خبرگزاری کار ایران

اعتراف رییس سازمان سیا به گسترش نفوذ ایران در سراسر خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۳۸۵

مایک پومپئو رییس سازمان سیا روز شنبه مدعی شد امنیت ملی آمریکا به واسطه ایران تهدید شده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از «تایمز آف اسرائیل» مایک پومپئو رییس سازمان سیا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری MSNBC  مدعی شد: امروز ما شاهد نفوذ بیش از اندازه ایران هستیم. نفوذی که از شش یا هفت سال گذشته بسیار بیشتر شده است.

به ادعای پومپئو، ایران در دولت عراق نفوذ زیادی دارد و به افزایش قدرت حزب الله در لبنان کمک می کند، با انصارالله در یمن همکاری می‌کند، نیروهای مورد حمایت ایران در عراق در امتداد مرزهای سوریه در حال جنگ هستند و ایران در سراسر خاورمیانه دامن گسترده است.

او در این مصاحبه با بیان اینکه کره شمالی یک خطر جدی برای امنیت ملی آمریکاست، گفت: یک روز هم بدون اینکه درباره اقدامات کره شمالی و پاسخ آمریکا به تهدیدات این کشور مورد سوال قرار گیرد، از کاخ سفید بیرون نرفته است. 

پومپئو گفته کره شمالی‌ از هر زمانی به ظرفیت‌های تهدید آمریکا با بمب اتم نزدیک‌تر است.

او گفته از طرفی من فکر می‌کنم این روند تشدید شده است. پدیده‌هایی مانند ادوارد اسنودن و کسانی که اسرار محرمانه آمریکا را با هدف بزرگ کردن خودشان یا برای به دست آوردن پول و هر انگیزه دیگری می‌دزند در حال افزایش هستند.

پومپئو گفته آمریکا به دو برابر کردن اقدامات و تلاش‌هایش در راستای مسدود کردن رخنه‌های اطلاعات طبقه‌بندی شده نیاز دارد. این سخت است. شما امروز نه تنها با دولت ملت‌هایی روبه رو هستید که سعی می‌کنند اطلاعات شما را بدزدند، بلکه سرویس‌های اطلاعاتی دشمن و بازیگران غیر دولتی نیز وجود دارد که به خوبی هم تامین مالی می‌شوند. وبسایت هایی مثل «ویکی لیکس» سعی می‌کنند اسناد محرمانه آمریکا را با هدف تضعیف آمریکا و دموکراسی به غارت ببرند.

پومپئو گفته دولت ترامپ بر متوقف کردن رخنه‌های اطلاعتی تمرکز کرده است و موفقیت‌هایی نیز در پیش‌گیری از این موارد به دست آورده است .

به ادعای روزنامه تایمز آف اسرائیل، علاوه بر اسنودن که اسناد دولت آمریکا را دزدید، ویکی لیکس نیز اخیرا نزدیک به ۸۰۰۰ سند محرمانه را درباره ابزارهای جاسوسی سایبری سازمان سیا منتشر کرده است. ویکی لیکس اخیرا ۲۵۰ هزار سند از وزارت خارجه و صدها هزار صورت از عملیات‌های ارتش آمریکا در عراق و افغانستان منتشر کرده و با این کار آمریکا را شرمنده کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز