خبرگزاری کار ایران

امیری:

اختلال در سیستم احراز هویت دلیل تاخیر آغاز رای‌گیری در برخی حوزه‌ها بود

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۲۹۹

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: اساتید شهید بهشتی هم طی برآوردی که داشتند جمعیت بالای سه میلیون نفر را در صفوف اخذ رای اعلام کردند که متاسفانه نشد از آنها رای‌گیری انجام گیرد و کارشناسان وزارت کشور به ۳ میلیون نفر اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه گفته می‌شود حداکثر ۱ میلیون نفز در شعب نتوانستند رای دهند در حالیکه رییس‌جمهور در نشست خبری این تعداد را ۴ میلیون مطرح کردند، ارزیابی شما چیست، گفت: تعداد قابل توجهی ۲۹ اردیبهشت در صف رای بودند اما نتواستند بعد از ۱۲ شب رای دهند همان موقع از برخی کارشناسای وزارت کشور پرسیدم به اضافه اینکه از طریق فضای مجازی صف جمعیت را از استان‌ها برای ما می‌فرستادند و جمعیت قابل توجه بود و کارشناسان عدد ۳ میلیون نفر را به من گفتند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور ادامه داد: علاوه بر این آمار برخی از اساتید شهید بهشتی هم طی برآوردی که داشتند جمعیت بالای سه میلیون نفر را در صفوف اخذ رای  اعلام کردند که متاسفانه  نشد از آنها رای‌گیری انجام شود.

امیری افزود: به عنوان یک عضو هیات مرکزی اجرایی ریاست‌جمهوری از کسانی که ساعت‌ها در صف منتظر شدند و نتوانستیم از آنها رای‌گیری به عمل آوریم عذرخواهی می‌کنم و قطعا حضور آنها در شور انتخابات موثر بود و ان‌شاالله خداوند متعال از آنها قبول خواهد کرد.

او بیان کرد: قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح دارد که وزارت کشور انتخابات را باید با نظارت هیات مرکزی  اجرایی  ریاست جمهوری برگزار کند و اعضای این هیات هم  چند شخصیت حقوقی و حقیقی دارد که ما در طول انتخابات ریاست جمهوری جلساتی در وزارت کشور قبل از ۲۹ اردیبهشت داشتیم که وزارت کشور  گزارش انتخابات را به هیات مربوطه اعلام می‌کردند در  روز و شب انتخابات هم تا شمارش آراء اعضای هیات اجرایی در وزارت کشور مستقر بودند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور بیان کرد: حضور مردم بسیار پر شور و پرشکوه بود و مردم فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری را لبیک گفتند و کسانی بودند که روز ۲۹ اردیبهشت ۶ تا ۷ ساعت در صف منظر ماندند که رای دهند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صندوق‌هایی که گفته می‌شود ساعت ۱۰ و ۱۱ شروع به رای‌گیری کردند  دلیلش چیست، اظهار داشت: با توجه به اینکه در برخی حوزه‌ها سیستم احراز هویت با اختلالاتی مواجه شد بنابراین در بعضی از حوزه‌ها رای‌گیری با تاخیر شروع شد که به خاطر به وجود آمدن اشکالات فنی در سیستم احراز هویت الکترونیکی بود.

امیری در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه گفته می‌شود در اصفهان عده‌ای اسم یک فرد را نوشته بودند و آن  مینو خالقی بود، گفت: این‌ها جزییات است که من در جریان این جزییات نیستم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در مورد یک میلیون آراء باطله که می‌گویند برخی اسم احمدی‌نژاد را نوشته‌اند، بیان کرد: حدود یک میلیون و ۱۰۰ رای باطله در کل کشور داشتیم که آقای رحمانی فضلی آن را اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز