خبرگزاری کار ایران

شمخانی:

اجلاس سه‌جانبه ایران، روسیه و افغانستان به زودی برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۳۸۵

در حاشیه برگزاری اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در روسیه، مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان صبح امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات روند همکاری‌های دوجانبه ایران و افغانستان در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، آب‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و امور اتباع و مهاجرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی شمخانی در این ملاقات با ابراز خرسندی در خصوص تشکیل کمیته‌های چهارگانه همکاری‌های مشترک و تعیین روسای ایرانی و افغانستانی این کمیته‌ها گفت: با توافق ایران، روسیه و افغانستان به زودی اجلاس سه‌جانبه دبیران شورای امنیت ملی سه کشور در افغانستان برگزار خواهد شد.

او با تاکید بر ضرورت مقابله مشترک با اقدامات برخی کشورها که به دنبال ایجاد ناامنی و استفاده از آن در افغانستان برای  حضور عناصر تروریست ضد ایرانی در این کشور هستند، اظهار داشت: پیشبرد توافقات همه‌جانبه میان دو کشور مستلزم مراقبت مستمر به منظور جلوگیری از اقدامات سوء کشورهای ثالث است.

حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان نیز در جریان این ملاقات با تبریک پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد که در دوره جدید شاهد جهش روابط همه‌جانبه میان دو کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز