خبرگزاری کار ایران

مرتضی بانک در جمع حامیان روحانی در قم:

طوری برنامه‌ریزی کرده بودند که فکر می‌کردند دیگر این دولت تکرار نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۶۹۱

این شکوه حضور و عظمت خروش مردم که پشتوانه عظیم مردمی دولت روحانی را نشان می‌دهد؛ امید بیشتری برای توسعه ایران اسلامی و ایجاد امنیت به معنای واقعی برای کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مرتضی بانک شب گذشته در همایش تجلیل از فعالان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان قم که در محل تالار وتوس قم برگزار شد، گفت: باتوجه به وضعیت خاص سیاسی استان قم رای به دست آمده برای دکتر حسن روحانی در این استان کاری بود کارستان و از این رو باید از تک تک فعالان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در قم تشکر کرد.

وی با اشاره به پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ۹۶ گفت: آرای مردم نتیجه‌‌ای داد که می‌توان به آ‌ن افتخار کرد چراکه مردم به راهی که دولت یازدهم پیموده بود، مهر تایید زدند. این شکوه حضور و عظمت خروش مردم که پشتوانه عظیم مردمی دولت روحانی را نشان می‌دهد؛ امید بیشتری برای توسعه ایران اسلامی و ایجاد امنیت به معنای واقعی برای کشور است.

قائم مقام ستاد انتخاباتی دکتر روحانی با اشاره به فعالیت مخالفان دولت در ایام انتخابات مدت‌ها پیش از آن گفت: تمام تلاش مخالفان دولت این بود که انتخابات ۹۶ با سردی هرچه تمام‌تر و عدم مشارکت بالای مردمی انجام شود اما مردم با هوشیاری و حضوری پرشور در انتخابات حرکتی ایجاد کردند که ماندگار شد.

وی افزود: مردم در انتخابات ۹۶ احساس کردند که می‌توانند با صندوق‌های رای آشتی بیشتری داشته باشند و از این طریق خواسته‌های خود را با حاکمان مطرح کنند و این در حالی بود که برخی رقبای آقای روحانی و اردوگاه مخالفان دولت می‌خواستند فضای محدودی در انتخابات حاکم باشد.

قائم مقام ستاد انتخاباتی دکتر روحانی خاطرنشان کرد: برای مثال صدا و سیما تا حدود یک ماه قبل از انتخابات خیلی علاقه نداشت که به بحث انتخابات ورود کند و انتخابات با شور مردمی برگزار شود و برخی افراد جریان مخالف دولت نیز همین مسیر را ادامه دادند اما مردم با حضور پرشور خود در انتخابات آگاهی خود را نشان دادند.

بانک در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نباید در میدانی که رقیب طراحی کرده بازی کنیم، گفت: باتوجه به اختلافات زیادی که در اردوگاه رقیب وجود دارد تمام تمرکز آنان روی کارشکنی در طرف مقابل بود و از هر طریق می‌خواستند که اراده‌شان را به اجرا بگذارند؛ آنان از هر امکانی برای حذف رقیب خود و تکرار نشدن دولت روحانی استفاده کردند اما مردم اجازه چنین رویدادی را به آنان ندادند.

قائم مقام ستاد انتخاباتی دکتر روحانی با اشاره به رای ۲۴ میلیونی مردم به دولت تدبیر و امید گفت: این رای هوشیاری است، آینده‌نگری است و اعتقاد مردم به آینده بهتر و توسعه کشور را نشان می‌دهند؛ مردم نشان دادند که از بلاتکلیفی خسته شدند و نمی‌خواهند عده‌ای که خود را قیم همه چیز مردم و حتی قیم آزادی آنان می‌دانند دوباره بر آنان حاکم شوند.

وی با تاکید بر اینکه مخالفان دولت هر شرایطی را فراهم کردند تا اتفاق مثبتی که اتفاق افتاده ایجاد نشود، گفت: محور انتخابات امسال شعور و آگاهی مردم و اعتقاد آنان به آزادی را نشان می‌دهند؛ مردم نشان دادند که به شعارها و سخنان بی‌اساس از جمله یارانه‌های سه برابری اهمیت نمی‌دهند و دقیقا آنچه باعث خنثی‌سازی این وعده‌های بی‌اساس بود آگاهی و شعور مردم بود.

بانک با بیان اینکه مردم از بازی‌های سیاسی خسته شده و به این شعور رسیده‌اند که دیگران نباید خط و مشی آینده آ‌نان را ترسیم کنند خاطرنشان کرد: عامل جنبش مردمی در انتخابات ۹۶ جوانانی بودند که کار را از مدت‌ها پیش آغاز کرده بودند و در این مسیر با تمام وجود وارد شدند.

قائم مقام ستاد انتخاباتی دکتر روحانی با اشاره به سفر رئیس جمهور در ایام انتخابات به شهر اهواز و استان خوزستان گفت: باور کردنی نبود که در اهواز با دمای ۴۴ درجه که قرار بود سخنرانی دکتر روحانی ساعت ۷ غروب انجام شود مردم از ساعت ۳ ظهر در محل سخنرانی حاضر شوند و شعار دهند (گر چه هوا نداریم ولی هواتو داریم).

بانک تصریح کرد: متاسفانه فردی که در جایگاه امام جمعه و به عنوان رهبر مذهبی یک شهر یا منطقه فعالیت می‌کند در یکی از همین شهرهای اهواز و در زمانی که حتی ۲ هفته از انتخابات نگذشته به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویا می‌خواهد از مردم بابت اعتمادی که به دکتر حسن روحانی کرده‌اند؛ انتقام بگیرد. درحالی که از صدا و سیما و همه تریبون‌هایی که باید برای تقوا و آگاهی مردم به کار گرفته شود در مسیر تضعیف دولت استفاده می‌شود و مواردی چون ارائه اطلاعات دروغ از سند ۲۰۳۰ را مطرح می‌کنند.

وی اضافه کرد: انسان تعجب می‌کند وقتی که فردی در جایگاهی قرار دارد که باید برای مردم باشد به رای مردم بی‌توجه است. ۲۴ میلیون رای مردم پشت سر این رئیس‌جمهور است و اگر کسی خود را از مردم می‌داند باید به این مساله توجه کنند.

وی با اشاره به تدابیر مخالفان دولت روحانی برای جلوگیری از تکرار دولت تدبیر و امید گفت: طوری برنامه‌ریزی کرده بودند که فکر می‌کردند دیگر این دولت تکرار نخواهد شد اما در مقابل مردم نیز احساس کردند که باید با تمام توان خود به میدان بیایند.

بانک افزود:‌ مخالفان دولت آقای روحانی از مدت‌ها پیش از انتخابات هر روز تبلیغات منفی علیه دستاوردهای دولت می‌کردند تا مردم برداشت غلطی از کارکردهای دولت داشته باشند؛ برای مثال وضع اقتصادی کشور را بسیار خراب نشان می‌دادند اما باور مردم این نبود که وضعیت اقتصادی کشور خراب است و اگر باور مردم این نبود این دولت را رها می‌کردند.

قائم مقام ستاد انتخاباتی دکتر روحانی اضافه کرد: مخالفان دولت روحانی آنچنان به تخریب رئیس جمهور و دستاوردهای دولت یازدهم پرداخته بودند که خودشان هم باورشان شده بود حرف‌هایی که می‌زنند همان است اما مردم در مقابل این تخریب‌ها آگاهی خود را نشان دادند و اعلام کردند که با وعده‌هایی همچون یارانه‌های سه برابری یا ۲۵۰ هزار تومانی تصمیم نمی‌گیرند.

وی در پایان با بیان اینکه توسعه اجتماعی مبتنی بر آرای مردم است، گفت: همگان باید بدانند که اعتماد مردم به دولت بسیار ارزشمند بود و باید همچنان مردم را در صحنه سیاسی کشور فعال نگه داشتند.

خاطرنشان می‌شود در بخش ابتدایی سخنان مرتضی بانک؛ وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد گفت: با ادامه راه امام نباید بگذاریم که دوباره نامحرمان در کشور مسلط شوند.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز