خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی در دانشگاه هوایی شهید ستاری:

اتحاد و برادری سپاه و ارتش مدیون رهنمودهای امام راحل است

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۵۳۶

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: با تحلیل و بررسی های دقیق به عمل آمده، قدرت آمریکا رو به کاهش است و شاهد انتقال قدرت از غرب به شرق هستیم.

به گزارش ایلنا، سرلشکر رحیم صفوی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت:  هدف نهایی از جنگ ها تحمیل اراده سیاسی یک کشور بر دولت و ملت دیگر کشورهاست و اینگونه تحمیل ها یا با تصرف بخشی از خاک کشور و یا حاکم کردن نوع خاصی از حکومت میسر خواهد شد.

وی افزود: زمان جنگ تحمیلی علیه ایران، جهان به شکل دو قطبی اداره می شد و تنها در آن زمان بود که این دو قطب ابر قدرت برای تضعیف کشورمان سر میز مذاکره نشسته و تصمیمات مهمی علیه جمهوری اسلامی ایران گرفتند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: در راستای حمایت همه جانبه از رژیم بعث عراق و تضعیف نظام نوپای جمهوری اسلامی، از سال ۶۵ تا ۶۷ آمریکا به سکوهای نفتی ایران حمله کرده و اطلاعات منطقه را به صورت آنلاین در اختیار عراق قرار می داد.

سرلشکر صفوی با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص حضور فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در دانشگاه های نظامی برای آشنا کردن دانشجویان با فرهنگ ایثار و شجاعت بیان داشت: دانشجویان باید پژوهشگر و محقق باشند و حقیقت این مطلب را درک کنند که چرا حضرت امام(ره) قطعنامه ۵۹۸ را در پایان جنگ پذیرفتند و اینکه چرا بعد از پذیرفتن قطعنامه توسط ایران، کشور عراق مجددا به خاک ایران حمله کرد.

وی در ادامه با بیان خاطراتی از آن دوران اظهار داشت: در عملیات والفجر ۸ که ۷۰ روز به طول انجامید، بیش از ۴۰ فروند از هواپیماهای جنگی عراق توسط نیروی هوایی مقتدر ایران اسلامی ساقط شد و این نشان از قدرت این نیروی الهی دارد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا همچنین اتحاد و برادری دو نیروی سپاه و ارتش را مدیون راهنمایی ها و رهنمود های امام راحل عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برابر تحلیل و بررسی های دقیق، علیرغم ادعای ابرقدرتی، پوشش کل دنیا با ناوهای جنگی و گسترش پایگاه های نظامی خود در تمام دنیا، قدرت آمریکا رو به اضمحلال است و دلیل آن هم عدم توانایی ختم غائله سوریه و به کرسی نشاندن خواسته‌های خود در این کشور است.

 سردار سرلشکر صفوی ادامه داد: چنانچه آمریکا بخواهد جنگی را علیه ایران آغاز کند، تمامی پایگاه های نظامی این کشور در منطقه ناامن خواهد شد و ایران قادر است تا بُرد ۲۰۰۰ کیلومتر را از لحاظ موشکی تحت پوشش قرار دهد.

وی در پایان ضمن محکوم کردن تروریسم تصریح کرد: داعش از نظر فکری و ایدئولوژی، سلفی  و وهابی است که از منظر این گروه تکفیری، شیعه کافر و زنان شیعه باید به کنیزی گرفته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز