خبرگزاری کار ایران

در دیدار روسای مجالس ایران و ارمنستان تاکید شد؛

ورود اسرائیل به مسائل بین آذربایجان و ارمنستان عواقب منفی دارد/ پاکسازی رود مرزی ارس

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۹۳۰

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای تفاهم‌نامه تشکیل کارگروه مشترک ایران و ارمنستان برای رفع آلودگی رود ارس الزامی است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز در دیدار با  آرا بابلویا رئیس مجلس ارمنستان در حاشیه نشست روسای مجالس اوراسیا در سئول پایتخت کره جنوبی افزود: روابط ایران و ارمنستان سابقه دارد و ما آمادگی همکاری در حوزه انرژی را داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گسترش حمل و نقل برای ترانزیت و حمل بار می‌تواند برای هر دو کشور مفید باشد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی بین دو کشور در زمینه احداث نیروگاه و خط سوم انتقال برق منعقد شده است که اگر اجرای آنها تسریع شود، می‌تواند مفید باشد. همچنین تفاهم شده تا کارگروهی برای رفع آلودگی رود ارس تشکیل شود که لازم است هرچه سریعتر این موضوع اجرایی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ورود اسرائیل به مسائل بین آذربایجان و ارمنستان عواقب منفی دارد و موضوع پیش آمده باید بین دو کشور با گفت‌وگو حل شود.

رئیس مجلس ارمنستان نیز در این دیدار ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی در تهران و ابراز همدردی با مردم و رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیشنهادات شما برای نهادینه‌سازی نشست روسای مجالس اوراسیا مناسب بود زیرا باید این تشکیلات را تقویت کنیم و با جذب کشورهای دیگر مفهوم اوراسیا را معنا کنیم.

بابلویا با بیان اینکه روابط بین دو کشور سابقه دارد و در سال‌های اخیر نیز اقدامات مثبتی انجام شده است، افزود: ایده پاکسازی رود ارس اگر عملی شود سبب خوشحالی ما می‌شود.

وی گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان به زودی در مجلس ارمنستان تصویب می‌شود و مجلس شورای اسلامی را پس از تصویب در جریان آن می گذاریم تا همکاری‌ها افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز