خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ترکیه:

ریشه ترور در منطقه از ناحیه تکفریون خشونت‌طلب و افراط‌گرایان است

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۱۵۳

جشنواره شب‌های رمضان در منطقه کچی اورن آنکارا با عنوان شب ایران و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، شهردار منطقه کچی اورن و نماینده مجلس هاتای و تنی چند از دیگر مقامات محلی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم ابتدا بهنام رحمانی قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت و سپس سرود ملی دو کشور نواخته شد و حاضران در جشنواره به مقام شامخ شهیدان حادثه تروریستی اخیر تهران ادای احترام کردند.

مصطفی آک، شهردار کچی اورن نیز با حضور در جایگاه طی سخنانی با اشاره به حادثه تروریستی تهران به روان پاک شهیدان این حادثه سلام و درود فرستاد و ضمن تسلیت به ملت و دولت ایران، با بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرد و گفت: این حادثه تروریستی که منجر به کشته شدن افراد بی‌گناه در ایران گردید و نیز هرگونه اقدام به ترور و تروریسم را به هر نحو ممکن و در هر نقطه از جهان محکوم می‌کنیم و امیدواریم که ریشه جریانات افراطی هر چه زودتر قطع شود. 

او افزود: کشور ترکیه نیز با مشکل ترور و خشونت مواجه است و درک واقعی از جریانات افراط‌گرا دارد. این جریانات افراطی منجر به ضربه به اسلام می‌شوند و چهره اسلام را در جهان مخدوش می‌کند. 

شهردار کچی اورن در ادامه با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی میان دو کشور اظهار داشت: امشب شاهد حضور هنرمندانی از جمهوری اسلامی ایران هستیم که جلوه کوچکی از فرهنگ و هنر ایرانی را برای ما به تصویر خواهند کشید.

مصطفی آک با اشاره به برگزاری هشتمین سالگرد جشنواره شب‌های رمضان در منطقه کچی اورن گفت: با توجه به وجود اشتراکات فراوان و همسایگی با جمهوری اسلامی ایران، چنین مراسمی موجب ارتقاء شناخت شهروندانمان و تقویت همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور بیانجامد. 

در ادامه مراسم، محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با تشکر از حضور مدعوین در این مراسم، از ابراز همدردی دولت و ملت ترکیه و شهردار کچی‌اورن در محکوم کردن حادثه تروریستی تهران تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: ریشه ترور در منطقه از ناحیه تکفریون خشونت‌طلب و افراط‌گرایان است. متاسفانه این امر منجر به بروز خدشه به چهره رحمانی اسلام گردیده است. 

او با اشاره به ایستادگی ملت ترکیه در مقابل پدیده کودتا و افراط‌گرایی تصریح کرد: مقاومت ملت ترکیه در مقابل کودتای نافرجام پانزدهم جولای بیانگر روحیه آزادی‌خواهی و ایستادگی در برابر جریان‌های افراطی است و در اینجا فرصت را غنیمت دانسته و مجددا به ملت ترکیه به واسطه ایستادگی در برابر کودتاگران و وادار کردن آنها به عقب‌نشینی و تسلیم تبریک می‌گویم.

سفیر ایران در ترکیه در خاتمه از مسئولین فرهنگی و شهردار آنکارا به خاطر مساعدت‌های انجام شده در برگزاری شب ایران در جشنواره ماه مبارک رمضان تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: امیدواریم برگزاری این جشنواره‌ها منجر به تعامل گسترده و همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها گردد. 

در ادامه، این مراسم گروه تواشیح سفیران نور با حضور در جایگاه به اجرای قطعاتی از نواهای قرآنی در مدح پیامبر مکرم اسلام پرداختند.

تک‌نوازی استاد امیری، موسیقی توسط گروه هنری «دل‌آهنگ» از هنرمندان استان کرمانشاه و «گیله‌مون» از هنرمندان استان گیلان، از دیگر برنامه‌های این جشنواره در شب ایران بود.

در این مراسم ‌آیت‌الله فاضل گلپایگانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری به همراه حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز