خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

لایحه معاهده بین‌المللی بین ایران و اندونزی درباره معاضدت امور کیفری تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۲۴۴

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری را با تمایل به ارائه بیشترین حد همکاری درخصوص رسیدگی قضایی به جرم ازجمله ردیابی و پیشگیری به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری با هدف استقرار روشمند همکاری‌های قضایی، ایجاد بسترهای مناسب قانونی برای اتباع دو دولت را به تصویب رساندند.

بر این اساس این لایحه با ۱۸۳ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید. این لایحه در خصوص ارائه بیشترین حد همکاری درخصوص رسیدگی قضایی به جرم از جمله ردیابی و پیشگیری به تصویب رسیده است.

در لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری آمده است: معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری مشتمل بر یک مقدمه و ۲۵ ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

همچنین در تبصره این لایحه آمده است: رعایت اصول ۷۷ و ۱۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرای مفاد این معاهده الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز