خبرگزاری کار ایران

رسولی در گفت‌وگو با ایلنا:

شرایط برقراری گفت‌وگوی ملی فراهم شود/ مسئولان امنیتی و قضایی کشور با تندروها مماشات نکنند

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۱۲۴

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: روز قدس روزی است که در آن باید از مردم فلسطین حمایت شود نه این‌که به رئیس جمهور اهانت کنند.

سید حسن رسولی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره توهین و شعار علیه رییس‌جمهور در روز قدس و موج جدید تخریب‌ها علیه دولت گفت: حاشیه‌های راهپیمایی روز قدس که همه ساله به ابتکار حضرت امام (ره) در سراسر کشور و در بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر با هدف اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم اشغالگر قدس برگزار می‌شود بسیار ناپسند بود.

او تاکید کرد: شعار و پیام این روز فراتر از کل ایران و متعلق به جهان اسلام و دنیای مسلمانان است اما متاسفانه شاهد بودیم یک حرکت خودسرانه درمسیر کمرنگ جلوه دادن این نبرد مقدس شکل گرفت.

حاشیه‌های روز قدس متوجه نظام خواهد شد/ رفاقت باید جایگزین رقابت شود

این فعال سیاسی با اشاره به انتخابات ‌ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاها عنوان کرد:‌ روز ۲۹ اردیبهشت مردم ایران دو انتخابات بزرگ را پشت سر گذاشتند آنان در جهت اجابت خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری درپای صندوق‌های رأی آن هم در حساس‌ترین شرایط منطقه و جهان گام برداشتند و لبیک گفتند و افتخار بزرگی برای کشور در آستانه رسیدن به بلوغ ۴۰ سالگی رقم زدند.

او در ادامه تشریح کرد: انتظار می‌رفت همه احزاب و گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های موثر در صحنه سیاست داخلی پس از پایان یافتن انتخابات و تعیین رییس‌جمهور آن هم با ۲۴ میلیون رأی فضای رقابتی را به فضای رفاقتی در جهت کمک به اصلی‌ترین مساله کشور یعنی تولید و اشتغال تبدیل کنند اما متاسفانه شاهد بودیم در روز قدس عده قلیلی این مسیر را منحرف کردند.

این عضو هیأت مدیره بنیاد باران یادآور شد:‌ طی سال‌های اخیر از نیمه‌های دوم خرداد سال ۷۰ به بعد هر از چندگاهی شاهد این قبیل حرکات بودیم آن هم علی‌رغم اینکه رهبری بارها اینگونه حرکات را محکوم کردند.

شرایط گفت‌وگوی ملی باید فراهم شود

او در ادامه بیان کرد: شرایط امروز کشور علاوه بر این‌که در عرصه داخلی با چالش‌های بزرگی همچون بیکاری جوانان، مشکلات فراگیر رونق‌گیری فضای کسب و کار، سرمایه‌گذاری و آسیب‌های اجتماعی جدی‌ روبرو است در سطح منطقه هم با رقبایی رو‌به‌رو است که با جدیت هرچه تمام‌تر مشغول طراحی صف‌آرایی علیه کشور هستند.

رسولی در ادامه افزود: امروز ایران شرایطی در منطقه دارد که دور تا دور آن ناآرمی‌ها و مناقشات وجود دارد، غده سرطانی مانند داعش در حال رشد است. همچنین آمریکا و اسرائیل با تفرقه‌افکنی توسط دولت عربستان در جهان اسلام قصد دارند مساله فلسطین را به حاشیه برانند که با در نظر گرفتن همه این‌ها، حرکات عده‌ای در  روز قدس دردناک است.

استاندار اسبق خراسان با بیان این‌که قدرت ملی در ۲۹ اردیبهشت نشان داد که از عقل، تدبیر و حفاظت از ارزش‌های انقلاب و همچنین خون شهدا و حمایت رهبری برای بهبود شرایط کشور باید استفاده شود، گفت:‌ نه تنها نباید شاهد صحنه‌های تفرقه‌انگیز باشیم بلکه باید پشت سر رهبری به سمتی حرکت کنیم که با  گسترش گفت‌وگوی ملی شرایط مساعد‌تری برای شنیدن نقطه نظرات به وجود آید.

او ادامه داد:‌ بسیاری از گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی این حرکات را محکوم کردند و انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول برای یک بار به صورت عمیق و شناسایی شده به صحنه ورود کنند تا این احساس در مردم به وجود بیاید  که مسئولان نسبت به حفظ صیانت فضای امید و آرامش حساس هستند.

برخوردهایی دوگانه باید پایان پیدا کند/ انتظار مردم از مسؤلان حفظ نظم و امنیت است

او در پاسخ به این سوال که چرا برخورد جدی با این‌گونه حرکات صورت نمی‌گیرد، گفت:‌ اگر برگردیم به موارد متعددی که سال‌های اخیر شاهد بودیم، می‌بینیم برخورد با طراحان و امران چنین حملاتی آن‌طور که باید صورت نمی‌گیرد. هنوز هم مشخص نیست پرونده حمله به سفارت عربستان در چه مرحله‌ای است و یا اهانت به سیدحسن خمینی توسط چه گروهی انجام شد؟

رسولی خاطرنشان کرد:‌ گاهی برخوردهای دوگانه‌ای صورت می‌گیرد و مسئولان بخش امنیتی و قضایی و متولیان اداره عمومی کشور نباید با نوعی مماشات با برخی تندروها برخورد کنند.

او ادامه داد: این انتظار مردم به حق است که مسئولان برای حفظ نظم و امنیت کشور عادلانه و به نوعی که آرامش و همبستگی به خوبی برقرار شود گام بردارند. حوادث روز قدس باید در آینده نزدیک توسط مسئولان امنیتی کشور با همکاری بخش‌های اطلاعاتی و قضایی موشکافانه بررسی شود و برخورد لازم صورت گیرد تا شاهد بروز چنین صحنه‌هایی آن هم در یوم‌الله بزرگی مانند روز قدس نباشیم.

منتخب مردم تهران در شورای شهر در ادامه با بیان اینکه روز قدس روز تحکیم وحدت است، اظهار داشت: مگر جریان تندرو تریبون کم دارد که در روز قدس دست به چنین حرکاتی می‌زند آن‌هم درست در مقابل دوربین‌های رسانه‌های جهان. حوادث روز قدس باید در آینده نزدیک توسط مسئولان امنیتی کشور با همکاری بخش‌های اطلاعاتی و قضایی موشکافانه بررسی شود و برخورد لازم صورت گیرد تا شاهد بروز چنین صحنه‌هایی آن هم در یوم‌الله بزرگی مانند روز قدس نباشیم.

او در ادامه افزود:‌ هنگامی که می‌گوییم در یک حرکت آزاد اندیشی به صورت جدی و اساسی سیاست‌ها و عملکردهای قوای سه‌گانه مورد نقد قرار می‌گیرد و فضای نقد منصفانه‌ای وجود دارد جوانان متدین و پرشور انقلابی هستند که هدفشان اعتلای ایران است اما چنین رفتارهایی مشخص نیست که ناشی از چیست؟

عضو هیات مدیره بیناد امید ایرانیان در خاتمه تاکید کرد: باید در جهت رهنمودهای رهبری برای اعتلای ایران گام برداریم. همانطور که شاهد بودیم رهبری نیز در روز عید فطر این کلمه را به درستی تببین و تفسیر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز