خبرگزاری کار ایران

ناطق‌نوری در حرم امام(ره):

به راحتی به دیگران تهمت نزنیم/اسلام جایگاهی به زن داده که هیچ مکتبی به او نداده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۸۸۴

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر چیزی را نمی‌دانیم و بدون تحقیق آن را می‌شنویم همین طور نقلش نکنیم و به راحتی به دیگران تهمت نزنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در دومین شب از لیالی قدر در حرم مطهر امام خمینی گفت: امشب از سه جهت قابل اهمیت است؛ یکی آنکه شب شهادت بهترین انسان جهان پس از رسول الله در عالم آفرینش است. کسی که فرقش شکافته می‌شود می‌گوید بخدا رستگار شدم.

او ادامه دهد: همچنین احتمال داده می‌شود امشب، شب قدر باشد و یک ذکرش بهتر از هزار ماه است. یک قطره اشکش از هزار ماه گریستن برای خدا بیشتر و ارزشمندتر است.

عضو مجمع تشخیص با بیان اینکه حسن اتفاق این دو حادثه آن است که با شب جمعه که شب رحمت و مغفرت است، همزمان شده است، اظهار داشت: بدین سه جهت قدر امشب را باید بهتر بدانیم و بیشتر بهره بگیریم. اصلا فکر کنیم در چنین شب‌هایی چرا خواب را بر خود حرام می‌کنیم و از راه‌های دور و نزدیک به مراکز مذهبی می‌رویم و قرآن بر سر می‌گیریم. چرا آمدیم؟ وقتی آمدیم و با وقتی که جلسه را ترک می‌کنیم چه تحولی در ما ایجاد کرده است؟

ناطق نوری افزود: این توفیقی است که معلوم نیست سال آتی نصیب ما می‌شود یا خیر. عزیزانی بودند که رفتند و دستشان از این دنیا کوتاه شد. این نعمتی است که ما ماندیم و اگر امشب را درک کردیم، باید قدرش را بدانیم.

او با بیان اینکه شکر نعمت تنها در بیان آن نیست، تصریح کرد: بزرگان اخلاق می‌گویند شکر یک نعمت درست استفاده کردن از آن است. کفران و ناسپاسی نعمت هم این است که آدم از آن نعمت درست استفاده نکند و گناه کند.

رییس اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به روایتی خاطره‌نشان کرد: فردی نزد رسول الله(ص) رسید و گفت ای رسول خدا من را نصیحت کن. رسول الله (ص) گفتند زبانت را حفظ کن. مجددا گفت رسول الله مرا توصیه کن. مجددا رسول خدا گفت زبانت را حفظ کن. برای بار سوم پرسید. این بار رسول خدا ناراحت شدند و گفتند وای بر تو. مگر نمی‌دانی بیشتر اهل جهنم را میوه زبانشان جهنمی کرده است.

ناطق نوری افزود: جان هم انداختن، تهمت زدن و دروغ گفتن و ایجاد شکاف در جامعه و... همه آنها از زبان ایجاد می‌شود. رسول خدا گفت بدترین افراد کسانی است که روششان دوبه ‌هم‌زنی است و بین برادران جدایی می‌اندازند.

او اضافه کرد: امام علی (ع) به مالک می‌گویند این انسان‌ها یا در خلقت بر تو شریکند یا برادر دینی تو هستند. انسان هستند. مسیحی یا زرتشتی هستند ولی انسان هستند و قابل احترام.

ناطق نوری با بیان اینکه ما می‌نشینیم و می‌گوییم وضع جامعه بد است، وضع جامعه خراب است، جامعه کیست؟ ابراز داشت: جامعه خود ما هستیم اگر ما خوب شویم جامعه هم خوب می‌شود. آقا! اگر چیزی را نمی‌دانیم و بدون تحقیق آن را می‌شنویم که این روزها با رشد شبکه‌های اجتماعی این جور چیزها هم بیشتر شده، همین طور نقلش نکنیم و به راحتی به دیگران تهمت نزنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به طرف می‌گوییم از کجا فلان کلام را درباره کسی می‌گویی، می‌گوید شنیده‌ام. آقا! شاید درست نباشد، چرا آن را نقل می‌کنی؟ چرا آبروی مومن را می‌بری؟ آبروی مومن حرمتش از کعبه بالاتر است.

او با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه قبل از رسیدگی به حسابمان در آخرت، خودمان به حساب‌مان رسیدگی کنیم، بیان کرد: دختران و پسران معزز چرا گونه‌ای حرکت و عمل کنیم که معصیت خدا را انجام دهیم یا دیگران را به گناه بیندازیم؟ چرا قرآن را زیر پا بگذاریم؟ اسلام برای زن بالاترین مقام را قائل است، اسلام جایگاهی به زن داده است که هیچ مکتبی به او نداده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر اسلام به زن می‌گوید حجابت را حفظ کن نه اینکه او را تحقیر کرده بلکه به او عزت داده است. خانم شما چرا باید عامل به گناه افتادن دیگری باشی. البته من با روش‌های تند مخالفم. جواب نداده و نمی‌دهد. منطقی و با اخلاق و براساس سیره رسول خدا و ائمه هدی می‌توان خیلی کار کرد. من در جوانی در دهه ۴۰ با ماشینم که فولکس بود از شمال به تهران می‌آمدم. تنها بودم. عمامه‌ام را کنار گذاشته بودم. نزدیک سد کرج دو خانم بی‌حجاب جلوی مرا گرفتند. عمامه‌ام را سرم گذاشتم. آنها گفتند ما از قیافه‌تان فهمیدیم آخوند هستید ولی فردی قرار بود دنبال ما بیاید نیامده است. هوا سرد می‌شود و تاریک است. بالاخره سوارشان کردم.

ناطق نوری افزود: در ماشین درباره حجاب حرف زدم. گفتند درباره حجاب چه بخوانم و من کتاب حجاب شهید مطهری را معرفی کردم. می‌شود با حرف و منطق کار را درست کرد.

او با بیان اینکه اگر امشب این بهره را ببریم که هر شب فقط ۲ دقیقه محاسبه کنیم که چه کرده‌ایم ما را کافی است، یادآور شد: اگر خود را محاسبه کردیم و دیدیم امروزمان بدتر از دیروز است، ضرر کردیم و رفوزه شدیم و باید جبران کنیم. می‌شود خودمان را درست کنیم. فقط لازم است متنبه شویم و بدانیم که چه کسی بودیم و کجا می رویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز