خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان لحظه به لحظه در جریان آخرین وضعیت حمله داعش به دفاترشان بودند/ پزشکیان به‌خوبی آرامش صحن را برقرار کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۲۴۸

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید ضمن توصیف وضعیت صحن علنی هنگام حمله داعش به مجلس، از مدیریت پزشکیان در برقراری آرامش صحن تقدیر کرد و بر لزوم هشیاری بیشتر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورمان در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به حمله تروریستی روز چهارشنبه داعش به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: باوجود این‌که عملیات تا حدود ساعت ۱۶ ادامه داشت، حدود ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه مسجل شد که حمله کنترل شده است.

مدیریت بی‌نقص پزشکیان در جلسه حساس روز چهارشنبه مجلس

او یادآور شد: در واقع از ظهر روز چهارشنبه حمله به‌طور کامل تحت مدیریت یگان ویژه نیروی انتظامی موسوم به نوپو و یگان ویژه سپاه قرار گرفت و مهاجمان در طبقات محاصره شده بودند و پس از آن بود که آقای لاریجانی وارد صحن علنی مجلس شدند اما تا پیش از آن اداره جلسه حساس روز چهارشنبه برعهده آقای پزشکیان بود که به‌خوبی جلسه را اداره کرد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اولین اخبار از حمله تروریست‌ها در ساعات اولیه آغاز به‌کار صحن علنی به نمایندگان رسید، گفت: حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح ابتدا خبر آمد که یک نفر مسلح با مجروح کردن چند نفر وارد ساختمان شده و حدود ساعت ۱۱ صبح بود که اعلام شد تعداد مهاجمان سه نفر نفر بوده و هدفشان نیز تروریستی بوده است.

پزشکیان به‌خوبی آرامش صحن را برقرار کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این شرایط مدیریت جلسه برعهده آقای پزشکیان بود که به‌خوبی آرامش صحن را برقرار کردند و حتی در مقطعی که آقای حاجی‌دلیگانی با شعار «مرگ بر امریکا» به‌طور ضمنی به این اتفاق اشاره کرد، پزشکیان او را کنترل کرد و با آرامش مانع از ادامه دادن به این بحث شد که این مدیریت جای تقدیر دارد.

نمایندگان با هشیاری به جامعه پیام آرامش ارسال کردند

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین به تلاش نمایندگان برای القای آرامش به جامعه تقدیر کرد و گفت: نمایندگان مجلس نشان دادند که در مواجهه با این مسائل هشیار بوده و هر کدام نیز به خوبی بر خود تسلط داشتند.

او همچنین در واکنش به برخی انتقادها نسبت به عدم اشاره مستقیم نمایندگان به این حادثه تروریستی در طول جلسه روز چهارشنبه و در توضیح علت سلفی‌های برخی از نمایندگان گفت: به هر حال در آن شرایط باید پیام آرامش را به جامعه منتقل، و تاکید می‌کردیم تمامی نمایندگان همچنان به وظایف خود یعنی پیگیری مطالبات مردم است، عمل می‌کنند و هیچ اتفاقی نمی‌تواند آن‌ها را از انجام وظایف خود دور کند.

میرزایی یادآور شد: اتفاقاً اقدام نمایندگان بسیار ارزشمند بود که در شرایطی که مجلس مورد حمله داعش قرار گرفته بود، نمایندگان بدون کوچکترین ترس و دلهره وظایف خود را به‌طور عادی انجام دادند و این اقدام به معنای نادیده گرفتن وضعیتی که در دفاتر نمایندگان حاکم بود و حتی برخی کارمندان مجلس در گروگان تروریست‌ها بودند، نبود و اتفاقاً نمایندگان با وجود آن‌که اشاره‌ مستقیمی به موضوع نمی‌کردند، کاملاً پیگیر وضعیت بودند.

نمایندگان لحظه به لحظه در جریان آخرین وضعیت حمله داعش به دفاترشان بودند

او گفت: در آن شرایط امکان خروج از صحن به‌منظور سرکشی به دفاتر نبود و البته ماموران امنیتی نیز اجازه چنین کاری را به نمایندگان نمی‌دادند که مثلاً به دفاترشان مراجعه کنند اما تقریباً تمامی نمایندگان به‌صورت تلفنی لحظه به لحظه با بیرون صحن در تماس بودند و هر لحظه از آخرین وضعیت کارکنان دفاتر خود با خبر بودند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید همچنین ضمن تقدیر از عملکرد تحسین‌برانگیز نیروهای امنیتی در کنترل این حمله تروریستی تاکید کرد که امکان خروج از صحن و همدردی با آسیب‌دیدگان در آن لحظات وجود نداشت و در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت امنیتی و سیاسی کشور پس از این حمله تروریستی گفت: به هر حال مسئله تروریسم یک معضل جهانی است و باوجود این‌که بسیاری از کشورها مثل انگلستان، آلمان و فرانسه که از کانون حوادث تروریستی دور هستند، آسیب‌های بسیاری از آن دیده‌اند، جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی وضعیت امنیت را در کشور حاکم کرده است.

لزوم هشیاری بیشتر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در مبارزه با تروریسم

او اعلام کرد: فراموش نکنیم کشور ما همجوار با کانون‌های تروریستی جهان است و با این حادثه نشان داد، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید بیش از پیش مراقب بوده و مانع تکرار چنین حملاتی شوند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی تا پیش از این ده‌ها مورد از اقدامات مشابه را خنثی و پیش از بروز حادثه، گروه‌های تروریستی را متلاشی کردند و نباید در این شرایط به‌خاطر این اتفاق، زحمات نیروهای امنیتی را زیرسوال ببریم.

او خاطرنشان کرد: برخی دولت‌های منطقه با حمایت از گروه‌های تررویستی به‌دنبال هدف قرار دادن امنیت کشور داشتند که خوشبختانه هرگز توفیقی حاصل نکردند و با این حال، این حادثه مسئولیت تمامی دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی را دوچندان می‌کند که با حفظ اتحاد و انسجام ملی مانع از تکرار آن شوند تا بتوانیم با آمادگی بیشتر با این گروه‌ها مقابله کنیم.

کشورهایی که ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کردند، اقدامات مثبت ما را ببینند

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید به هیچ‌عنوان در ایجاد به تعابیر و تفاسیر فرعی ورود کنیم و از مسائلی که عایدی ندارد، پرهیز کنیم و علاوه بر آن، باید خوش‌بین باشیم که این حادثه منجر به این خواهد شد که نظر و دیدگاه بسیاری از کشورها که بدون توجه به تحولات دهه ۶۰ که مسئولان جمهوری اسلامی قربانی تروریسم بودند، ما را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند، تغییر کند و این حادثه منجر شود همه کشورهای جهان حقایق را ببینید، اقدامات مثبت ما را در سوریه و عراق و دیگر نقاط منطقه در راستای مبارزه با تروریسم ببینند و کمک کنند که بتوانیم در آینده بیش از پیش با این معضل جهانی مبارزه کنیم.

گشایش فصلی نو در مبارزه با تروریسم

میرزایی در پایان تصریح کرد: ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم است و قطعاً جمهوری اسلامی اهل تعامل است و حاضر است برای مبارزه با تروریسم با جهان تعامل کند و امیدواریم این اتفاق منجر به گشوده شدن فصلی نو در مبارزه با تروریسم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز