خبرگزاری کار ایران

تویسرکانی:

نظام اداری کشور نیازمند تحول است/ سازمان ثبت‌ اسناد را از حالت سنتی خارج کردیم/ ارائه بیش از ۶۵ میلیون خدمت در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۰۲۱

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور بر لزوم تحول در نظام اداری تاکید کرد و گفت: در نظام اداری کمتر شاهد تحولات بودیم اما سازمان ثبت ثابت کرد می‌توان به روش سنتی غلبه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد تویسرکانی در آیین بهره‌برداری از ساختمان و افتتاح اداره ثبت تهرانپارس و لواسان ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه گفت: خداوند را سپاسگزارم که توفیق داد در این ایام مبارک قدمی در جهت خدمتگزاری به مردم برداشته شود. مردم ما لایق خدمات بهتر و شایسته‌تر توسط دستگاه حاکمیتی هستند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور ادامه داد: سازمان ثبت با همه مردم در ارتباط است. در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیون خدمت ارائه دادیم. ما یک سازمان قدیمی با پیشینه ۱۰۰ساله بودیم که اعمال آن بصورت دستی بود. حجم گسترده دفاتر دستنویس مشکلات فراوان ایجاد کرده بود و هر لحظه امکان سرقت و آتش سوزی داشت و حقوق مردم در معرض خطر بود.

معاون رییس قوه‌قضاییه اظهارکرد: امروز در فضایی قرار داریم که از وضعیت سنتی به سمت شیوه مدرن در حرکت هستیم. در گذشته مراجعات مکرری به اداره ثبت لازم بود اما امروز به جهت شفاف سازی‌ها و آرشیو سوابق و بانک‌های اطلاعاتی که در بخش‌های مختلف بوجود آمده، مراجعات مردم کم شده است.

او با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته موجب ارتقا سلامت اداری شده است، یادآور شد:‌ در سال ۹۵ با خدمات خوبی که ارائه دادیم، تحولی صورت گرفت که درخور توجه بود و سازمان ثبت اسناد و املاک را از یک سازمان سنتی به یک سازمان متحول تبدیل کرد.

تویسرکانی با بیان اینکه حذف دفاتر باعث شد وضعیت جدیدی حاکم شده و مراجعات مردم کم شود،‌ خاطرنشان کرد: حذف دفاتر موجب شده دقت و سرعت کار بیشتر شود و آسیب دفاتر دست‌نویس کم شود و هزینه تحمیلی بر بیت‌المال کاهش یابد. همه این اقدامات مرهون همکاری همکاران است.

معاون رییس قوه‌قضاییه ادامه داد: امروز سازمان ثبت از لحاظ تحول اداری در صدر قرار دارد. در زمینه ثبت املاک، از شیوه سنی به شیوه الکترونیکی گرایش پیدا کردیم. امروز بسیاری از تقاضاها به صورت الکترونیکی است و به شکل اوراق بهادار نیست. ما سالانه میلیون‌ها مکاتبات درون سازمانی داشتیم که امروز حذف شده و به تبع آن آسیب‌های آن از بین رفت. در تهران که ۲۰%حجم پرونده کشور را دارا بود،  کمبود زیادی داشتیم. از این رو ما از ۱۳واحد ثبتی به ۱۶واحد رسیدیم و بسیاری از پرونده‌ها تبدیل به فایل شده و دیگر مشکلاتی مانند سرقت پرونده را نداریم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور بر لزوم تحول در نظام اداری تاکید کرد و گفت: در نظام اداری کمتر شاهد  تحولات بودیم اما سازمان ثبت ثابت کرد می‌توان به روش سنتی غلبه کرد. طبیعی است ما نمی‌توانیم ارائه خدمات اداری مثل ۱۰ سال پیش ارائه دهیم. مدیران باید متناسب با وضعیت امروز کارها را سامان دهند که خوشبختانه در ثبت این امر تحقق یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز