خبرگزاری کار ایران

مازنی در گفت‌وگو با ایلنا:

مسئولان امنیتی درباره احتمال حضور یک زن در عملیات تروریستی مجلس اظهارنظری نکردند

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۲۳۹

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید گفت: رییس مجلس خواستار توضیح مسئولان امنیتی درباره احتمال حضور یک زن در عملیات تروریستی شد اما آنها یا به دلیل عدم دسترسی به سرنخ‌ها یا به دلیل ملاحظات امنیتی فعلا اظهارنظری نکردند.

احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی به منظور ارائه گزارش محرمانه درباره حوادث تروریستی چهارشنبه گذشته در خصوص انتشار روایت‌های ضد و نقیض فراوان در این رابطه اعلام کرد: به نظر می‌رسد علت انتشار این روایات متعدد این است که تقریبا همه شاهدان اصلی این حادثه به شهادت رسیدند و جریان مقابل هم که گروهک تروریستی داعش باشد اخبار قابل اعتمادی درباره تعداد تروریست‌ها یا نحوه ورودشان به مجلس و چگونگی عملیات منتشر نکردند.

او گفت: اطلاعات فعلی در حدی است که از تعداد نیروی امنیتی اطلاعاتی و حفاظتی مجلس و همچنین برخی کارمندان دفاتر نمایندگان که درگیر حادثه شدند در اختیار دستگاه‌های اطلاعاتی گذاشتند و روایت خود را پس از حادثه مطرح کردند یا اینکه بر اساس اطلاعاتی است که نیروهای امنیتی موفق به احصاء آن شده‌اند.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای خاطرنشان کرد: بنا بر اطلاعاتی که تا اینجا به دست آمده این حمله تروریستی توسط افرادی مسلح تحت امر داعش انجام شده و آنها به محض ورود از طریق درب شماره ۲ مجلس که مخصوص مراجعات مردمی است و پس از به شهادت رساندن یکی از پاسداران حافظ مجلس کار خود را آغاز کرده‌اند و هدفشان نیز مشخصا ورود به صحن علنی مجلس و هدف قرار دادن نمایندگان بوده است.

مازنی در پاسخ به این سوال که تروریست‌ها چگونه‌ و از چه مسیری وارد مجلس و ساختمان مراجعات مردمی شده‌اند گفت: ‌به نظر می‌رسد این چند تروریست از طریق دو مسیر سعی داشتند وارد صحن شوند که مسیر اول همان ادامه راه پس از ورود از درب شماره ۲ بوده که در ادامه راه با درب بسته روبرو شده و ناکام می‌مانند در نتیجه به سراغ مسیر دومشان می‌روند تا از آن طریق خود را به صحن برسانند.

او گفت: بر این اساس آنها خود را به طبقه چهارم می‌رسانند و با شناسایی دیواری که پشت آن صحن علنی مجلس بوده و چنانچه پیداست از پیش از عملیات هدف‌گذاری شده بود، قصد ورود داشتند که در این راستا سعی می‌کنند این دیوار را منفجر کرده و پس از ورود به جایگاه خبرنگاران و میهمانان صحن از بالا به نمایندگان مسلط شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با این حساب احتمال گم شدن تروریست‌ها در مسیر منتفی خواهد بود، گفت: چنانچه گفته شد آنها ۲ مسیر را پیش رو داشتند که یکی مسیر ورود مستقیم به پارلمان بود که ناکام ماندند و مسیر دوم رساندن خودشان از طریق راه پله به طبقه چهارم ساختمان دفاتر نمایندگان که سعی می‌کنند با تخریب دیوار وارد صحن شوند اما اولا خداوند مانع این کار شد و در ثانی به دلیل مقاومت محافظان از دستیابی به هدف اصلی ناموفق می‌مانند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ابهامات دیگر این حادثه از جمله تعداد مهاجمان و کیفیت‌شان گفت: این مسائل نیز بخشی دیگر از ابهامات پرونده است که یا مسئولان امنیتی هنوز سر نخی از آن به دست نیاورده‌اند یا سرنخ و مستندات لازم را به دست آوردند اما بنا بر ملاحظات امنیتی در حال حاضر صلاح نمی‌دانند که اعلام کنند.

او خاطرنشان کرد: آنچه در جلسه غیرعلنی مطرح شد نیز همین اطلاعاتی بود که آقای لاریجانی، نمایندگان و میهمانان جلسه مطرح کردند.

مازنی درباره دست یک زن که در ویدئوی منتشر شده توسط داعش رویت می‌شود، گفت: آقای لاریجانی به این مساله اشاره کردند و خواستار ارائه توضیح شدند که مسئولان امنیتی یا به دلیل عدم دسترسی به سرنخ‌ها یا به دلیل ملاحظات امنیتی فعلا اظهارنظری نکردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از مسئولان اطلاعاتی و انتظامی درخواست کرد که ضمن رعایت ملاحظات امنیتی نسبت به روشنگری در این رابطه اقدام کنند تا نمایندگان بتوانند پاسخگوی مردم باشند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: به هر حال هنگامی که خانه ملت مورد تجاوز تروریستی قرار می‌گیرد یعنی کل کشور دستخوش حادثه شده و نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی باید در جهت جبران خسارات وارده اقدام کنند و در صورتی که احیانا سهل‌انگاری‌هایی صورت گرفته با سرعت بیشتر در کشف خطوط و سرشاخه‌های تروریست در کشور در صدد جبران برآیند و در صورتی که آنها از کشور خارج شده‌اند از طریق روابط منطقه‌ای و معاهدات بین المللی این تروریست‌ها را دستگیر و محاکمه کنند.

مازنی در پایان در پاسخ به اینکه آیا در جلسه غیرعلنی امروز درباره ده‌ها مظنون بازداشت شده در روزهای گذشته اطلاعاتی مطرح شد، گفت که جزئیاتی اعلام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز