خبرگزاری کار ایران

عارف:

هیچ راهی برای قطع برادرکشی جز رجوع به قرآن وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۸۲۲

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه ما باید از طریق هنر و فناوری‌های نوین آموزه‌های قرآن را برای تمام نسل‌ها بیان کنیم گفت: از همکارانمان در وزارت ارشاد می‌خواهیم که یک محل مناسب و دائمی را برای نمایشگاه قرآن در نظر بگیرند چرا که ترویج قران جزء اهداف انقلاب و کشور ما است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف شامگاه دوشنبه ۲۲ خرداد در مراسم رونمایی از نرم افزار قرآنی «شهر قصه» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود اظهار کرد: مبنای انقلاب ما براساس قرآن است و اگر بخواهیم یک تحلیل جامع از انقلاب ارائه بدهیم باید بگوییم که حتی قیام ۱۵ خرداد قبل از انقلاب نیز در قرآن خلاصه می‌شود. رمز پیروزی انقلاب قطعا قرآن و عمل به آموزه‌های قرآن است.

او تاکید کرد: باور نظام و مردم حاکمیت قرآن است و تا به حال در پناه قرآن انقلاب ما از تمام چالش‌ها و خطرات محفوظ مانده عنایت قرآن و عمل به آموزه‌های قرانی را در تمام شئونات باید حفظ کنیم اگر دنیای اسلام امروز دچار برادر کشی شده است فقط بخاطر فاصله گرفتن از قرآن و یا تفسیر به رای از قرآن است. قطعا هیچ راهی برای قطع برادرکشی جز رجوع به قرآن وجود ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن می‌تواند در این مسیر کمک کند. ما نیازمند تفاهم و همبستگی با جهان اسلام هستیم. اگر ام القرای جهان اسلام هستیم باید اینگونه  کارها را انجام بدهیم  و نمایشگاه قرآن می‌تواند گام اساسی را در این عرصه بردارد. ما معقتدیم نمایشگاه باید در یک فضای با ثبات‌تری برگزار شود چرا که امشب شاهد این بودیم که بخش‌هایی از نمایشگاه به دلیل شب قدر جمع شده است. ما از دوستانمان در وزارت ارشاد می‌خواهیم که یک فکر اساسی کنند و محل مناسبی را برای تشکیل یک نمایشگاه دائمی قرآن درنظر بگیرند. در این رابطه اگر دولت موافقت کرد مجلس هم همیاری لازم را دارد چرا که انتظار از انقلاب و کشور ما برپایی یک نمایشگاه دائمی قرآن است آن هم در یک محل مناسب تا پیام قرآن را به دنیای اسلامی برسانیم.

عارف تاکید کرد: برای آنکه با حوزه‌های قرآنی ارتباط داشته باشیم باید از ابزار هنر بهره ببریم. جاذبه‌های فراوانی در فضای مجازی است که ما می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و حاکمیت اسلام را از طریق فضاهای نوین به جهان عرضه کنیم. باید احکام و آموزه‌های قران را به زبان روز برای تمام سنین بیان کنیم. باید با استفاده از ابزار نوین پیام قرآن و اسلام را به گوش علاقه مندان برسانیم. خوشبختانه قرآن و تلاوت قرآن نرخ رشد خوبی در کشور دارد.

در این مراسم محمدرضا عارف، مرتضی طلایی، محمود سلامی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ،‌حجت الاسلام ابطحی رئیس موسسه گفت‌وگو ادیان،‌ ذوالقدر رئیس فراکسیون قرآن و عترت، حجت الاسلام مرتضی واعظ زاده جوادی آملی رئیس بنیاد اسرا حضور داشتند که در پایان مراسم از نرم افزاری قرآنی شهر قصه که اپلیکیشن مخصوص موبایل برای کودکان و نوجوانان برگرفته از نوشته‌های شهید مطهری و با صدای خانم نشیبا تهیه شده است، رونمایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز