خبرگزاری کار ایران

منصوری در گفت‌وگو با ایلنا:

گام چهارم در سایه نقد سازنده برداشته شود/ رهبر اصلاحات در مسیر نقد پیشرو است/ادعای سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از کابینه کذب است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۱۹۹

یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه درپی سهمی از کابینه نبوده‌اند و امر مهم برایشان پیگیری مطالبات مردم است.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره گام چهارم و ساز و کارهایی که باید برای برداشتن این گام صورت بگیرد با بیان این‌که سر و سامان دادن به جریان متکثر اصلاح‌طلبان که نزدیک به ۲۶ حزب عضو این جریان هستند مسائل، مشکلات و موانع خاص خودش را دارد، گفت: بدون در نظر گرفتن آنها طبیعتاً پرداختن به سازوکاری که بتواند بین این مجموعه انسجام و ائتلاف اعلام کند به دور از واقع‌بینی و درک موقعیتی است که با آن مواجه هستیم.

او ادامه داد: سه انتخابات از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از سال ۹۲ برگزار شده است که آقای خاتمی اولین گام‌های آن را در شورای مشورتی برداشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: مجموعه اصلاح‌طلبان بر این قضیه اتفاق نظر دارند که این ائتلاف همچنان به قوت خودش باقی بماند. به همین دلیل تنها سازوکاری که در قالب شورای عالی سیاست‌گذاری توانست بین این مجموعه موافقت ایجاد کند که لیست واحد ارائه شود همین حفظ ائتلاف بود.

او درباره نقدها و انتقاداتی که به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان وارد می‌شود، عنوان کرد: طبیعی است وقتی کاری صورت می‌گیرد در فرآیند انجام آن ایرادات و اشکالاتی بروز پیدا کند که ممکن است در نتیجه فرآیند هم تاثیرگذار باشد و انتقادت را به مرزی برساند که اصل مطلب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

منصوری خاطرنشان کرد: انتقادات و نقدهایی که به شورای عالی سیاست‌گذاری وارد می‌شود قاعدتاً باید مبتنی بر واقع‌بینی و درک مقتضیان شرایط امروز جامعه ایران باشد.

او با اشاره به این که اصلاح‌طلبان بر این مساله اتفاق نظر دارند که حفظ ائتلاف و اجماع در اولویت همه تصمیماتی است که مجموعه قرار است اتخاذ کند، گفت: حفظ انسجام و ائتلاف خود یک استراتژی است که همه اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری با آن موافق هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: برای آنکه بتوانیم در انتخابات آینده عملکرد خوبی داشته باشیم باید این چندین دوره به صورت منصفانه و واقع بینانه مورد نقد و نظر قرار گیرد تا گام‌های بعدی با درصد خطاهای کمتری مواجه شود.  هنگامی که نقدها کاهش پیدا کند تصمیم‌ها نیز قابل دفاع خواهد بود.

او تاکید کرد: اعتبار جریان اصلاح‌طلبان سرمایه اجتماعی آنها است و حفظ آن یکی از اولویت‌هایی است که باید مدنظر قرار گرفته شود.

این عضو حزب اتحاد ملت با بیان این که اصلاح‌طلبان با استفاده از این ظرفیت‌ها در انتخابات مجلس عملکرد خوبی داشتند، عنوان کرد:  جریان‌های موثر و نقش‌آفرینی شورای عالی سیاستگذاری باعث شد نتایج خوبی به دست بیاید و آن‌ها را نیز در انتخابات بعدی به کار بردیم اما یکسری ایرادهایی وجود دارد که باید مورد نقد و آسیب‌شناسی قرار بگیرد.

منصوری یادآور شد: رهبر جریان اصلاحات پیش‌رو در مسیر نقد است و تاکید دارد که این مهم انجام شود.

او در ادامه تشریح کرد: برای برداشتن گام‌های بعدی با درصد دفاع بیشتر و نقد کمتر باید ظرفیت‌هایی به وجود بیاید که فقط در سایه نقد و آسیب‌شناسی امکان‌پذیر است. اجماع و ائتلاف بسیار برای ما مهم است.

منصوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شورای عالی سیاست‌گذاری درباره کابینه دوازدهم اعلام نظر کرده است یا خیر گفت: خیر؛‌ اصلاح‌طلبان فقط زمانی که از آنها نظری خواسته شود صحبت می‌کنند، تاکنون یک جلسه بعد از انتخابات در شورای عالی سیاستگذاری داشته‌ایم که موضوع آن عملکرد شوراها در انتخابات بوده و هیچ صحبتی درباره چینش کابینه و نحوه حضور افراد در دولت دوازدهم نشده است.

او با اشاره به مباحثی که پیرامون سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از کابینه دوازدهم مطرح می‌شود عنوان کرد:‌ خیر به هیچ وجه سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از کابینه مطرح نبوده و کذب است. آنچه برایشان مهم است پیگیری اولویت‌های دولت یازدهم است و همچنین پیگیری مطالبات مردم که در دولت دوازدهم مطرح می‌شود برایشان جدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز