروز کمیسیون که با حضور عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه برگزار شد، درباره بررسی گزارش شش‌ماهه دوم کمیسیون امنیت بود.

او با بیان این‌که در این جلسه رییس کمیته هسته‌ای هشت بخش اصلی این گزارش را تشریح کرد، گفت: بخشی از این گزارش راجع به تعهدات ایران بود که در این موضوع اختلاف‌نظری نداریم و جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش عمل کرده است اما در مورد رفع تحریم‌ها اختلاف‌نظرهایی وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی معتقد است، هنوز گیر و دارهایی در مورد تحریم‌ها وجود دارد و در باره بخشی از این گزارش که مربوط به نقض برجام یا عهدشکنی‌های طرف مقابل است، مصداق‌های به روز داریم از جمله اینکه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی به لیست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

نماینده اصولگرای ورامین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: توضیحات آقای عراقچی مبنی بر این بود که گزارش، مربوط به ۴ تا ۵ ماه قبل است که البته واقعیت هم همین‌گونه است.

او گفت: به جهت اینکه مجلس طی چند ماه گذشته درگیر بررسی لوایح برنامه و بودجه بوده و پس از آن نیز درگیر مسائل انتخاباتی بودیم و فرصت نکردیم که گزارش را در صحن کمیسیون مطرح کنیم.

نقوی‌حسینی در پایان تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد طی دو سه روز آینده نشست مشترکی بین کمیته هسته‌ای و وزارت امور خارجه تشکیل شود تا اطلاعات به روز و آنچه در مورد رفع تحریم‌ها، ‌امور بانکی، بیمه و دیگر مسائل اتفاق افتاده گزارش‌ها را دریافت کرده و تا ۱۰ روز آینده گزارش اصلی را تقدیم هیات رییسه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز