خبرگزاری کار ایران

فولادگر در گفت‌وگو با ایلنا:

دستی که در ویدئوی داعش دیده می‌شود متعلق به یکی از سه تروریست مجلس است/ مهاجمان از کرمانشاه وارد تهران شدند/ بخشی از تیم پشتیبانی دستگیر نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۵۷۱

نماینده اصولگرای اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که بخشی از تیم پشتیبانی حملات چهارشنبه تهران هنوز دستگیر نشده‌اند، از نحوه ورود مهاجمان به تهران خبر داد و گفت: بنابر اعلام یک منبع موثق دستی که در ویدئوی داعش دیده می‌شود، از آن یکی از سه تروریست مجلس است که به هلاکت رسیده است.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره برگزاری جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی که به منظور ارائه گزارش وزرای اطلاعات، کشور و جانشین فرمانده سپاه پاسداران درباره حمله تروریستی چهارشنبه گذشته به حرم امام (ره) و مجلس شورای اسلامی درباره نحوه ورود مهاجمان اعلام کرد: آن‌چه مسلم است، تروریست‌ها با چند ساک تسلیحات از یک خودرو پیاده شده و بلافاصله پس از ورود به ساختمان از طریق ورودی مراجعات مردمی اقدام به تیراندازی کرده و مردم را به شهادت رسانده و خود را به حیاط ورودی می‌رسانند.

او ادامه داد: در ادامه راه خود را به در ورودی به لابی می‌رسانند که در این لحظه یکی از بچه‌های سپاه که در ابتدا تیر خورده بود، در را بسته که در این لحظه یک تیر دیگر نیز به او اصابت می‌کند و وقتی این در مقابل مهاجمان بسته می‌شود، به سراغ راه‌پله می‌روند و تا این مرحله قطعی، اما جزئیات آن هنوز در دست بررسی است.

ترویست‌های حملات چهارشنبه حتماً تیم پشتیبانی داشتند

نماینده اصولگرای اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر آمار مربوط به تعداد مهاجمان اعلام کرد: همچنین مطمئناً مهاجمان مجلس ۳ نفر بوده‌اند اما قطعاً آن‌ها تیم پشتیبان دارند که برخی از آن‌ها چنان‌که وزیر اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی نیز اعلام کرد دست‌گیر شده و بعضی نیز تحت تعقیب هستند.

مهاجمان مجلس و حرم از کرمانشاه وارد تهران شدند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی درباره نحوه رسیدن مهاجمان تا محل ساختمان مجلس و این‌که آیا خودروی آن‌ها کشف شده یا خیر، گفت: ظاهراً ازطریق تاکسی خود را رسانده‌اند. مهاجمان از کرمانشاه خود را به تهران رسانده و در تهران دو گروه شده‌اند که یک گروه دو نفره به مرقد امام (ره) می‌روند و گروه دوم هم در قالب سه نفر به مجلس می‌آیند اما شواهد و قراین زیادی در دست است که تیم پشتیبانی بزرگتری از آن‌ها حمایت می‌کرده است.

او درباره تدابیر امنیتی مجلس اعلام کرد: پیش از این حادثه و حدود یک سال قبل تدابیر امنیتی در ورودی مجلس درنظر گرفته شده بود و باتوجه به این‌که تصور این بود که مهاجمان احتمالی احیاناً از طریق وسایل نقلیه بزرگ همچون کامیون سعی می‌کنند وارد مجلس شوند، در گیت ورودی حدود یکی دو سال قبل تغییراتی ایجاد شد و موانع برای چنین حملاتی درنظر گرفته شد و انتظار نمی‌رفت که مثلاً این چنین چند نفر وارد شوند و حال لازم است برای این مسئله نیز فکری شود.

نماینده اصفهان با تاکید بر این‌که از تجارب این حادثه باید استفاده بیشتر شود، یادآور شد: به هر حال ۱۸ نفر شهید شدند که ضایعه بزرگی است اما الحمدالله هنوز هم کشور ما امن‌ترین و مقتدرترین کشور منطقه است و باتوجه به این‌که همزمان در دو نقطه حملاتی صورت گرفت، به لحاظ خبری تا این حد مطرح شد وگرنه باتوجه به آن‌که در هیچ‌کدام از دو عملیات تروریستی، مهاجمان به اهداف اصلی خود دست پیدا نکردند، بنابر این باید بگوییم که عملیات در مجموع شکست خورد.

خون شهدا و اقدامات امنیتی مسئولان را نادیده نگیریم

او درپاسخ به این سوال که آیا مهاجمان در مجلس و حرم مسیر خود را گم کرده‌اند، گفت: به هر حال یا در مسیر گم شده‌اند یا همین دری که بسته شد، مانع از ورود آن‌ها به صحن شد اما مسلماً هدفشان ورود به صحن بوده است. با این حال معتقدم مهمتر از همه این مسائل لطف خداوند بود که شامل حال ما شد اما این مسائل سبب نمی‌شود که خون شهدا و نیز اقدامات موثر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در کشور را نادیده بگیریم.

حضور بیش از ۱۵۰ نفر در ساختمان مراجعات مردمی در زمان حمله

فولادگر با بیان این‌که دو مسئله مهم در این روزها در اخبار مغفول مانده تاکید کرد: مسئله اول این است که تیم‌های عملیاتی به‌دنبال این بودند که باتوجه به حضور حدود ۱۵۰ نفر در طبقات ساختمان مراجعات مردمی، عملیات را با کمترین خسارات به پایان برسانند و شاید اگر این‌چنین نبود، می‌توانستند خیلی زودتر از این عملیات را تمام کنند و باوجود آن‌که انتقاداتی نسبت به تیم حفاظت مجلس مطرح شده، مسئله مهم این است که تلاش مسئولان این بود که جان مردم به خطر نیافتد و مسئله دوم نیز این بود که مجلس و صحن علنی بدون وقفه به کار خود ادامه داد که اتفاق بسیار مهمی بود.

او یادآور شد: نمایندگان همگی آماده شهادت بودند، برخی اعلام آمادگی کردند که وارد عملیات شوند، برخی کارمندان‌شان در دفاتر محبوس بودند و تا آخرین لحظه پیگیر مسئله بودند و اتفاقاً بعد از اتمام جلسه نیز نمایندگان در صحن نماز خواندند و عجله‌ای برای خروج نداشتند. این‌که گفته شد نمایندگان به فکر خودشان بودند، کمال کم‌لطفی بود.

هنوز بخشی از تیم پشتیبانی حملات چهارشنبه دستگیر نشده‌اند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی میان حدود ده‌ها فرد دستگیر شده در روزهای گذشته با عملیات روز چهارشنبه کشف شده، گفت: بخشی از این افراد آن‌چنان که آقای علوی هم در گفت‌وگوی ویژه خبری اعلام کرد، فرماندهی عملیات بوده، بخشی از آن‌ها در ارتباط با این عملیات خاص بودند و بخشی نیز کسانی بودند که تروریست‌های داعش و تکفیری بودند اما مشخصاً با این عملیات در ارتباط نبودند اما معتقدم هنوز بخش‌هایی از این گروهک و تیم‌های پشتیبان هستند که دست‌گیر نشده باشند و قطعاً پس از اتمام عملیات اطلاع‌رسانی می‌شود.

دستی که در ویدئوی داعش دیده می‌شود، از آن یکی از سه تروریست مجلس است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوالی درباره زنی که در تصاویر ویدئوی منتشر شده داعش دیده شده، گفت: ظاهراً این فرد یکی از ترویست‌ها بوده و زن نبوده و سرآستین لباسش نیز با لباس یکی از ترویست‌های به هلاکت رسیده، مطابقت داشته است.

او درعین حال تصریح کرد: البته در اقدامات امنیتی و نظامی باید تمامی فرضیات را باید بررسی کرد اما بنابر آخرین اطلاعات بنده از یک منبع موثق فردی که دستش در ویدئوی داعش دیده شده، یکی از سه تروریست به هلاکت رسیده در مجلس بوده است.

کمبود دوربین مداربسته در ساختمان مراجعات مردمی نمایندگان

فولادگر در پایان و در پاسخ به سوالی درباره عدم تعبیه دوربین‌های مداربسته در ساختمان مراجعات مردمی گفت: گویا نواقصی وجود داشته و به هر حال آسیب‌ها به همین ترتیب مشخص می‌شود. گویا به تعداد کافی دوربین مداربسته وجود نداشته اما باید این مسئله نیز مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز