خبرگزاری کار ایران

عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با ایلنا:

آتش به اختیار به معنی خوداختیاری و قانون‌شکنی نیست/ به دولت در سایه نیاز نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۴۸۴

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دولت می‌تواند از تفکر و تعقل و اندیشه‌ها و روش‌های دیگران در کنار کار اجرایی بهره‌برداری کنند و در جمهوری اسلامی به دولت در سایه نیاز نداریم.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره بحث آتش به اختیار که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، گفت: بحث آتش به اختیار در رابطه با  موضع‌گیری در برابر بیگانگان است و باید توجه داشت در مقابل بیگانگان اگر جایی مسئولان موضع درست نگرفتند، آتش به اختیار است و جوانان می‌توانند در این زمینه واکنش و موضع‌گیری داشته باشند.

او ادامه داد:  منظور از این واژه این نبوده که ناهنجاری در کشور به وجود آید، باید فرمایش رهبری را درست مطالعه کرد و بعد تفسیر کنیم لذا اگر منقطع تفسیر شود قطعا نادرست خواهد بود. بنابراین باید صدر و ذیل سخن ایشان را سنجید که چه مبحثی را عنوان کردند.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد:‌ مقوله آتش به اختیار  مقوله‌ای در مقابل معارضان و دشمنان اسلام و به ویژه در مباحث فرهنگی است تا اگر مسئولان موضع درست نگرفتند در آن مقطع مردم آتش به اختیار باشند و اگر به این صورت پیش برویم بحثی ندارد اما به این معنی نیست که جوانان خوداختیاری و قانون‌شکنی کنند لذا روش و منش رهبری اینگونه نیست.

ابراهیمی با اشاره به بحث دولت در سایه که بعد از انتخابات قوت گرفته است با بیان اینکه دولت در سایه معنی ندارد، گفت: موافق تشکیل دولت در سایه نیستم اما معتقدم دولت باید از افکار و اندیشه‌ها و فکر دیگران استفاده کنند و دارای مشاوران قوی  باشد لذا در دولت و نظام جمهوری اسلامی ظاهر و باطن مشخص است و مساله پنهانی نداریم.

او ادامه داد: دولت می‌تواند از تفکر و تعقل و اندیشه‌ها و روش‌های دیگران در کنار کار اجرایی بهره‌برداری کنند و در جمهوری اسلامی به دولت در سایه نیاز نداریم با توجه به سیاست‌های کلانی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود دولت باید در چارچوب این سیاست‌های کلان و برنامه ششم توسعه پیش رود.

نمایده سابق مجلس  در رابطه با انتخاب کابینه دولت دوازدهم، گفت: ضرورت دارد که افراد خوش‌فکر و دارای ویژگی حمیت کشوری و ملی، اسلامی و دینی و انقلابی و همراهی با نظام انتخاب شوند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری اولویت برای دولت، تولید و اشتغال است و باید افرادی  سرکار بیایند که برای تولید ملی تلاش کنند و در هر وزارتخانه‌ای این حرکت صورت گیرد.

او ادامه داد:  حتی در  وزارتخانه‌های فرهنگی هم باید تولید داشته باشیم و بتوانیم اشتغال برای جوانانی که دارای تحصیلات بالا هستند، ایجاد کنیم.

ابراهیمی تاکید کرد: بیکاری موجب ملالت و سرزنش نظام است لذا 12 درصد جمعیت ما بیکار هستند که این برای ما مطلوب نیست. بنابراین اقتصاد بالاترین اولویت کشور است تا با آن بتوان معضلات مردم را برطرف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز