خبرگزاری کار ایران

جوابیه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به تیتر جهت‌دار «روزنامه رسالت»

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۷۱۵

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نوشت: درپی اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای روزنامه رسالت در زدن تیتری جهت دار و نادرست، روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری جوابیه‌ای را همان روز برای این روزنامه ارسال کرده است که به دلیل منتشر نشدن روزنامه تا روز سه شنبه و به دلیل اهمیت موضوع این جوابیه در پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر می شود.

به گزارش ایلنا، متن جوابیه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به این اقدام روزنامه رسالت به شرح ذیل است:

بسمه‌تعالی

جناب آقای مهندس مرتضی نبوی

مدیر مسئول محترم روزنامه رسالت

با سلام و احترام

همان‌گونه که استحضار دارید روزنامه رسالت مورخ پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ تیتر اول خود را بدین شرح منتشر کرده است: «مسئول دفتر آشنا به اتهام جاسوسی دستگیر شد». مستدعی است دستور فرمایید وفق قانون مطبوعات، مواردی که در ادامه در پاسخ و توضیح ادعای مطروحه، بیان می‌شود با همان تیتر و در همان صفحه درج شود.

موضوعی که در جلسه‌ هفتگی سخنگوی قوه قضائیه توسط خبرنگار خبرگزاری مهر مطرح شده و در ادامه توضیحات جناب آقای اژه‌ای نیز نتوانسته مانع سوء استفاده روزنامه‌های زنجیره‌ای مخالف دولت شود، مربوط به پژوهشگری است که نه مسئول دفتر بوده و نه ارتباط اداری با مرکز داشته و به عنوان محقق آزاد با نهادهای مختلف نظامی و تحقیقاتی و رسانه‌ای و از جمله مرکز بررسی‌ها همکاری موردی داشته است. حسب اطلاع، ایشان هشت ماه پیش توسط وزارت اطلاعات در منزل خود دستگیر و مجموعه‌ای از گزارش‌های تحلیلی تهیه شده توسط خودش و تعدادی از مکاتبات ارجاع داده شده به او از کامپیوتر شخصی استخراج شده است. اتهام ایشان هنوز مشخص نشده است و پرونده ایشان در آستانه رسیدگی قضایی است.

انتظار می‌رفت آن روزنامه وزین به سیاق متعارف و متفاوت از رویه‌ رایج در روزنامه‌های جنجالی پس از بررسی بیشتر موضوع اقدام به انتشار چنین خبری به ویژه به عنوان تیتر اول می‌کرد. این موضوع که در تیتر هشت کلمه‌ای آن روزنامه چهار خطای فاحش حرفه‌ای رخ داده است، جای شگفتی است. چون همان‌گونه که گفته شد این فرد نه مسئول دفتر است، نه در توضیحات آقای اژه‌ای به اتهام جاسوسی اشاره شده است و نه دستگیری ایشان بنا به تصریح جناب آقای اژه‌ای ارتباطی به آقای حسام‌الدین آشنا دارد و نه در روزهای اخیر اتفاق افتاده است. انتخاب تیتر اول آن روزنامه بر اساس سوال طراحی شده خبرنگار خبرگزاری مهر از سخنگوی قوه قضائیه و نه پاسخی که به این سوال داده شده است، امری بدیع بوده و با رویه‌ی متعارف آن روزنامه تناسبی ندارد. لذا خواهشمند است دستور فرمایید تیتر زیر با همان حروف در شماره آتی درج شود:

«پژوهشگری که ارتباطی با آقای آشنا ندارد به اتهامی که هنوز مشخص نشده، هشت ماه قبل دستگیر شده است.»

 روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز