خبرگزاری کار ایران

جوادی حصار در گفت‌وگو با ایلنا:

پاشنه آشیل دولت یازدهم وزارت کشور است/نقش رهبران برجسته سیاسی در رای گسترده به روحانی

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۸۲۷

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های دولت دوازدهم باید این باشد که به همراه مجلس بتواند قوه قضاییه را هم مجاب کند تا صداوسیما زیر نظر سه قوه مدیریت شود.

محمدصادق جوادی حصار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: پیام نخست رای قاطع مردم ایران به آقای روحانی این است که ایرانیان به ایشان، مسیر طی شده طی چهار سال گذشته و برنامه‌های او برای آینده اعتماد دارند. در واقع، مردم ایران با رای گسترده‌شان به آقای روحانی گفتند ما به ایشان اعتماد داریم و می‌خواهیم مسیر کنونی را ادامه بدهیم. 

مردم در انتخابات اخیر فریفته وعده‌های دروغین معیشتی نشدند

او با اشاره به وعده‌های انتخاباتی برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: پیام دوم رای قاطع به آقای روحانی این است که هرچند مردم دارای مشکلات و معضلاتی هستند اما به چنان هوشمندی، دقت‌نظر و آینده‌نگری‌ رسیده‌اند که نمی‌توان آنها را با وعده‌های دروغین معیشتی فریفت. 

طرح ۲۰۳۰ به تنهایی می‌توانست یک کمپین را با شکست روبرو کند 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه با وجود آنکه بخش‌هایی از جامعه از نظر معیشتی تحت فشار است اما به ادامه راه آقای روحانی برای حل مشکلاتشان امیدوار هستند، تصریح کرد: وعده‌هایی مانند ایجاد پنج میلیون شغل، ۲.۵ برابر شدن درآمد ملی و سه برابر شدن یارانه‌ها و پرداخت کارانه نتوانست موجب نشد تا مردم از آقای روحانی مایوس شوند. همچنین طرف مقابل اخبار نادرستی همچون مساله طرح ۲۰۳۰ را مطرح کرد که همین مساله به تنهایی می‌توانست یک کمپین را با شکست روبرو کند. 

نمی‌توان نقش خاتمی، خمینی و ناطق‌نوری را در رای‌آوری روحانی نادیده گرفت

جوادی حصار یکی از عمده‌ترین دلایل شکست اصولگرایان را وحدت اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان دانست و خاطرنشان کرد: رهبران سیاسی در رای گسترده به آقای روحانی نقش قاطعی داشتند. نمی‌توان نقش سیدمحمد خاتمی، سیدحسن خمینی و علی اکبر ناطق نوری و همچنین نقش معنوی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نادیده گرفت. 

یکی از چهره‌های اصولگرا گفت نگویید انتخابات بلکه بگویید انتصابات خاتمی

او افزود: نقش آقای خاتمی در انتخابات اخیر آنقدر بالا بود که یکی از چهره‌های مطرح اصولگرا گفت نگویید انتخابات بلکه بگویید انتصابات آقای خاتمی. این انتخابات انتصابات نبود بلکه مسیرگشایی و راهنمایی مردم توسط آقای خاتمی به سمت و سوی یک انتخابات آگاهانه بود. 

در هر انتخابات آزادانه جریان اصلاحات برنده خواهد بود 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در هر انتخابات آزادانه و آگاهانه بی‌تردید جریان اصلاحات برنده انتخابات خواهد بود زیرا رای مردم به رشد، توسعه و اعتدال است و نه افراطی‌گری و خشونت. 

وزارت کشور دولت دوازدهم همسو با رای مردم و برنامه‌های دولت باشد 

جوادی حصار در رابطه با اولویت‌های دولت دوازدهم ابراز داشت: پاشنه آشیل دولت یازدهم در چهار سال گذشته، وزارت کشور بود. در چهار سال گذشته وزارت کشور و مدیران استانی آن همسویی و هماهنگی لازم را با رای مردم و برنامه‌های دولت نداشتند. مردم در ۲۴ خرداد ۹۲ مسیری را انتخاب کردند که کاملا هدفمند بود در همین راستا ضروری است وزارت کشور دولت دوازدهم همراه با رای مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت و همسو با برنامه‌های دولت باشد. 

دولت از ظرفیت‌های زنان به نحو شایسته‌تری استفاده کند 

او افزود: یکی از مهمترین اقدامات دولت دوازدهم باید چابک‌سازی و جوان‌گرایی باشد. در این راستا، ضروری است که دولت از ظرفیت‌های زنان به نحو نیکوتر و شایسته‌تری استفاده کند. 

صداوسیما باید پژواک اکثریت ملت باشد 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با یادآوری رویکرد صدا و سیما در سال‌های گذشته بیان کرد: صداوسیما باید منعکس‌کننده نظرات اکثریت مردم باشد و نه یک گروه چند نفری. اصلاح در رویکرد مدیریتی صداوسیما یک گام بزرگ در جهت وحدت و همدلی است. با افزایش وحدت و همدلی امنیت ملی در کشور هم افزایش پیدا می‌کند. البته اصلاح رویکرد مدیریتی صداوسیما به معنای آن نیست که صداوسیما مداح دولت باشد اما به معنای این است که صداوسیما بیانگر خواست نظرات اکثریت ملت باشد. 

باید آزادی پس از بیان هم داشته باشیم 

او با بیان اینکه آقای روحانی در مبارزات انتخاباتی خود بیان کردند که مسیر دولت دوازدهم آزادی است، عنوان کرد: بسط آزادی در کشور نیازمند ابزارهایی است و باید زیرساخت‌های آن آماده شود. خوشبختانه طی روزهای گذشته گردش آزاد اطلاعات حالت عملیاتی به خود گرفته است اما باید زمینه‌ای فراهم شود تا مردم این آزادی را لمس کنند. ما نباید فقط برای بیان آزادی داشته باشیم بلکه ما باید آزادی پس از بیان هم داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز