خبرگزاری کار ایران

نجفی:

اکثر کشورهای عضو از اجرای برجام حمایت می‌کنند/ تفسیر مفاد توافق فقط برعهده کمیسیون مشترک است

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۵۵۱

سفیر و نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: در نشست فصلی آژانس اکثر کشورهای عضو از ادامه اجرای برجام و تلاش‌های آژانس در نظارت بر اجرای این توافق حمایت کردند.

به گزارش ایلنا، رضا نجفی در حاشیه برگزاری نشست شورای حکام و بررسی موضوع ایران در این شورا گفت: موضوع ایران به صورت کوتاه در این نشست بحث شد و این نشان می‌دهد که بحث اجرای برجام در ایران به سهولت پیش می‌رود.

او با اشاره به تفسیری که یکی از کشورها در نشست از برجام ارایه کرد، اظهار داشت: کشورهای مختلف و ما در این باره گفتیم که تفسیر مفاد برجام فقط برعهده اعضای کمیسیون مشترک برجام است و نباید اینجا درباره آن بحث شود.

سفیر و نماینده دایم ایران در آژانس در ادامه به بیانیه رژیم صهیونیستی در این نشست اشاره و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در بیانیه‌اش ادعایی را علیه ایران مطرح کرد که پاسخش را دادیم و اعلام کردیم رژیمی که مخفیانه در حال توسعه سلاح اتمی است در جایگاهی نیست که بتواند درباره کشورهای عضو آژانس صحبت کند و برنامه هسته‌ای این رژیم مهترین خطر در دنیا است.

نجفی همچنین درباره آخرین وضعیت فروش آب سنگین ایران به کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: الان در حال مذاکره با خریداران بالقوه هستیم و به محض این‌که نتیجه مذاکرات با آنها مشخص شود و روند به عقد قرارداد منجر شود، اطلاع‌رسانی‌ می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از صداوسیما، او درباره درخواست آژانس برای اعزام بازرسان بیش‌تر به ایران با اشاره به گزارش اخیر یوکیا آمانو گفت: در گزارش آژانس هم آمده است که ایران به درخواست‌های آژانس برای ورود بازرسان و حضورشان در مکان‌های مختلف همکاری کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز