خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی مرکل از تنش قطر و همسایگانش

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۶۰۲

صدر اعظم آلمان در سفر به مکزیک ضمن ابراز نگرانی از تنش میان قطر و همسایگانش از کشورهای منطقه خواست با اقدام مناسب، به بحران دیپلماتیک موجود پایان دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان که در مکزیک به سر می‌برد، روز گذشته –جمعه- در خصوص وضعیت یمن اظهار نگرانی کرد.

وی همچنین در خصوص با انتقاد از رویکرد برخی کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس از جمله عربستان سعودی در منزوی کردن قطر تصریح کرد که امیدواریم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با هم همکاری لازم را داشته باشند.

مرکل ضمن تاکید بر این امر که آلمان نقش میانجیگری در این بحران دیپلماتیک را برعهده نخواهد گرفت، خاطر نشان کرد که توازن منطقی و معقول در سطح منطقه به نفع آلمان است.

صدر اعظم آلمان با اشاره به ادعای عربستان سعودی مبنی بر حمایت قطر از گروه‌های تروریستی اظهار داشت که باید با بحث حمایت از تروریسم مقابله کنیم ولی این مساله زمانی که برخی از بازیگران منطقه‌ای همچون قطر،  ایران و عربستان در مذاکرات شامل نشوند حل نمی‌شود.

مرکل همچنین با تاکید بر راهکار سیاسی برای حل این اختلاف‌ها از کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس، ایران و ترکیه خواست ضمن همکاری با یکدیگر به بحران قطر پایان دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز