خبرگزاری کار ایران

مطهری در جمع خبرنگاران:

برخی به تعهد فراکسیونی و توافق صورت گرفته عمل نکردند

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۷۶۵

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بعضی از این فراکسیون‌های سه گانه رفتار فراکسیونی نداشتند و به تعهد فراکسیونی و توافق صورت گرفته عمل نکردند که با توجه به فضای عمومی مجلس در ادوار قبل و فعلی طبیعی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی مطهری در پایان نسست علنی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی در مورد انتخابات هیات رییسه اجلاسیه دوم مجلس دهم پرداخت و گفت: به هر حال بعضی از این فراکسیون‌های سه گانه رفتار فراکسیونی نداشتند و به تعهد فراکسیونی و توافق صورت گرفته عمل نکردند که با توجه به فضای عمومی مجلس در ادوار قبل و فعلی طبیعی است.

او گفت: نمایندگان همیشه تا حدی به این توافق فراکسیون‌ها پایبند می‌مانند و تا حدودی نیز نظر خودشان را لحاظ می‌کنند که البته این مساله طبیعی است و در انتخابات هیات رییسه ادوار قبل این شاید آن بودیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف دو فراکسیون امید و نمایندگان ولایی اعلام کرد: خواست ما این بود که بن بست بشکند و حتی المقدور این انتخابات با توافق طرفین انجام شود که مقدمه‌ای باشد برای جلسات رای اعتماد که همراهی بیشتری صورت گرفته و برنامه رای اعتماد بهتر انجام شود و در کل با دولت همراهی بهتری صورت بگیرد، بنابراین فکر کردیم مقدمه این امر آن بود که در انتخابات هیات رییسه به توافق برسیم و لیست مشترک بدهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجا که تاکید آنها در مورد نواب رییس بود گفتیم شما هم کاندیدای خود را معرفی کنید و در واقع این مساله پیشنهاد شخصی خود من بود که برای کرسی نواب رییس کاندیدا بدهند اما در مورد ۱۰ کرسی باقیمانده یعنی ریاست و ۹ نفر دیگر توافق شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در مورد عهدشکنی دیگر فراکسیون‌ها اعلام کرد: نمی‌توانیم بگوییم عهدشکنی صورت گرفته است. بالاخره نمایندگان همیشه تا حدی فراکسیونی رای می‌دهند و تا حدی نظرشان را اعمال می‌کنند که این طبیعی است و قابل تصور بود که لیست مشترک به طور کامل رای نیاورد.

مطهری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چرا با وجود حمایت فراکسیون امید از دو گزینه اهل سنت و زنان در نهایت هیچ کدام به هیات رییسه راه نیافته و اینکه آیا این مساله علت سیاسی خاصی داشت، گفت: به نظر نمی‌رسد این طور باشد بالاخره تصمیم‌گیری بر اساس نظر نمایندگان صورت می‌گیرد و با وجود اینکه این در فراکسیون امید یک زن و یک نفر از نمایندگان اهل سنت در سه سهمیه دبیران و ناظران قرار گرفتند و یک نفر از اهل سنت نیز از سوی فراکسیون مستقل معرفی شد اما در نهایت هیچ کدام در صحن رای نیاوردند که این مساله طبیعی است و پیش می‌آید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین مقدار توافق هم مقدمه خوبی بود برای اینکه فضای مجلس در جریان رای اعتمادها مساعد باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز