خبرگزاری کار ایران

شمخانی:

آزادسازی سوریه باید در چارچوب حق حاکمیت ملی این کشور صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۷۱۴

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آزادسازی کامل کشور سوریه بایستی در چارچوب حق حاکمیت ملی این کشور و با توافق دولت صورت گیرد و هرگونه طرحی که درصدد تجزیه و یا تثبیت حضور عناصر مسلح باشد موجب تداوم بحران تروریستی و تعمیق خطر تروریسم در آینده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی این مطلب را در دیدار با الکساندرلاورنتیف فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه که به تهران سفر کرده است، بیان کرد.

او افزود: همکاری های سازنده میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سوریه، معادلات امنیتی منطقه را به نحوی موثر علیه تروریست ها تغییر داده است که آزادسازی حلب، برقراری آتش بس و تعیین مناطق کاهش تنش بخشی از دستاوردهای آن است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: مردم در کشورهای اروپایی بخشی از هزینه سیاست های نادرست مسئولان خود نسبت به تقویت منابع انسانی و تسلیحاتی تروریست ها در سوریه را می پردازند و این روند صرفا با تغییر واقعی اراده در مقابله با تروریسم بدون استاندارد دوگانه متوقف خواهد شد.

شمخانی تاکید کرد: رایزنی نزدیک کشورهای ضامن آتش بس در سوریه به منظور در نظر گرفتن مجموعه ملاحظات در فرآیند آتش بس و ایجاد مناطق کاهش تنش به صورتی که تامین کننده منافع مردم سوریه در برابر جبهه تروریسم باشد اقدامی اجتناب ناپذیر است.

او به اولین اجلاس دبیران شورای امنیت ملی ایران، روسیه، سوریه و عراق که اخیرا در روسیه برگزار شد اشاره کرد و آن را گام موثری در افزایش هماهنگی‌های راهبردی برای تداوم مبارزه با تروریسم دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: آزادسازی کامل کشور سوریه بایستی در چارچوب حق حاکمیت ملی این کشور و با توافق دولت صورت گیرد و هرگونه طرحی که درصدد تجزیه و یا تثبیت حضور عناصر مسلح باشد موجب تداوم بحران تروریستی و تعمیق خطر تروریسم در آینده خواهد شد.

الکساندرلاورنتیف فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه نیز در این ملاقات با حمایت از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در روند سیاسی ایجاد صلح در سوریه خاطر نشان ساخت: دو کشور درباره بسیاری از مسائل بحران سوریه توافق داشته و همکاری های سازنده ای را صورت داده اند که کمک بزرگی برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه و جهان بوده است.

او  افزود: پایبندی طرف های توافق به اجرای تعهدات در مناطق کاهش تنش زمینه ای برای رسیدن به راه حل نهایی عبور از بحران سوریه خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز