خبرگزاری کار ایران

توافق سناتورهای آمریکایی برای گنجاندن تحریم‌های روسیه در طرح تحریم ایران

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۸۳۵

سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه درباره گنجاندن تحریم‌های روسیه در طرح تحریم ایران به توافق رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا توافق کردند که یک بسته تحریمی را علیه روسیه به اتهام دخالت این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و ارتباطات مسکو با اعضای تیم رئیس‌جمهوری آمریکا در طرح تحریم ایران بگنجانند.

به گزارش العالم، اعضای ارشد دو کمیته بانکداری و روابط خارجی سنا این توافق را اعلام کردند. بر این اساس، اگر رئیس‌جمهوری آمریکا بخواهد تحریم‌های کنونی روسیه را کاهش دهد یا آن‌ها را حذف کند، باید از سنا مجوز بگیرد. همچنین بر اساس طرح جدید، تحریم‌های کنونی بر ضد روسیه و تعدادی از شهروندان این کشور که به ادعای سناتورها به فساد متهم شده‌اند، حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند و سلاح در اختیار دولت سوریه قرار می‌دهند، تشدید می‌شود. بخشی از این طرح نیز به تشدید تحریم‌ها علیه افرادی که به گفته سناتورها به نمایندگی از روسیه به اقدامات هکری می‌پردازند، اختصاص دارد.

قرار است این تحریم‌ها به طرح تحریم ایران که هم‌اکنون در سنا در حال بررسی است، افزوده شود. انتظار می‌رود رأی‌گیری مقدماتی درباره بسته تحریمی روسیه روز چهارشنبه در سنا انجام شود.

بر اساس طرح سناتورها، بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه نظیر استخراج معادن، کشتی‌رانی و زیرساخت‌های ریلی این کشور در معرض اِعمال تحریم‌های جدید قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز