خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام اکرمی در مراسم بزرگداشت شهدای ترور:

جمهوری اسلامی با ناکثین، قاسطین و مارقین مواجه است/ تمامیت ارضی و امنیت مملکت را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۳۱۵

نماینده ادوار مجلس گفت: در دنیای ما هم ناکثین، هم قاسطین و هم مارقین هستند که باید علی‌وار مقاومت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی اخیر در تهران، با اشاره به رویدادهای مهم تاریخی در خردادماه گفت:  امسال رویداد دیگری برای خرداد رقم خورد و  ۱۷تن از عزیزان ما به شهادت رسیدند که بین آنها روحانی، بانوان، کارمند مجلس داریم. در حرم امام (ره) نیز فردی بنام مازیار سبزعلی‌زاده که یک باغبان بود که بهشت امام را آبیاری می ‌کرد، به شهادت رسید. زندگینامه این ۱۷ نفر را که مطالعه کردم، یک وجه مشترک دارند و آن پذیرش جمهوری اسلامی و ارادت به امام است.

او ادامه داد:‌ وقتی امور فرهنگی مجلس تماس گرفت تا سخنران این مراسم باشم ذهنم به صدر اسلام برده شد. ایام زندگی حضرت علی (ع) و حوادث خوارج را به یاد آورم. ما تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام را در این ۳۹سال انقلاب دیدیم. در خطبه‌ای در نهج‌البلاغه آمده که به حضرت علی خبر دادند یا علی همه خوارج کشته شدند حضرت فرمود خیر همه خوارج کشته نشدند. از کلام امیر این چند نفر تروریست را می‌توانیم بشناسیم. اینها قطعا از خوارج بودند این حادثه دردناک و هولناک بود که یک مشتی به خانه ملت و حرم امام تجاوز کنند و عده ای را به شهادت برسانند

او با طرح این پرسش که خصوصیات و علایم خوارج چیست؟، اظهار کرد:  امام علی می فرماید یکی از خصوصیات خوارج این است که اینها گمراه‌اند و به گمراهی و کج راهی می‌روند. انسان‌های یاغی و سرکشی که در مسیر غلط حرکت می‌کنند، انسان‌های بی‌خبری‌‌اند. نمی‌بینید اسراییل جنایت کار در این منطقه چه کرده است؟ اسراییلی که هیچ روزی بدون قربانی و به شهادت رساندن کسی و ویران کردن خانه کسی نبوده است.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به جنایت‌های دولت سعودی در یمن یادآور شد: روزی مساله سوریه تمام می شود و شما که به عنوان مدافع حرم نماینده داشتید، می‌بینید از سوریه به عنوان یک کشور چیزی مانده یا نه. اینها همه این ویرانه‌ها و تخریب‌ها را می‌بینند و عوض اینکه به کمک محروم و مظلوم بروند در حرم امام باغبان و زائر را می‌کشند. در میدان بهارستان و خانه ملت مراجعین دردمند را میکشند این یعنی هم گمراه‌اند و هم ناآگاه.

او اضافه کرد: افراد خوارج کسانی هستند که به دلیل بی‌اطلاعی و ناآگاهی رهبرشان می‌شود ابوبکر بغدادی و کارشان به جایی می‌رسد که اسراییل جنایت‌کار را می‌بینند اما می‌گویند فعلا سراغ ایرانیان و شیعیان برویم. این ایرانی چه گناهی دارد‌؟ مراجعه کننده به مجلس جز درد مندی چه ویژگی‌ای دارد؟ این خانم‌های فرهنگی چه گناهی داشتند؟ در آستانه شب ضربت خوردن امام علی تقاضا می‌کنم به خاطر شهدا تاریخ و خصوصیات خوارج را بخوانید و بدانید جمهوری اسلامی فقط با ناکثین زمان امام علی مواجه نیست با قاسطین مواجه نیست بلکه با مارقین هم مواجه است.

اکرمی اظهار کرد: امام علی در چهار سال حکومت با این سه دسته مواجه شد و در نهایت هم شب نوزدهم ماه مبارک به شهادت رسید. در دنیای ما هم ناکثین، هم قاسطین و هم مارقین هستند که باید علی‌وار مقاومت کنیم.

او به جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و بی‌توجهی نمایندگان به تهدید عوامل تروریستی اشاره کرد و گفت:‌ من گزارشات مجلس را گوش دادم. به نوبه خودم که یک روز نماینده بودم بر شهامت و مقاومت و متانت نمایندگان آفرین می‌گویم.‌ آنها مثل یک روز عادی مجلس را پشت سر گذاشتند با این که بیخ گوششان تیراندازی بود. این نشان می‌دهد مومنان شجاع و زمان‌شناس هستند که اینگونه مقاومت می‌کنند.

این فعال فرهنگی افزود: به نوبه خودم از مجلس شورای اسلامی و دکتر پزشکیان تشکر می‌کنم که قرص و قاطع جلسه مجلس را ادامه دادند در حالی که نیروهای حفاظتی و سپاهی همه عزیزیان کار خود را می‌کردند. یادمان باشد ما استقلال را و آزادی و جمهوری اسلامی و قانون اساسی و ولایت فقیه را در کشور داریم که محکمات ماست. ما باید این محکمات را دنبال کنیم. در هر وضع و اوضاعی که پیش آمد ما می‌خواهیم مستقل، آقا و توانا زندگی کنیم.

اکرمی تصریح کرد: مساله قانون اساسی، تمامیت ارضی و امنیت مملکت از محکمات است و این‌ها را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کنیم. ولی کنار اینها گاهی متشابهات هست. شما را به خدا حواستان جمع باشد محکمات را فراموش نکنید. ما چه زمانی که امام راحل را داشتیم و چه اکنون که رهبر معظم انقلاب را داریم، این رهبری و ولایت فقیه را محکمات می‌دانیم. استقلال ایران جزو محکمات است. ما سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را در سیاست خارجی جزو محکمات می‌دانیم. ما باید اینها را حفظ کنیم و خود را برای پاسداری از اینها آماده کنیم.

او با اشاره به اختلاف نظرهایی که در جامعه وجود دارد، گفت: شاید در روش‌ها اختلاف‌نظر وجود داشته باشد اما ما نباید روش‌ها را با بینش‌ها قاطی کنیم.خدای نکرده اصل را فضای فرع نکنیم. اصول به جای خود محفوظ ودرباره فروع با یکدیگر حرف می‌زنیم.

اکرمی بر لزوم اتحاد در جامعه تاکید کرد و افزود: وظیفه ما اعتصام به حبل الله است. وقتی اختلافی پیش می‌آید دو چیز محور است یکی قانون و دیگری نظر رهبری. نگاه کنیم ببینیم نظر قانون و ولی فقیه چیست و بقیه تحت شعاع آن قرار می‌گیرد. حادثه هفته گذشته هم برای مجلس، هم برای جنایتکاران، هم برای شهیدان و تماشاگران و کار مندان و هم برای من و شما این یک امتحان بود. همه ما در این امتحان در برابر قرآن و اهل بیت مسئول هستیم. یکی از تلخی‌های این حادثه این بود که در ماه رمضان آن بود و این عزیزان روزه دار بودند. واقعا باید این شهدا را ویژه بدانیم.

این نماینده سابق مجلس خطاب به خانواده شهدا اظهار کرد: ای خانواده‌های شهدا شما سعاتمند هستید. خون شهدا برای پاسداری از انقلاب سرمایه‌گذاری شد. من خودم خانواده شهید هستم. وظیفه ما این است که راه و هدف شهید را ادامه دهیم این کشور خودمان است و این مسجد خودمان است ما باید این را حفظ کنیم و مراقب باشیم. با این فاجعه دردناک و شوکی که به کشور وارد شده، باید دشمن را جدی بگیریم. دشمن ما مزدور است. دشمن ما جیره‌خوار آمریکا است که نه از کار خودش سر در می‌آورد و نه آگاه است. باید دشمن را جدی بگیریم می‌گویند هزار یار کم است اما یک دشمن کافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز