خبرگزاری کار ایران

بروجردی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران:

هدف تروریست‌ها نمایندگان ملت بود / علت حضور طولانی‌مدت تروریست‌ها حفظ جان ده‌ها کارمند مجلس بود

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۳۴۳

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینکه تروریست‌ها دربرابر مردم بی‌دفاع و بی‌سلاح مسلسل به دست بگیرند، هیچ‌گونه تاثیری در اراده پولادین ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، علاء‌الدین بروجردی در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و در تشریح اهداف این اقدام تروریستی اعلام کرد: هدف تروریست‌ها صحن مجلس و نمایندگان شما ملت بزرگ ایران بود اما با هوشیاری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اقدام بهنگام در بستن درب‌های ورودی، آن‌ها به ساختمان مراجعات مردمی حمله کردند.

او گفت: تروریست‌ها مردم بی‌گناهی را که برای حل مشکلاتشان به مجلس آمده بودند، به رگبار بستند و تعدادی از این عزیزان را به شهادت رساندند و تعدادی از کارکنان زحمتکش مجلس نیز در این حادثه شهید شدند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تردیدی نداریم طراح اصلی این توطئه‌ها آمریکای جنایت‌کار است، آمریکا از اینکه در مصاف هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران شکست خورده و امروز از صفر تا صد این دانش در اختیار جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران است، عصبانی است.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته ما به دلیل اعتقادمان و فتوای مقام معظم رهبری متعهد هستیم که این دانش در کشور ما کاربرد نظامی نداشته باشد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکا از اینکه ایران تنها کشوری است که هیچ‌گونه مشروعیتی برای رژیم غاصب صهیونیستی قائل نیست، و معتقد است همه سرزمین‌های اشغالی باید آزاد شود، از دست ما و ملت‌مان عصبانی است.

او با اشاره به خودکفایی ایران در زمینه موشکی اعلام کرد: آمریکا به‌خاطر اینکه ایران برخلاف دوران جنگ تحمیلی که حتی یک موشک برای دفاع از کشور را نداشت، با همت فرزندان دلاور ملت جزء چند کشور قدرتمند سازنده موشک است، با عصبانیت توطئه می‌کند؛ آمریکا از اینکه ما توطئه‌های شوم آن‌ها در عراق و سوریه را خنثی می‌کنیم و نیروهای مستشاری ما به دعوت دولت‌های این دو کشور در آنجا حضور دارند و توطئه‌های آمریکا را نقش بر آب می‌کنند، عصبانی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم ادامه داد:‌ آمریکا از اینکه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صراحت و شجاعت اعلام فرمودند ما به هر کشور و گروهی که علیه رژیم صهیونیستی بجنگد، کمک می‌کنیم و سلاح می‌دهیم عصبانی است و ما در پاسخ به آمریکا می‌گوییم که آمریکا، از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!

او با بیان این‌که حرکت‌های بچگانه و حقیر این‌چنینی شجاعت نیست، خاطرنشان کرد: اینکه شما دربرابر مردم بی‌دفاع و بی‌سلاح مسلسل به دست بگیرید و به آن‌ها حمله کنید، هیچ‌گونه تاثیری در اراده پولادین ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد داشت و ما به فضل الهی این راه نورانی را با صلابت و اقتدار ادامه خواهیم داد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به دلائل حضور طولانی‌مدت تروریست‌ها در ساختمان مراجعات مردمی مجلس اشاره کرد و گفت:‌ دلیل این مسئله، حفظ جان ده‌ها کارمندی بود که در اتاق‌ها حضور داشتند.

او توضیح داد: باید به دقت عمل می‌شد به همین دلیل قدری زمان برد اما به فضل الهی هر سه تروریست به درک واصل شدند و این پیام ملت ما و شما نمازگزاران عزیز به آمریکا است که آمریکا بداند این ملت بزرگ به هیچ وجه با این حرکت‌های کودکانه مسیر الهی و نورانی خود را تغییر نخواهد داد.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ادامه میسر ما جمهوری اسلامی، حضور ایران خارج از مرزها نشان از اقتدار کشور و ولایت دانست و گفت: اقتدار این ملت و نظام منحصر به فرد در جهان اسلام نشان‌دهنده موفقیت‌های این ملت بزرگ است.

بروجردی در پایان ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهدای حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران، تصریح کرد:‌ بی‌شک شهدای ما میهمان خوان گسترده ضیافت الهی در این ماه مبارک رمضان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز