خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

اظهارات برخی کاندیداها خلاف واقع بود/ اطلاعی از بازداشت داوری ندارم

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۹۵۲

دادستان کل کشور درباره خبر بازداشت عبدالرضا داوری اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری عصر امروز در جشن گلریزان حمایت از خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گزارشاتی درباره تخلفات در انتخابات وصول شده، اظهار کرد: آن دسته از گزارش‌هایی که مرتبط با دادستانی تهران است، به این دادستانی و موارد مرتبط به استان‌ها به دادستانی استان‌ها ارسال شده چراکه رسیدگی که به آنها در حیطه صلاحیت تهران نبوده است.

دادستان کل کشور درباره غاینکه آیا گزارش‌ها فقط از سوی حجت‌الاسلام رییسی وصول شده یا نه گفت: از دیگر جاها از جمله وزارت کشور نیز گزارشاتی ارسال شده است. البته تخلفات زیاد بود اما برای آمار دقیق احراز شده‌ها باید صبر کرد. مواردی که احراز می‌شود باید منتظر ماند تا در محکمه صالح مورد رسیدگی قرار گیرد. موارد زیادی از آنها در محکمه قابل اثبات است.

منتظری با اشاره به ارائه گزارشی از تخلفات انتخاباتی به رییس قوه قضائیه گفت: در گزارش ارایه شده، ریز مسائل و اقداماتی که قوه قضائیه در صحنه انتخابات اعم از تشکیل جلسات جلوگیری از تخلفات و پیشگیری از این جرائم، جلسات شورای عالی امنیت ملی انجام داده، آورده شده است. در مجموع قوه قضائیه بیش از یک هزار جلسه انتخاباتی برگزار و مصوبات فراوانی درباره جرائم انتخاباتی داشت.

دادستان کل کشور در واکنش به اظهارات قبل از انتخابات سخنگو و رییس قوه قضائیه و دعوت به سکوت نسبت به بداخلاقی‌های انتخاباتی متذکر شد: مسایلی که نباید مطرح می‌شد از سوی نامزدها و یا مسئولان مرتبط مطرح شد که برخی از آنها، خلاف واقع بوده است. برخی دیگر از اظهارات  در صورت درست بودن به شکلی مطرح شده که به مصلحت جامعه نبود. مثل این می‌ماند که هر آنچه از دولت می‌دانیم بخواهیم بیان کنیم. ممکن است برخی اعضای خانواده لغزش داشته باشند اما نباید در سطحی مطرح می‌شد که موجبات سوء‌استفاده دشمنان شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بعضی نامزدها مسائلی مطرح کردند که موجب سوء استفاده دشمن شد و دشمن از زبان آنها گرفت که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های عربی روی این مسایل مانور دادند.البته  پاسخ برخی اظهارات را به موقع خواهیم داد.

منتظری درباره خبر بازداشت عبدالرضا داوری نیز گفت: در این باره اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز