خبرگزاری کار ایران

/این خبر به روزرسانی می‌شود/

تیراندازی در راهروهای مجلس/ تعداد شهدای مجلس به هفت نفر رسید/ حضور فرمانده سپاه در ساختمان مجلس/ پایان عملیات تروریستی در خانه ملت

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۵۷۰

صبح امروز تعدادی مهاجم با تیراندازی وارد مجلس شده و پس از درگیری با نیروهای حفاظتی، چند نفر را زخمی و وارد ساختمان دفاتر نمایندگان مجلس شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دقایقی پیش تیراندازی در راهروهای مجلس شنیده شد.

یکی از مراجعان به مجلس وارد راهروهای پارلمان شده و پس از درگیری با نیروهای حفاظتی، تیراندازی کرده و تاکنون سه نفر از نیروهای حفاظتی زخمی شده است.

هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نیست.

پس از وقوع این حادثه نیروهای حفاظتی خبرنگاران پارلمانی را از محوطه راهرو دور کردند و درب صحن را بسته‌اند.

و از دقایقی پیش خبر بین نمایندگان پخش شده و نگرانی در صحن دیده می شود و حدود بیست نفر از نمایندگان در جایگاه هیات رییسه ایستاده‌اند.

طبق اطلاعات کسب شده دو نفر از مجروحان که از نیروهای حفاظتی سپاه پاسداران بوده است، یکی از ناحیه دست و دیگری از ناحیه پا مجروح شده‌اند.

دقایقی پیش حدود چهل نفر از نمایندگان در گوشه‌ای جمع شده و در گوشه‌ای با هم  گفت‌وگو می‌کنند. فضا متشنج شده اما دستور کار پارلمان همچنان ادامه دارد.

پیگیری‌های خبرنگار ایلنا حکایت از آن دارد که این مهاجمان سه نفر بوده و با دو کلاشینکف و یک کلت از همان درب ورودی مجلس اقدام به تیراندازی کرده و خود را به داخل مجلس رسانده‌اند.

طبق اطلاعات رسیده، یکی از مهاجمان مسلح از مجلس خارج شده و مردم روی زمین دراز کشیده‌اند.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دقایقی پیش به سکوی محل استقرار خبرنگاران نزدیک و اعلام کرد که حمله کنندگان چهار نفر بوده و این اقدام تروریستی بوده است.

این نماینده مجلس گفت که احتمالا یکی از مهاجمان جلیقه انتحاری به خود بسته است.

او اعلام کرد در صورتی که جلسه علنی امروز پایان یابد اما مهاجمان دستگیر نشده باشند، قرار است نمایندگان به زیر زمین مجلس که پناهنگاه است منتقل شوند اما خبرنگاران در همان داخل صحن می‌مانند.

اخبار رسیده حکایت از آن دارد تروریستی که موفق شده بود با تیراندازی از مجلس خارج شود، به دلیل محاصره محل، مجبور شد دوباره به داخل مجلس بازگردد.

یکی از نمایندگان مجلس گفته که تعداد زخمی‌ها بیشتر از آن چه گفته شده می‌باشد.

هم‌اکنون تروریست‌ها در حال تیراندازی از داخل مجلس به بیرون و محوطه بیرونی مجلس هستند و فشنگ‌های آنها تمام نشده است.

خبرهای رسیده به خبرنگار ایلنا، شهدای مجلس به هفت تن رسیده است.

خبرنگار ایلنا که در مجلس حاضر است، از شنیدن صدای انفجار شدید خبرداد. این احتمال می‌رود که یکی از مهاجمان جلیقه انتحاری خود را منفجر کرده باشد.

علی لاریجانی در پایان نشست علنی امروز مجلس حادثه حمله تروریستی به ساختمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ترویست‌های کوردل آنچنان که تا این لحظه در جریان قرار گرفتیم اقدامات سبکی انجام دادند که البته با آنها برخورد جدی صورت گرفت.

او ضمن تشکر از نمایندگان مجلس به خاطر اینکه بی‌توجه به حادثه تروریستی کار خود را در آرامش ادامه دادند خاطرنشان کرد: اتفاق امروز مسئله‌ای جزئی بود اما به هرحال نشان داد که تروریست‌ها به دنبال مسئله‌سازی هستند مخصوصاً اینکه ایران قطبی فعال و موثر در مبارزه با تروریست است. تروریست‌ها سعی دارند در این زمینه خدشه ایجاد کنند. اما نیروهای امنیتی با آنها برخورد جدی خواهد داشت که انشاله این مشکل حل خواهد شد.

به گزارش ایلنا بلافاصله پس از پایان سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی نمایندگان شعار الله اکبر سر دادند.

گفتنی است پس از اتمام مجلس، گروهی از نمایندگان به امامت حجت‌الاسلام سالک نماز ظهر را اقامه کردند.

دقایقی پیش مجددا در اطراف مجلس صدای تیر اندازی ممتد شنیده شد و نیروهای امنیتی میدان بهارستان را تخلیه کرده‌اند.

برخی نمایندگان نیز به خبرنگار ایلنا اعلام کرده‌اند که هنوز برخی از نمایندگان مجلس در طبقات ششم و هفتم در دفاتر خود حضور دارند.

دقایقی پیش با تلاش نیروهای امنیتی چهار تروریست به هلاکت رسیده و نیروهای در حال پاکسازی طبقات هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز