خبرگزاری کار ایران

نامه خوشرو به دبیرکل سازمان ملل:

اظهارات تیلرسون نقض آشکار عدم دخالت در امور داخلی کشورها است

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۰۹۴

سفیر ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل نوشت: مردم ایران بار‌ها ثابت کرده‌اند آن‌ها هستند که سرنوشت‌شان را تعیین می‌کنند و در نتیجه اقدامات آمریکا برای دخالت در امور داخلی ایران محکوم به شکست است.

به گزارش ایلنا به نقل از «آسوشیتدپرس»، «غلامعلی خوشرو» سفیر ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در روز سه شنبه اظهار نظر اخیر تیلرسون درباره حمایت از یک جریان خاص درون ایران برای تغییر نظام را نقض آشکار قرارداد ۱۹۸۱ الجزیره خواند که در آن آمریکا تعهد داده بود هیچ دخالتی چه مستقیم و چه غیرمستقیم نظامی و سیاسی در امور داخلی ایران نداشته باشد. 

تیلرسون وزیر خارجه آمریکا ۱۴ ژوئن در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان در خصوص بودجه وزارت خارجه مدعی شده بود که سیاست آمریکا جلوگیری از توسعه صنایع هسته‌ای ایران و حمایت از برخی عناصر داخلی ایران برای تغییر صلح آمیز حکومت در ایران است. این عناصر در ایران هستند و ما آن‌ها را می‌شناسیم. 

خوشرو در این نامه گفته انتظار می‌رود همه کشور‌ها این سیاست مضحک را محکوم کنند و به دولت آمریکا توصیه کرده که مسئولیت پذیر‌تر عمل کند و به منشور سازمان ملل و اصول حقوق بین الملل پایبند باشد. 

او در این نامه گفته اظهارات تیلرسون در هفته‌های گذشته بعد از انتخاب مجدد حسن روحانی برای یک دوره چهار ساله دیگر در انتخاباتی که ۷۱ درصد مشارکت سیاسی مردم ایران را داشته است، مطرح شده است. روحانی سیاست‌مدار میانه‌رویی است که مخالفان خود را در انتخابات شکست داد. 

خوشرو گفته مردم ایران بار‌ها ثابت کرده‌اند آن‌ها هستند که سرنوشتشان را تعیین می‌کنند و در نتیجه اقدامات آمریکا برای دخالت در امور داخلی ایران محکوم به شکست است. مردم ایران قدرت و استقلال‌شان را در انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ نشان دادند. 

او همچنین اظهارات تیلرسون را همزمان با انتشار برخی اسناد مربوط به مداخله آمریکا در سقوط دولت مصدق و کودتای آمریکایی‌ها در ایران در سال ۱۹۵۳ خوانده و نوشت: بعد از روشن شدن دخالت آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در سقوط دولت محمد مصدق نخست وزیر محبوب و دموکراسی‌خواه ایرانی در سال ۱۹۵۳ این اظهار‌نظر تیرلسون مطرح شده است. 

تیلرسون در جلسه استماع ادعا کرده بود که سیاست‌های مرتبط با ایران در دولت ترامپ در دست تحول است. من باید بگویم که ما قطعا نقش مستمر ایران در بی‌ثباتی منطقه را موثر می‌دانیم. 

نمایندگان آمریکا اخیرا به طرح تحریم‌های ایران برای برنامه‌های موشکی این کشور رای داده‌اند. 

به گزارش ایلنا، در لایحه اخیر چند ایرانی مرتبط با برنامه موشکی ایران نیز تحت تحریم قرار گرفته‌اند. این قانون همچنان در مجلس نمایندگان در دست بررسی است. سناتور‌ها اصرار دارند که این تحریم‌ها به اجرای سازنده برجام آسیبی نخواهد زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز