خبرگزاری کار ایران

مطهری در جمع خبرنگاران:

نیازی به این همه مجادله درمورد سند ۲۰۳۰ نبود / دولت هر کجای سند که با ایدئولوژی و فرهنگ‌مان همخوان نباشد، اجرا نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۰۶۶

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سند ۲۰۳۰ چیزی نیست که کشور را تهدید کرده و بخواهد برنامه تعلیم و تربیت ما را تحت تاثیر قرار دهد و ما بخواهیم از آن برنامه بگیریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی مطهری در پایان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت سند ۲۰۳۰ اعلام کرد: سند ۲۰۳۰ یک توصیه‌نامه است که یونسکو به‌عنوان سازمانی مستقل آن‌ را ارائه داده و این سازمان حتی از فلسطین نیز دفاع کرده است.

او گفت: این سند، توصیه‌‌‎نامه‌ای است که یونسکو داده و در کشورها ارزیابی می‌شود که تا چه حد اجرایی شود و کشور ما این را با حق تحفظ، یعنی هر کجا که با ایدئولوژی و فرهنگ کشور ما همخوانی نداشته باشد، ما آن را اجرا نمی‌کنیم پذیرفته و این مساله در اسناد یونسکو نیز موجود است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سند یونسکو چیزی نیست که کشور را تهدید کرده و بخواهد برنامه تعلیم و تربیت ما را تحت تاثیر قرار دهد و ما بخواهیم از آن برنامه بگیریم.

او با بیان این‌که موضوع سند ۲۰۳۰ قدری سیاسی شد، اعلام کرد: چندان نیازی به این همه مجادله در مورد موضوع سند ۲۰۳۰ نبود و همان‌طور که گفته شد این مسئله چیزی نیست که تعلیم و تربیت ما را تحت‌تاثیر قرار دهد و ما بخواهیم برنامه‌های آموزشی خود را از آن برداریم.

مطهری همچنین درباره حمله تروریستی به مجلس اعلام کرد: قرار شد کمیته‌ای متشکل از دو نفر از اعضای هیات رییسه مجلس، سپاه پاسداران، حراست مجلس و احتمالاً نیروی انتظامی طرح تقویت امنیتی مجلس را تهیه و اجرا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز